کابوسی به نام روابط آمریکا و انگلیس
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۴    ۱۳۹۶/۱۱/۷ کد خبر: 145589 منبع: پرینت

دیلی میل نوشت انگلیس امیدوار بود رابطه این کشور با آمریکا بعد از برکسیت گرم‌تر شود، اما به گفته مقام های، این روابط به کابوس بدل شده است.

روزنامه انگلیسی دیلی میل در مطلبی تحلیلی با عنوان اینکه روابط میان لندن و واشنگتن تیره شده است، نوشت: به گفته منابع آگاه، لندن امیدوار بود دعوت جنجالی یک سال قبل از دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای سفر رسمی به انگلیس، باعث تقویت روابط ویژه بعد از برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) خواهد شد اما مقام های تایید کردند که این گرمی روابط در عوض به کابوس بدل شده است.

روزنامه بلومبرگ نیز به نقل از مقام های دولتی کنونی و سابق اعلام کرد در یک مکالمه تلفنی میان دو مقام نخست آمریکا و انگلیس ترامپ خودش سعی کرد کاملا آن مکالمه را تحت کنترل داشته باشد و تنها 5 یا 10 ثانیه فرصت صحبت به نخست وزیر انگلیس داد و فورا سخنان ترزا می را قطع کرد و خودش فقط شروع به صحبت کردن کرد.

ترامپ همچنین در گفتگوی تلفنی دیگری که با نخست وزیر انگلیس در سال گذشته داشت، به ترزا می از انتقاد رسانه‌ های انگلیسی علیه خود شکایت کرد.

براساس این گزارش، ترامپ از ترس اینکه ممکن بود در سفر خود به انگلیس با اعتراض های خیابانی مواجه شود، به ترزا می گفت: به انگلیس نخواهم آمد تا او (ترزا می) بتواند قول یک استقبال گرم از من را بدهد.

این 2 مقام همچنین قرار است در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس با یکدیگر دیدار کنند.

دیلی میل در ادامه گزارش خود نوشت: ترزا می تاکنون چندین بار علنا با ترامپ بر سر مسایلی از قبیل درز اطلاعاتی، توافقنامه هسته ای ایران، حمله تروریستی اخیر در منچستر و بازنشر توییت‌های راست‌گرایان افراطی ضد اسلامی انگلیسی از سوی ترامپ اختلاف داشته و با همدیگر درگیر شده اند.

دیلی میل در خاتمه اعلام کرد با افشاگری های این روزنامه برای اولین بار، ترامپ سفر ماه آینده خود به لندن برای افتتاح سفارت جدید آمریکا در انگلیس را لغو کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
انگلیس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است