داعش، حقه ستون پنجمی ها است
هیچگونه رابطه ای میان جریان داعش که اینها مطرح می کنند با ابوبکر البغدادی وجود ندارد و نمی توان آن را داعش نامید. داعش یک بازی استخباراتی است 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۱    ۱۳۹۶/۱۱/۶ کد خبر: 145560 منبع: پرینت

گفته می شود که داعش در کشور فعال شده است و تعداد نیروهای عملیاتی اش به بیش از دو هزار تن می رسد. اما کارشناسان سیاسی و نظامی عقیده دارند که داعش در افغانستان نیست و این تروریست های دست پرورده غرب و عرب ها هستند که بنام داعش سر بیرون کرده و مردم ما را بخاک و خون می کشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، آصف آشنا، فعال سیاسی گفت: کنار هم چیدن نوع حملات و تکمیل پازل رویدادهای اخیر بخصوص در کابل نشان از سیاسی شدن نهادهای امنیتی را می دهد. اصالت این نهادها این است که از میدان سیاست دور بمانند و در راستای منافع جمعی عمل کنند اما این نهادها دستخوش بازی های سیاسی شدند.

این فعال سیاسی می گوید: ترم داعش بازی و حقه ای است که از یک سو طالب ها با علم کردن آن تلاش دارند قباحت اجتماعی خود را با آن کم کنند و ستون پنجمی های درون حکومت که همسو با اهداف سیاسی طالب عمل می کنند از اقدامات تروریسی طالب استفاده سیاسی کنند و تلاش می کنند بخشی از مسولیت اجتماعی و پیامد های مردمی که طالبان انجام می دهند را با آدرس داعش عنوان کنند.

آشنا، داعش در افغانستان را صرفا یک بازی امنیتی – استخباراتی می خواند بیان می کند: کسانی در درون نهادهای استخباراتی ما پشت این بازی هستند و کسانی هم در آن سوی مرز در پاکستان پشت داعش بازی ها هستند، در حالیکه هیچگونه رابطه ای میان جریان داعش که اینها مطرح می کنند با ابوبکر البغدادی وجود ندارد و نمی توان آن را داعش نامید.

این آگاه سیاسی، درخصوص اظهارات مسوولین امنیتی و تاکیدشان برحضور داعش در کشور تصریح کرد: اظهارات مسوولین امنیتی ناشی از سراسیمگی شان است و دلیل سراسیمگی این است که وقتی رسانه ها به آنها مراجعه می کنند باید چیزهایی بگویند. ولی واقعیت این است که این قضیه به بررسی جدی نیاز دارد و عاملین نفوذی که به این رویداد کمک کردند باید شناسایی شوند تا بفهمیم چه کسانی در نظام با مردم هستند و چه کسانی در نظام علیه مردم و در واقع دسته تبر دشمنان هستند.

این فعال سیاسی افزود: تقرری ها و به کار گیری مهره ها در بغلان به حیث والی، قوماندان و رییس امنیت ملی بازی هایی است که از همین حال مقدمه را برای سقوط در فصل جنگ فراهم کرده است. اگر سقوطی اتفاق بیافتد ریشه در همین تقرری ها و بازی ها دارد که آن هم ریشه در ارگ دارد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
افغانستان
ستون پنجم
نظرات بینندگان:

>>>   رستگار دهگان
در واقع قانون اساسی افغانستان جعلنامه ای بیش نیست. باوصف آنکه این قانون را تیم فاشیست و قبیله گرایان پشتون جعل کردند؛ اما امروز که حاکمیت قبیله شان در خطر است همان قانون جعلی خود را نیز پشت پا میزنند.

>>>   دشمن هیچ بدی کرده نمیتوانند، این(بظاهر) دوستان دون همت پست فطرت اند که با شعار فریبنده حفظ وحدت ملی(دروغین) میخواهند سبب استحکام پایه های لرزان این حکومت داران وارداتی بی ریشه شوند تا چندصبای دیگر بر عمر ننگین خود در پهلوی آنها بلمند !
خدا نگهدار رهبر "نور

>>>   دیگر زمان بردگی و اسارت و جهل فرا رسیده و یک عده که هنوز در خواب قرون وسطایی به‌سر می‌ برند از خواب بیدار شوند در غیر آن بعید است که راه به‌ جایی ببرند این چند دهه جنگ و کشتار هر بدی که داشته اما یک خوبی بزرگی هم داشته که مردم را آگاه ساخته است و این آگاهی برای یک عده متحجر و فاشیست سخت مایه‌ ی نگرانی شده است اما چاره‌ ای نیست مردم این سرزمین مردم پنجاه سال، صد سال و دوصد سال پیش نیستند این انقلاب‌ ها و تحولات، مردم را سخت بیدار و هوشیار ساخته است و حالا چاره‌ ای نیست جز اینکه این بیداری و هوشیاری را بپذیریم و به آن احترام بگذاریم در غیر آن هرکسی بخواهد خلاف اراده‌ ی آگاهانه‌ ی مردم حرکت کند چیزی جز گرفتاری در دام ذلت نصیب اش نخواهد شد

>>>   Jan
در جهان هر تروريست ، مافيا و انفجاري كه از بادار خود سر كشي كند. آخرش در ليست سياه است.
تا آنزمان كه دوباره سر تنظيم و سگ وفادار شود و از ليست پاگ ميشود.
يكي از آنها غولبدن راكتيار قصاب كابل و دارو دسته آدم كشان شان از ليست سياه پاك شد.

>>>   اوبرادر امی ستون پنجم کی است نامی شه بیگی

>>>   چه باید کرد؟
=======
* ادامه وضع موجود... خون و گریه و فریاد و یا
* استعفای غنی - عبدالله و ایجاد حکومت موقت...
+ + +
انتخاب با شماست!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است