تلاش های کودکانه حکومت
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۳    ۱۳۹۶/۱۱/۸ کد خبر: 145722 منبع: پرینت

300 نفر در يک روز قرباني می شوند اما حكومت اعلاميه تعيين دو والی را نشر مي كند.
300 نفر در يک روز سلاخی می شوند اما حكومت در ارگ ميله و پايكوبی راه می اندازد.
300 نفر در يک روز كشته و زخمي می شوند اما حكومت احمد سعيدی را بازداشت می كند كه چرا حقيقت را می گويی؟
300 نفر جان می دهند اما حكومت به صورت پی هم اعلاميه نشر می كند.
300 نفر تكه و پاره شده اند اما حكومت می گويد كه خوشبختانه دشمن به هدف اش نرسيده بود.
300 نفر قتل عام شده اما سخنگويان نر و ماده حكومت به مردم نصيحت می كنند و چشم مردم را قيج می پندارند.
300 نفر زير خاک شدند و حكومت با تلاش كودكانه به خاطر تغيير اذهان عامه بساط چوبه دار را پهن می كند كه بر چشم مردم خاک بزند.

عجب مسخره است اين حكومت و سران بيكاره اش.

میثم احسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
قتل عام مردم
نظرات بینندگان:

>>>   ما میدانیم، از انتحاری های ریزرفی مهمانخانه های ریاست امنیت و شورای امنیت، تا در برابر دشمنان، در برابر این ملت استفاده میشود. از فاجعه دهمزنگ شروع تا جنازه شهید سالم ایزدیار و بنایی و دههای دیگر.
حالا هم، با توافقی که میان دستگاه حاکم و شبکه حقانی مبنی بر ترور جنرال عطامحمد نور و رهایی انس حقانی صورت گرفته است، تردیدی نیست که سیلی از انتحاری های ریزرفی خود را به بلخ گسیل ساخته و یا هم برای سرکوب موجی از اعتراضات در حال شکل گیری بفرستند.

>>>   Haidarzoda
این ملت خواب برده دشمنت در ارگ ارام کیف کرده نشته ولی تو هر روز از بابت قلم بدستان محافظ کار به خون غطه افتیده :
او مردم شریف نجیب ایمان دار، بادیانت افغانستان اگر میخواهید خود تان اسلام و ایمان تان زنده بانید این غنی احمدزی همبرگ فروش نیویارکی ، مغز تعصب ( شهود دشمنی آن گفته بود : عادلانه بیست که 98 در صد زندانیان بگرام , گویندگان یک زبان باشند ) , هرچه عاجل تر بخاطریکه نیروهای جامعه جهانی در کشور ما حضور دارد و این فرصت یک جانس طلای است از دست ندهید , از خواب گران خیزید غنی با همدستان فاش یست وجنایت کارش را از ارگ عاجل بیرون کنید تا غنی احمدزی شوونیسم قبیله گرا کوچی بی وطن, فاشیست ارگ ما را ترک نکنند , اوضاع نابسامان کشور عزیز ما افغانستان بهبود نمی یابد و هرچه عاجیل یک دست شوید ؛ بیل , تبر , داس را بردارید در جای زندگی دشمن دین ؛ خاک و فرهنگ پچ هزار سال نیاکان تان یورش برید.
بخاریکه همین غنی کثیف کم اصل و کم نسب این انسان بی برنامه رفاه و آسایش و مغز گنیده تعصب شیطان اقوام شریف افغانستان را بنام پشون دارانی , غلجی , اوغان , تاجیک , هزاره , از بیک و ترکمن جدا کرد بین مردم غیور دلیر شجاع مسلمان کشور عریرما نفاق قوم انداخته و هیچ کار بنیادی نکرده است.
بیـا هموطن همـدل شــویم از بهـر امن و آبادی میـهـن
هزاره تاجک و پشتون ترکـمن از این میهن
سـنی و شیـعه گلـهای یک باغ این میهن
با همدیگر پذیر ریشــه بر کنیــم بنیـاد استبدا میهن
بیاید ملک را از دست ظلم و استبداد گر آزادسازیم با همدلی همپذیری یکدیگر این مهن را آباد سازیم
نورعلم و معرفت سازد بری
ملک آباد وصفای صادق رهبری
این کم اصل بی خرد غنی احمدزی بی نسب شوونیسم قبیله گرا فاشیت تا ارگ را ترک نکنند اوضاع بهبود نمی یابد. بخاطریک این مغز متعصب در نتیجه سیاست های احمقانه و عافبت نا ندیشانه با عث نفاق بین ملیت ها دامن زد بنام تاجیک پشتون , اوغان ؛ هزا ره ، ازیک و ترکمن جدا کرد . این غنی گزافه گو یی ها او بی مورد و با بی شرمی تمام به قطعات نظامی سر می زند به سخنان مسخره و بهبود و فریبنده وتکراری ،چون " من به فرد فرد شما باور دارم" می پردازد. این چه حرفیست؟!
مردم از شما اجرآت عملی در تآمین امنیت جان و مال شان ، خدمات و مواظبت رفاهی را دارند. آخر بی شرمی و بی وجدانی هم حدی دارد.

>>>   احمد بهزاد:
پایان دادن به سلطه انحصاری یک تیم بر مناصب امنیتی
افکار عمومی حلقه حاکم بر نهاد های امنیتی کشور را در وقوع فجایع تروریستی مسؤل می داند.
یک تیم شناخته شده سیاسی - قبیلوی بر تمام مناصب حساس امنیتی و نظامی تسلط یافته و به پشتوانه حمایت های مالی و سیاسی ایالات متحده آمریکا و ناتو، امور امنیتی کشور را در انحصار خود گرفته است. در این میان چند چهره ای متمایز با این تیم نیز در فقدان صلاحیت و اعتبار، دنباله رو اهداف و برنامه های تیم سیاسی - قبیلوی شده اند.
طبیعی است که در وخامت اوضاع امنیتی کشور این تیم سیاسی - قبیلوی مسؤلیت دارد و باید متناسب با صلاحیت های گسترده ای که داشته است، پاسخگو نیز باشد.
برای عبور از وضعیت فاجعه بار کنونی، خارج کردن مناصب مهم امنیتی کشور از انحصار این تیم یک ضرورت اجتناب ناپذیر است؛ اما این همه کار نیست. عرصه مدیریت نهادهای امنیتی کشور باید مشارکت عمومی و عادلانه اجتماعی را تجربه کند. این امر می تواند از شکل گیری روابط مافیایی، سازماندهی دسیسه های فاجعه بار علیه مردم، نفوذ و لانه سازی شبکه های تروریستی در نهادهای امنیتی جلوگیری کند.
به عنوان نمونه لازم است در راس پنج موقف مهم امنیتی (شورای امنیت ملی، وزارت دفاع، وزارت داخله، ریاست عمومی امنیت ملی، لوی درستیز) صاحب منصبانی از پنج قوم مختلف حضور یابند. در سطوح میانی نهادهای امنیتی و جزتام های نظامی و امنیتی مانند قل اردوها و سایر قطعات نیز این تناسب و تنوع به گونه ای لحاظ گردد که ضمن تأمین مشارکت عمومی، از شکل گیری باندهای دسیسه ساز امنیتی جلوگیری شود.
هرگاه رغبتی برای عملی کردن این اصلاحات وجود نداشته باشد، باید خود را برای روزهای دشوارتر آماده کرد؛ زیرا در پس این انحصار فتنه ای عظیم خوابیده است!

#کابل_پرس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است