ترامپ: قدس از میز مذاکرات کنار گذاشته شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۲    ۱۳۹۶/۱۱/۷ کد خبر: 145585 منبع: پرینت

رییس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه "قدس از میز مذاکرات کنار گذاشته شده است"، گفت: تصمیمی که برای قدس گرفتم، باعث افتخار من است.

به گزارش روسیاالیوم، دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییلی در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس در سوییس گفت: سفارت آمریکا در قدس، طی سال آینده افتتاح خواهد شد و این اقدام، اقدامی تاریخی و بسیار مهم است.

وی افزود: مساله قدس مانع گفتگو بین فلسطینیان و اسراییلی‌ها بود و کنار گذاشته شدن آن از میز مذاکرات، زمینه‌ای را برای تحقق پیشرفت در مذاکرات 2 طرف به وجود آورده است.

ترامپ گفت: تصمیمی که برای قدس گرفتم، باعث افتخار من است و من امیدوارم که ما بتوانیم همین کار را با صلح نیز انجام دهیم.

رییس‌جمهور آمریکا افزود: اگر فلسطینیان با بازگشت به میز مذاکرات با اسراییلی‌ها مخالفت کنند، تحریم‌های مالی بیشتری علیه آنها تحمیل خواهیم کرد. آنها باید به آمریکا احترام بگذارند و الا ما قدم پیش نمی‌گذاریم.

ترامپ از مخالفت فلسطینیان با دیدار با مایک پنس معاون خود در سرزمین‌های اشغالی انتقاد کرد و گفت: این مخالفت به منزله عدم احترام به آمریکا است.

وی افزود: فلسطینیان هفته قبل از طریق عدم دیدار با معاون ما، به ما بی‌احترامی کردند. این در حالی است که ما به آنها صدها میلیون دالر کمک می‌کنیم و اینها مبالغ هنگفتی است که هیچ کسی درک نمی‌کند.

رییس‌جمهور آمریکا گفت: این پول‌ها بر روی میز مذاکرات قرار دارد و فلسطینیان اگر درباره صلح مذاکره نکنند، نمی‌توانند این پول‌ها را دریافت کنند.

وی افزود: روابط خیلی خوبی را با نتانیاهو و اسراییل برقرار کرده‌ایم که هرگز تا این حد قوی نبوده است.

ترامپ گفت: بزرگترین حرکت که حرکتی تاریخی و البته خیلی مهم است این است که ما سفارت آمریکا را به قدس منتقل می‌کنیم. ما می دانیم که این کار خیلی زودتر از برنامه انجام میشود و پیش بینی می‌کنیم که سفارتمان سال آینده میلادی در مقیاس کوچکی در قدس افتتاح شود.

نتانیاهو هم تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس را تصمیمی تاریخی خواند و گفت که این اقدام تا نسل‌ها در اذهان اسراییلی‌ها خواهد ماند.

نخست‌وزیر اسراییلی مدعی شد این تصمیم، باعث خواهد مذاکرات صلح، رو به جلو حرکت کند، زیرا، تاریخ و واقعیت‌های موجود را به رسمیت می‌شناسد و صلح را تنها می‌توان بر پایه حقیقت، بنا نهاد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
ترامپ
نظرات بینندگان:

>>>   اکنون از اهالی محترم لوگر خواهشمندیم تا مدال خودرا پس بگیرند.

>>>   خاگ فسطین را اشغال کرده خانه های شان را ویران میکنه این امریکا خبیث واسراییل..
جای خانه های مظلوم مسلمان یمن.را شهرگ میزنه ولسوالی های اسراییل را انتقال میده به خاگ فلسطین...
اسراییلی ها باید بداند که این ارمان را به گور خواهی برد که فلسطین را جزء از اسراییل کنید.ملت فلسطین یک مردم مسلمان واسراییلی ها زد مسلمان.
ایران هرگز اجازع نخواهد داد.فلسطین را مسعمره اسراییل کنید..
چندی پیش وزیر دفاع ایران ادعا کرده بود..که در صورت لزوم.ما 13برابر نفوس اسرایل موشگ به اسراییل خواهم زد.
ایران میخواهد اسراییل را از کره زمین محو کند
اسراییل برای اینده هاش تصمیم داد فلسطین را جزء
اسراییل کند
عجب خیالی باطلی.
اسراییل خودش به خطر است..


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است