چهار تن از متهمین به فساد در عربستان آزاد شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۲    ۱۳۹۶/۱۱/۷ کد خبر: 145628 منبع: پرینت

مقام های سعودی از آزادی 4 نفر دیگر از متهمین به فساد که از 3 ماه پیش در زندان به سر می برند، خبر دادند.

یک منبع سعودی اعلام کرد: «ولید ابراهیم» برادر زن فهد و مالک مجموعه «ام بی سی»، «فواز الحکیر» بازرگان سرشناس، «خالد التویجری» رییس دیوان ملکی و «ترکی بن ناصر» رییس سابق هیات محیط زیست بعد از تسویه حساب آزاد شدند.

این مقام سعودی به مبلغی که این افراد برای به دست آوردن آزادی خود پرداخته اند، اشاره نکرد اما برخی گزارش ها حاکیست: مالک مجموعه «ام بی سی» در مقابل واگذاری امتیاز این مجموعه موفق به کسب آزادی شده است.

دولت عربستان از 4 نوامبر 2017 (13 عقرب 96) حدود 200 تن از شاهزادگان، تجار و بازرگانان کشور را به اتهام فساد بازداشت کرد و آنان را به هتل «ریتز کارلتون» ریاض انتقال داد.
«سعود المعجب» دادستان عربستان هفته گذشته اعلام کرد که تاکنون 90 تن از این افراد آزاد و 95 نفر دیگر همچنان در بازداشت به سر می برند.

به گفته المعجب، دولت سعودی موفق شده است از بازداشت شدگان مبلغ 100 میلیارد دالر وجه نقد، املاک و مستغلات و سهام دریافت کند.

«محمد الجدان» وزیر دارایی عربستان سعودی هم اعلام کرد که تاکنون 50 میلیارد ریال سعودی معادل 13 میلیارد دالر از بازداشت شدگان به اتهام فساد در کشور به دست آمده است.
یکی از مهمترین افرادی که تاکنون آزاد شده است «متعب بن عبدالله» رییس سابق گارد ملی و فرزند ملک عبدالله پادشاه سابق این کشور است.

برخی گزارش ها حاکیست که وی برای آزادی خود یک میلیارد دالر پرداخت کرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
فساد
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است