خود کرده را نه درد است و نه دوا
 
تاریخ انتشار:   ۰۳:۳۶    ۱۳۹۶/۱۱/۸ کد خبر: 145657 منبع: پرینت

همین است سرنوشت ملت.

ما چرا هر روز قربانی بدهیم؟
ما چرا هر روز بیشتر از پیش به قهقرا کشانده شویم؟
ما چرا هر روز به جرم انسان بودن کشته شویم؟
ما چرا برای بقای حکومت فاشیزم قبیله جان های شیرین خویش را فدا کنیم؟
ما چرا زیربنای اندیشه خود را به دست خود غلط شانیم؟
و همینگونه صدها پرسش های که خود به پاسخ آن حیران مانده ایم و مات و مبهوت!؟

این سرزمین و ملت آن تا زمانی به همین منوال کشته و قربانی خواهند داد که چشمان و دیدگاه شان را بروز رسانی مطلق کنند، برای نجات خود و نسل های آینده شان هم که شده باید این بروزرسانی فکری را هر چه زودتر و بهتر انجام دهند به این هدف که ما نباید پس از این قربانی اهداف افراد فاشیست و اندیشه فاشیزم قبیله گرایان سلطه خواه شویم.

پس از این نباید دیگران در مورد سرنوشت ما تصمیم بگیرند. دیگران نباید برای ما حکومت بسازند؛ باید خود برای خود حکومت بسازیم، ما باید خود برای خود اشخاص نو اندیش و از میان ملت و دلسوز برای ملت را برگزینیم، و تنها راه اش هم همبستگی و اتحاد ملت این سرزمین است در این پروسه است و بس! این آرمان (همبستگی) مردمان این سرزمین البته به شمول افغانستانی های با غیرت و وطن دوست، می تواند در برابر برنامه های کشتار دسته جمعی و میان پر قوم ستیزانه ستونی باشد که گذشتن و سرنگونی آن بسا ناممکن و به دور از حقیقت انسانی و اسلامی است، پس چرا با آنکه راه را هم دیده ایم و چاه را هم دیده ایم به پای خود به سوی چاه می رویم؟

زور ملت زور خدا است. بیایید در بنیادسازی این موضوع، ژرف اندیشانه و ژرف روانه قدم برداریم تا سرنوشت خود را پس از این خود تعیین نماییم.

ادریس خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قربانی
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   تاکه خودخواهی و اکثریت گرایی درین جامعه حاکم باشد وضع به همین منوال ادامه خواهد داشت.اعتماد کردن به رفاقت و قوم گرایی کار را بد تر ازین خواهد کرد.این جامعه پارچه‌و تکه شده هزارها مشکل دارد که حل آن به اسانی‌میسر نیست.فقرمادی و معنوی مشکل اول جامعه است که حل آن به‌ به این زودی ها اسان نیست.اگردولت مرکزی بدون تعصب در برنامه ریزی اقتصادی وتعلمی خود به سرعت کوشش نمایدامکان کامیابی موجود است.
ع.ناصری

>>>   ما باید اینقدر زود. ....و اسان نشویم افغانستان برای ملت یک پارچه افغان نیاز دارد که باید همه یک ملت تحت یک بیرق ملی پر افتخار افغان زنده ګی کنیم و خس خاشاکی که میخواهد هویت نامشروع خود را در نبود ملت پنهان نماید در افغانستان جای ندارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است