اعلامیه کاخ سفید اعلامیه لابیست های غنی است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۵    ۱۳۹۶/۱۱/۷ کد خبر: 145609 منبع: پرینت

هفته گذشته اشرف غنی شماری از لابیست های آمریکایی خود را که سفارت افغانستان در آمریکا برایشان ماهانه 50000 دالر هزینه می دهد فراخواند تا کار برکناری والی توانای بلخ عطا محمد نور را یکسره سازند.

یکی از این لابییست های آمریکایی به نام ( گلین سلیک ) در حمله ی اخیر هتل انترکانتینانتال کشته شد و لابییست های دیگر به آمریکا بازگشتند و کار لابی را در کاخ سفید با اعلامیه ای پخش کردند. این اعلامیه رسمی دولت آمریکا نیست و رییس جمهور ترامپ تاکنون در مورد تنش بلخ بی طرف باقی مانده است.

اگر رییس جمهور موقف بگیرد خود اش و یا معاون رییس جمهور و یا سخنگوی رییس جمهور و یا وزیر خارجه و یا مشاور امنیت در قبال سیاست داخلی و خارجی آمریکا موقف خود را در حضور خبرنگاران و رسانه ها در تالار کاخ سفید بیان می دارند که صدها رسانه آن را انعکاس می دهد و خود ترامپ در دفتر مطبوعاتی خود و در توییتر در صفحه خود اعلام می دارد و در وبسایت کاخ سفید هم نشر می شود.

ترامپ در مورد مسایل افغانستان گپ نمی زند و تمام امور افغانستان را این سه شخص پیش می برند که هیچ یک از این سه فرد در کاخ سفید در مورد رفتن والی جدید به بلخ اعلامیه نداده و در کدام رسانه آمریکا هم نشر نشده است. درمورد مسایل افغانستان این سه فرد ابراز نظر می کنند:

1- معاون رییس جمهور (مایک پنس)
2- مشاور امنیت ملی آمریکا (ریموند مک‌ مستر)
3- وزیر دفاع امریکا (جیمز متیس)

حال برمی گردیم به ترفندهای اشرف غنی و خلیلزاد و از ایشان می پرسیم این اعلامیه را در کاخ سپید از زبان دیوارها کاخ شنیدید و یا یکی از این سه فرد مسوول امور افغانستان شنیدید؟ شما با پول بیت المال مردم فقیر افغانستان از حنجره لابیست ها که در واقع دلالان سیاسی اند این اعلامیه ها را برای تضعیف افکار عامه پخش می کنید و رسانه طلوع هم پایگاه تبلیغاتی اشرف غنی شده است.

ثريا بها


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اعلامیه کاخ سفید
خلیلزاد
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   تریا جان بها نه باید به این چیز ها دل خوش کند. وی نمیداند و یا نمی خواهد بداند که امریکا نوکران خودرا در افغانستان هیچگاهی جدی نه گرفته و ارزشی برای شان چندان قایل نیست.
چنانجه در گذشته ها سفیر شوروی می توانست افسار حزب تان و رهبر نان ببرک کارمل را در دست داشته باشد، اکنون که باداران از سفیر بالا را وظیفه داده اند.
انوش احمد

>>>   ﺑﺪﻭﻥ ﺑﻴﻢ!
ﺗﺎﺭﻳﺦ اﮔﺮ ﺭﻗﻢ ﻣﻲ ﺧﻮﺭﺩ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺁﻧﻬﺎ ﺣﻖ ﺁﻧﻬﺎ ﺳﺖ,ﺑﺪﻭﻥ ﺗﺮﺱ و ﺑﻴﻢ ﺣﺮﻑ ﺧﻮﺩ ﺭا ﺑﻪ ﻗﻮﻡ ﺗﺎﺟﻴﻚ ﻣﻲ ﺯﻧﻨﺪ ﮔﻔﺘﺎﺭ ﻫﺎﻱ ﮔﺬﺷﺘﻪ #اﺗﻤﺮ و ﻫﺸﺪاﺭ ﻏﻴﺮ ﻣﻨﺼﻔﺎﻧﻪ ﺧﻠﻴﻞ ﺯاﺩ.
*ﺩﺭ ﺳﺎﻟﻬﺎﻱ 2003 -2004 ﻭﻗﺘﻲ اﺳﻤﺎﻋﻴﻞ ﺧﺎﻥ اﺯ ﭼﻮﻛﻲ ﻗﺪﺭﺕ ﺩﺭﻫﺮاﺕ ﻛﻨﺎﺭ ﻧﺮﻓﺖ اﻳﻦ ﻣﻠﻲ ﺳﺮﺑﺎﺯاﺭ ﺭا ﺁﻣﺮﻳﻜﺎ ﺭﻭاﻥ ﻛﺮﺩ و اﺳﻤﺎﻋﻴﻞ ﺧﺎﻥ ﺭا اﺯ ﻗﺪﺭﺕ ﺭاﻧﺪ.
*ﺣﺎﻻ ﻧﻮﺑﺖ ﺑﻪ اﺳﺘﺎﺩ ﻋﻂﺎ ﺭﺳﻴﺪﻩ و اﻳﻦ ﻛﻞ ﻣﺮﻍ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎﻳﻲ ﺑﻪ اﺳﺘﺎﺩ ﻋﻂﺎ ﻫﺸﺪاﺭ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ﺑﻴﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﻟﻴﺎﺯ ﺧﺪا اﺯ ﺯﻳﺮ ﻳﻮﻍ ﻏﻼﻣﻲ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺷﻮﻳﻢ ﺗﺎﻛﻲ ﺧﻠﻴﻞ ﺯاﺩ ﺑﺮاﻱ ﻣﺎ ﺭﻫﺒﺮ ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻛﻨﺪ. #ﺷﻬﻴﺮ
— met ‎کاوش آریایی نژاد‎.

>>>   تشکر خواهر محترم که لابیست های دروغگو طرفداران بگفته عبدارحیم ایوبی وکیل مردم قندهار شر غنی احمدزی را بمردم کشور ما معرفی کردید اکثریت ملت در فقر زندگی میکند و شر غنی ماهانه به لک ها دالر را به لابیست های طرفدار اش بخاطر دوام قدرت اش از خزانه ملت بمصرف میرساند اینکار خیانت بزرگ در حق ملت است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است