هزینه سرسام آور تعویض یخچال هواپیمای ترامپ
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۷    ۱۳۹۶/۱۱/۸ کد خبر: 145666 منبع: پرینت

قرار است 2 یخچال هواپیمای ریاست‌جمهوری آمریکا تعویض شود و این کار 24 میلیون دالر هزینه برای مالیات‌دهندگان آمریکایی به دنبال دارد.

به گزارش گاردین، قرار است بر اساس یک توافقنامه میان دولت دونالد ترامپ و شرکت بویینگ، یخچال های هواپیمای ریاست جمهوری دونالد ترامپ (ایر فورس وان) تعویض شود و این کار برای مالیات دهندگان آمریکایی 24 میلیون دالر هزینه به دنبال خواهد داشت.

قرار است 2 یخچال از مجموع 5 خنک کننده ایرفورس وان تعویض شود. این یخچال های جدید باید بتوانند ظرفیت نگهداری از 3000 وعده غذایی را داشته باشند. در واقع این یخچال ها باید بتوانند ظرفیت این را داشته باشند که به رییس جمهور آمریکا و 50 مشاور و کارکنان وی به مدت 3 هفته، 3 وعده غذایی در روز ارایه دهند.

گزارش ها حاکی از آن است که این مبلغ – که شرکت بویینگ هم تاکنون به آن واکنشی نشان نداده است— برابر با بودجه 8 هفته اقامت ترامپ در عمارت اعیانی اش در مارالاگو است یا برابر با هزینه حفظ امنیت در برج ترامپ در نیویورک سیتی به مدت 2 ماه است؛ جایی که دیگر رییس جمهور آمریکا در آنجا زندگی نمی کند.

این در حالی است که ترامپ در روزهای آغازین ورود به کاخ سفید در حساب توییتر خود از هزینه های بالای برنامه های «ایر فورس وان» به شدت انتقاد کرده بود و نوشت: «بویینگ در حال ساخت یک نوع جدید از هواپیما برای روسای جمهور آینده آمریکا است که هزینه های آن غیر قابل کنترل و بالغ بر 4 میلیارد دالر است. این برنامه باید لغو شود.»

مشخص نیست که ترامپ این رقم 4 میلیارد دالری را از کجا آورده بود؛ زیرا شرکت بویینگ در آن زمان یک قرارداد 170 میلیون دالری برای آغاز کار روی این هواپیما با دولت آمریکا امضا کرده بود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
یخچال هواپیما
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است