آیا ناتو مسوولیت علیه بلخ را به خلیلزاد داده است؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۴:۰۱    ۱۳۹۶/۱۱/۸ کد خبر: 145658 منبع: پرینت

سفارت آمریکا در کابل و ناتو باید موقف خود را در برابر اظهارات آتش افروزانه زلمی خلیلزاد روشن سازند.

در دو هفته اخیر کاخ سفید موضعگیری رسمی خود را در رابطه به کشمکش میان ارگ و بلخ اعلام نمود که در آن تاکید بر حل مسالمت آمیز انتقال قدرت با درنظرداشت ثبات، امنیت و منافع مردم افغانستان شده بود.

در هیچ یک از این اعلامیه ها نه در توییت آقای مایک پنس معاون رییس جمهوری امریکا، نه در اعلامیه سفیر جدید آمریکا آقای جان بس و نه در اعلامیه اخیر کاخ سفید سخن از لشکرکشی ناتو علیه والی بلخ عطامحمد نور و بلخیان نشده بود ولی خلیلزاد از نام و صلاحیت کی صحبت از "پایان رسیدن حوصله ناتو" و لشکرکشی علیه بلخ می کند؟

ارگ هم باید موقف خود را نسبت به اظهارات خلیلزاد روشن سازد. بالاخره روشن شود که خلیلزاد چه کاره است؟
اظهارات او نه تنها به کاهش تنش میان ارگ و بلخ کمک نمی کند بلکه ناتو و کشورهای خارجی را بجای جنگ با تروریزم در کشمکش های قبیلوی و جنگ داخلی زمین گیر خواهد ساخت.

سخنان غیر مسوولانه و تهدید آمیز خلیلزاد را باید محکوم کرد. نیروهای سیاسی کشور باید در یک سلسله اعتراضات مدنی در کابل و ولایات کشور اظهارات آتش افروزانه این شهروند امریکایی را محکوم کنند و خواهان اخراج فوری او از کشور و منع الدخول در افغانستان شوند.

امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زلمی خلیلزاد
کاخ سفید
نظرات بینندگان:

>>>   خلیلزاد کدام یک است که ناحق آمده............ میکند خودش یک دین فروش بیغیرت اینقدر وقت‌ها‌کجا بود .هیچ قدرت مردم اصیل افغانستان را از چوکی و ورسمیات پس کرده نمیتواند خارجی های چی که درکار داخلی یک کشور کار دارند.

>>>   همین خلیل زاد بود که شر وفساد را به اوج رساند وقتی دالر امریکا باشد لندغرها نه افغانستان کار دارد ونه هم منافع ملی را میشناسند این لومپنهای شمالی در غم چوراند تجربه شده است این دوزدان از جمله امیرزاده جز اوباشها اند
بی خبر

>>>   برو فاشیست بدنام سی آی ای
برو مکروب اندام سی آی ای
شدی .... .....خلیل زاد
برو ای کاذب خام سی آی ای

>>>   واقعا جای شرم است در چنین روزی که این همه آدم بیگناه شهید شدن دزد های پنجشیری بفکر قدرتن وعطا هستن.

>>>   خلیل زاد مگس سر دوغاستواقعا که این شخص متقاعد در دولت امریکا نه در انجا ونه درین کشور ما هیچکاره است یک نفاق افگن بیش نیست .

>>>   خلیل زاد فاشست یک انسان وطن فروش که برای منافع بیگانگان کار میکند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است