بحران کوریای شمالی غیرقابل قبول است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۳    ۱۳۹۶/۱۱/۷ کد خبر: 145603 منبع: پرینت

وزیر خارجه کوریای جنوبی بر این باور است که مناقشه مربوط به برنامه هسته ای کوریای شمالی باید از طریق دیپلماتیک حل و فصل شود.

به گزارش رویترز، کانگ کیونگ ووها وزیر خارجه کوی ریاجنوبی روز پنجشنبه در سخنانی در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوییس تاکید کرد: منازعه مربوط به برنامه اتمی کوریای شمالی باید به صورت دیپلماتیک حل و فصل شود و من مطمئن هستم که واشنگتن اگر گزینه نظامی را برای برخورد با کوریای شمالی مد نظر قرار دهد، در ابتدا با دولت کوریای جنوبی مشورت خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: مساله هسته ای کوریای شمالی باید از طریق مذاکره و راهکارهای دیپلماتیک حل و فصل شود. ایده راه حل نظامی غیرقابل قبول است.

دولت ترامپ اعلام کرده است که همه گزینه ها برای برخورد با کوریای شمالی روی میز قرار دارد و مقام های رسمی آمریکایی گفته اند که رییس جمهور و مشاورانش درباره احتمال حمله محدود به کوریای شمالی مذاکره کرده اند.

ولی احتمال حمله نظامی به کوریای شمالی طی هفته های اخیر کاهش یافته است، آن هم پس از مذاکرات 2 کوریای برای شرکت در بازی های المپیک زمستانی.

وزیر خارجه کوریای جنوبی افزود: مطمئن هستم که دولت آمریکا هر اقدامی بخواهد در این خصوص انجام دهد، با رایزنی و مشاوره با ما انجام خواهد داد. این سرنوشت و آینده ما است که در معرض خطر است. هر گزینه ای که در خصوص شبه جزیره کوریا بخواهد اتخاذ شود، بدون نظر و مشورت ما اجرا نخواهد شد.

وی پیش از این نیز در مصاحبه اختصاصی با رویترز تاکید کرد: سئول برای همه گزینه های احتمالی آماده است، اگر کوریای شمالی بخواهد آزمایش تسلیحاتی دیگری را انجام دهد.

پس از برگزاری نخستین مذاکرات رسمی مقام های 2 کوریا در 2 سال اخیر، مقام های رسمی کوریای جنوبی و کوریای شمالی با یکدیگر ملاقات کرده اند تا زمینه لازم برای شرکت ورزشکاران کوریای شمالی در بازی های المپیک زمستانی را آماده کنند.

آمریکا روز چهارشنبه تحریم های جدیدی را علیه کوریای شمالی وضع کرده تا برنامه های تسلیحاتی این کشور متوقف شود. آمریکا همچنین از روسیه و چین خواسته است تا منابع مالی کوریای شمالی برای توسعه برنامه های تسلیحاتی را قطع کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های جدیدی را علیه 9 شرکت، 19 فرد و 6 کشتی کوریای شمالی وضع کرده است که متهم به کمک به برنامه های تسلیحاتی پیونگ یانگ هستند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریای جنوبی
کوریای شمالی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است