تحریم تروریست‌ ها رسمیت بخشیدن به تروریزم است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۶    ۱۳۹۶/۱۱/۷ کد خبر: 145641 منبع: پرینت

آمریکا روز پنجشنبه شش تن از افراد مرتبط با طالبان و شبکه حقانی را تحریم کرد.

بر اساس تصمیم وزارت خزانه‌ داری آمریکا و طبق استراتژی جدید ترامپ کسانی که در لیست سیاه آمریکا وارد شده‌ اند نمی‌ توانند در آمریکا دارایی داشته باشند یا آمریکاییان با آنها معامله کنند هر چند این تصمیم در ظاهر مثبت به نظر می‌ رسد اما در حقیقت اقدام مضحکی است که آمریکایی‌ ها به چنین اقدامات خنده‌ داری شهره‌ اند. همانطور که اشاره شد اتهام شش‌ نفری که به‌ تازگی مورد تعزیر یا تحریم آمریکا قرار گرفته‌ اند فعالیت‌های تروریستی یا ارتباط آنها با تروریست‌ ها عنوان شده است.

اگر آمریکا به این باور رسیده است که آنان تروریست یا مرتبط با تروریست‌ ها هستند پس چرا علیه آنان اقدام نمی‌ کند؟ مگر آمریکا مدعی جنگ با تروریزم در هر زمان و هر مکان نیست؟ اگر پاسخ مثبت است این شش نفر باید مورد پیگرد و نه تحریم قرار می‌ گرفتند. تحریم کردن تروریست‌ ها رسمیت بخشیدن به تروریزم است. آمریکا با این اقدام اش طالبان و شبکه حقانی را به عنوان یک دولت مستقل به رسمیت شناخته است؛ همان کاری که با بعضی مقامات ایرانی کرده اما در عین‌ حال دولت ایران را نیز به رسمیت می‌ شناسد.

سوال بعدی این است مگر شهروندان آمریکا قبلا با این شش تروریست معامله انجام می‌ دادند که اکنون منع شده‌ اند؟ سوال دیگر مگر شش تروریستی که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته اند پیش از این در آمریکا سرمایه‌ گذاری کرده بودند که اکنون حق سرمایه‌ گذاری ندارند؟ این را هم بدانید که این شش نفر اعضای برجسته طالبان و شبکه حقانی نیستند. با توجه به سرگذشت و فعالیت‌ های این شش نفر عبدالقدیر بصیر، عنایت‌ الله، حفیظ محمد پوپلزی و عبدالصمد ثانی از گروه طالبان و گلاخان حمیدی و فقیر محمد از شبکه حقانی، از افراد اصلی و مهم طالبان و شبکه حقانی به شمار نمی‌ روند.

اگر آمریکا قصد مبارزه با تروریزم را دارد در قدم نخست باید سازمان اطلاعات پاکستان یا آی اس آی و سپس اعضای دفتر طالبان را در قطر تحریم کند. مگر لابیگری اعضای دفتر طالبان برای طالبان در سطح جهان برکسی پوشیده است؟ در حال حاضر دفتر طالبان در قطر به عنوان هماهنگ کننده کمک‌ های کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس به طالبان عمل می‌ کند. انس حقانی فرزند جلال‌ الدین حقانی که اکنون در زندان کابل به سر می‌ برد برای چه به دوحه و سایر کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس رفت و با اعضای دفتر طالبان دیدار کرد؟

آمریکا چرا تاکنون درباره هزینه‌ های دفتر طالبان در قطر گزارش منتشر نکرده است؟ در حال حاضر بیش از 100 نفر اعم از اعضای دفتر طالبان و خانواده‌های آنان در دوحه به سر می‌ برند، هزینه‌ های آنان از کجا تامین می‌ شود؟ سخن آخر اینکه تحریم شش تن از تروریست‌ ها ضمن رسمیت بخشیدن به تروریزم یک اقدام عوام‌ فریبانه توسط آمریکا بود که فقط دولت افغانستان آن را باور نمود و از آن استقبال کرد.

محمد مرادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تروریستان
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است