عربستان جاسوسی مغرب را تامین مالی می‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۸    ۱۳۹۶/۱۱/۸ کد خبر: 145703 منبع: پرینت

عربستان سعودی در راستای اجرای سیاست‌ عادی‌سازی روابط با اسراییلی، برنامه مغرب برای خرید 4 فروند هواپیمای جاسوسی و شنود از آمریکا را که مجهز به تکنولوژی اسراییل است، تامین مالی می‌کند.

دولت مغرب در حال انجام آخرین بررسی‌ها درباره معامله‌ای است که طی آن شرکت اسلحه‌سازی «ریتون» آمریکا، مغرب را به 4 فروند هواپیمای جاسوسی و شنود مجهز می‌کند در حالیکه شرکت «التا سیستمز» اسراییلی به طور غیر علنی در این معامله مشارکت دارد.

شرکت مذکور از شرکت‌های زیر مجموع صنایع فضایی اسراییلی است که «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا این شرکت را برای مشارکت در امر ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک برگزیده بود.

روزنامه الاخبار لبنان به نقل از نشریه «انتلیجنس آن لاین» نوشت که از جمله ماموریت‌های شرکت «التا سیستمز» نصب تجهیزات هجومی در داخل هواپیماهایی است که به تجهیزات اطلاعاتی جهت رهگیری سیگنال‌های مورد استفاده در مکالمات افراد و یا دیگر سیگنال‌هایی که به طور مستقیم در مکالمات دخالت ندارند، مجهز هستند.

طبق این گزارش آمریکا با انتقال تکنولوژی جاسوسی، شنود و شناسایی به مغرب که از بسیاری پیشرفته و مدرن‌تر از تکنولوژی است که آمریکا قصد فروش به الجزایر را داشت، موافقت کرده است.

آمریکا اخیرا از تصمیم خود برای تجهیز الجزایر به تکنولوژی جاسوسی، شنود و شناسایی صرف نظر کرد در حالیکه قرار بود شرکت ریتون هواپیماهای نوع «بیچکرافت 1900» را به هواپیماهای جاسوسی جهت فروش به الجزایر تبدیل نماید.

به نوشته الاخبار آنچه در این معامله مورد توجه است، این است که تامین مالی برنامه مغرب با کمک برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس متحد آمریکا به رهبری عربستان و امارات صورت می‌گیرد و ریاض تمایل دارد کمک‌های خود به مغرب را که به راحتی مشارکت در جنگ علیه یمن را پذیرفت، افزایش دهد و این کمک‌ها نیز از طریق ایتلاف موسوم به «ایتلاف اسلامی برای مبارزه با تروریسم» که محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان موجودیت آن را اعلام کرده، صورت خواهد گرفت.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
جاسوسی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است