ادامه همکاری نظامی پاکستان با آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۲    ۱۳۹۶/۱۱/۹ کد خبر: 145733 منبع: پرینت

نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که با وجود خلف وعده آمریکا و توقف حمایت های نظامی این کشور به پاکستان، ما هرگز مسیر های زمینی و هوایی خود را به روی واشنگتن نخواهیم بست.

«شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر پاکستان طی اظهاراتی افزود: که با وجود تعلیق 225 میلیون دالری حمایت های نظامی آمریکا به پاکستان، اسلام آباد مسیرهای هوایی و زمینی خود را به روی واشنگتن نخواهد بست.

وی در ادامه گفت که آمریکا از طریق پاکستان نیروها و تجهیزات خود را به افغانستان اعزام می کند و تاکنون بیش از 11 میلیون پرواز از طریق مسیرهای هوایی پاکستان به افغانستان انجام داده است.

عباسی در ادامه تاکید کرد که با وجود خلف وعده واشنگتن و عدم عمل به تعهدات خود در قبال اسلام آباد و قطع حمایت های نظامی آمریکا به پاکستان، ما هرگز قطع همکاری نخواهیم کرد و مسیرهای هوایی و زمینی خود را به روی آمریکا نخواهیم بست.

نخست وزیر پاکستان افزود: ما براین باوریم که باید در راه مبارزه با تروریسم همکاری های لازم صورت گیرد؛ یک طرف همکاری ها در جنگ علیه تروریسم در افغانستان نیز پاکستان است. بنابراین ما همچنان به همکاری های خود ادامه می دهیم، چرا که امنیت و ثبات در افغانستان تضمین کننده امنیت و ثبات در پاکستان است.

لازم به ذکر است که چندی پیش واشنگتن 225 میلیون دالر از کمک های نظامی خود به پاکستان را به بهانه حمایت اسلام آباد از گروه های تروریستی قطع کرد و اعلام کرد که اگر این کشور با پایگاه های امن تروریست ها در خاک خود مبارزه نکند، همه کمک های واشنگتن به اسلام آباد را قطع خواهد کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
پاکستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است