ترامپ مجبور به عذر خواهی از آفریقایی ها شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۲    ۱۳۹۶/۱۱/۸ کد خبر: 145665 منبع: پرینت

ریاست جمهوری آمریکا با ارسال نامه‌ای به اتحادیه آفریقا مراتب احترام این کشور به مردم آفریقا را ابلاغ کرد.

«دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا در نامه جدیدی به سران کشورهای آفریقایی نوشت «عمیقا» به مردم قاره سیاه احترام می گذارد. او همچنین از سفر دوره ای «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا در ماه مارس به قاره آفریقا خبر داد.

تاریخ این نامه برای روز پنجشنبه است و خطاب به سران کشورهای آفریقایی نوشته شده که قرار است فردا در اجلاس اتحادیه آفریقا در پایتخت اتیوپی شرکت کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس و 2 تن از مقام های دولت ترامپ ارسال این نامه را تایید کرده اند. در بخشی از این نامه آمده است: دولت آمریکا «عمیقا» به ارزش های مشترک میان آمریکا و کشورهای آفریقایی احترام می گذارد و به حفظ روابط قوی با ملت های آفریقایی متعهد است.

جزییات سفر دوره ای تیلرسون به قاره آفریقا در این نامه ذکر نشده است.

مقام های کابینه ترامپ طی هفته گذشته در صدد رفع و رجوع اظهارات نژادپرستانه رییس جمهور آمریکا درباره کشورهای آفریقایی بودند. ترامپ هفته گذشته در یک نشست، کشورهای آفریقایی را به «کثافت خانه» تشبیه کرده بود. این در حالی است که او مدعی شده از چنین کلماتی استفاده نکرده است و اعضای نشست به اشتباه آن را منتشر کرده اند.

دونالد ترامپ در حاشیه اجلاس داووس با رییس جمهور کشور آفریقایی روآندا و «پل کاگیم»، رییس جدید اتحادیه آفریقا دیدار و آنها را دوست آمریکا توصیف کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افریقا
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است