کرملین: تدابیری برای مقابله با تحریم آمریکا داریم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۹    ۱۳۹۶/۱۱/۷ کد خبر: 145599 منبع: پرینت

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد: دولت روسیه در قبال تحریم های آمریکا تدابیر محتاطانه اعمال کرده است.

«دیمیتری پسکوف» جمعه شب گفت: دولت روسیه تدابیر لازم محتاطانه را برای مقابله با تحریم های آمریکا و انتشار فهرست تحریمی جدید این کشور اتخاذ کرده است.

وی درباره تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه گفت: بدیهی است که کابینه دولت و رییس جمهوری که در تماس دایم و گفتگو با وزرا است از مدت ها پیش تدابیر احتیاطی لازم را اتخاذ و اعمال کرده است تا مانع از ریسک های احتمالی شود.

پایگاه اینترنتی روزنامه روسی گازتارو به نقل از سخنان پسکوف نوشت: اخیرا تصمیم گرفته شده است که یک بانک روسی ویژه فعالیت شرکت های تسلیحاتی تعیین شود و هم اکنون بانک پروم سویازبانک خدمات لازم را ارایه می دهد.

سخنگوی کاخ کرملین گفت: وزارت دارایی روسیه اوراق قرضه اروپایی برای عرضه به شهروندان روس که حساب های بانکی خارجی دارند، منتشر می کند.
وی ادامه داد: مشابه سامانه سویفت نیز در روسیه ایجاد و راه اندازی شده است.

وزارت دارایی آمریکا روز جمعه 2 مقام ارشد روس از جمله معاون وزیر انرژی این کشور و نیز 19 نفر از شهروندان روس و مقام های جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را تحریم کرد.

در فهرست جدید تحریمی آمریکا 20 شرکت روسی ازجمله شرکت های صنعتی سیلاوی ماشینی و تخنوپروم اکسپورت قرار گرفته است.

آمریکا از سال 2014 و با تغییر حکومت اوکراین و جداشدن منطقه کریمه از این کشور و وقوع مناقشه در منطقه دونباس چندین بسته تحریم های مالی و اقتصادی علیه روسیه وضع کرده است و اتحادیه اروپا نیز از این سیاست های واشنگتن پیروی می کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
روسیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است