اصلاح سیاست امنیتی و استعفای مدیران ارشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۴    ۱۳۹۶/۱۱/۹ کد خبر: 145743 منبع: پرینت

رییس امنیت ملی و وزیران دفاع و داخله در نشست خبری مشترک پرسش‌ های مردم "جنازه بر دهان" را با خویشتن نابغه تراشی مضحک و خنده‌ دار پاسخ دادند.

سخنگوی دروغ‌ پرداز اشرف غنی اما در فراخبر طلوع‌ نیوز جیب مردم عزادار و ماتم زده را نقل چوبی پرکرد و با دروغ‌ پردازی یک سو به ریش خود و اشرف خندید، سوی دیگر به شعور سیاسی مخاطبان اش اهانت کرد.

از شرح عاطفی رویدادهای ویرانگر امنیتی که بگذریم واقعیت تلخ این است که بدون اصلاح سیاست امنیتی و بدون اجتناب از بازی‌ های رسوا و کثیف سیاسی با نهادهای امنیتی نه بحران ویرانگر امنیتی پایان می‌ یابد. نه هیولای مرگ و فاجعه‌ خون و جنازه دست از سر مردم بی‌ گناه و بی‌ دفاع برمی‌ دارد.

از آنجاییکه بازی و برخورد سیاسی با نهادهایی امنیتی حساب شده و هدفمند اعمال می‌ شود تا زمانیکه مهره‌ های خطاکار از سطح سیاستگذاری و مراجع تصمیم‌ گیری و دستوردهی به نهادهایی امنیتی کنار زده نشوند نه سیاست امنیتی ما اصللاح می‌ شود نه بازی‌ های سیاسی با نهادهای امنیتی متوقف شدنی است.

بنابراین باور من این است که مردم باید یکصدا و قاطعانه خواستار استعفای محمد حنیف اتمر مشاور امنیت و محمد معصوم استانکزی رییس امنیت ملی شوند چون تا زمانیکه ماشین فکر سیاست‌های ناسالم متوقف نشود فجایع ویرانگر که در واقعیت امر پیامد سیاست‌های ناسالم می‌ باشند قابل جلوگیری نیست و مرگ و ویرانی، هر روز روی دست مردم جنازه می‌ گذارد.

آنچه در ادامه می‌خوانید پاسخ و اظهارات مضحک مدیران امنیتی در نشست خبری امروز است. ببینید که چگونه از خود متشکر اند و بر مردم لطف می‌ کنند.

طارق شاه بهرامی: «استعفا مشکل را حل نمی‌ کند. هر زمانیکه مردم افغانستان و هر زمانیکه زعامت سیاسی مردم افغانستان از ما کرده مردم بهتر و توامند در کار را پیدا کردند در همان روز را چه می‌ کنی که در همان ساعت من حاضر هستم که استعفا بدهم و پست را خالی کنم به کسی که از من کرده خوب تر کار می‌ کند.»

معصوم استانکزی: «پوزش همیشه از مردم خود آدم می‌ خواهد. حالی هم می‌ خواهم، صبا هم می‌ خواهم و دگه صبا هم می‌ خواهم. اگر با مساله استعفا مشکل افغانستان حل می‌ شد بسیاری از وزرا در این ده سال آمدند و رفتند هر کدام شان را گفتید که استعفا بدهید مشکل حل می‌ شود. به استعفا مشکل حل نمی‌ شود، با کار مشکل حل می‌ شود با وحدت مردم افغانستان حل می‌ شود. اگر مردم افغانستان بخواهند استعفا بدهیم، همین ساعت استعفا می‌ دهم. اگر ما می ‎فهمیدیم که استعفا راه حل است هزار دفعه اما ما می‌ فهمیم که استعفا راه حل نیست راحل این است که مشکل را به صورت مشترک حل کنیم.»

ویس احمد برمک: «استعفا در این کشور را حل نیست. اگر استعفا راه حل باشد، هر سه ماه بعد چهار ماه بعد وزیر بیاید و برود یعنی چه؟»

بیاید یکصدا خواستار اصلاح سیاست‌ امنیتی و خواستار بازیگران مهره درشت و خطاکار عرصه امنیتی شویم چون تا زمانیکه حنیف اتمر مشاور شورای امنیت باشد و معصوم استانکزی رییس امنیت ملی سیاست های غلط امنیتی همچنان اعمال می‌ شود و فاجعه پشت فاجعه روی دست مردم جنازه می‌ گذارد.

آصف آشنا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ماموران امنیتی
استعفا
نظرات بینندگان:

>>>   این مفسدین را باید علاوه بر مجبور ساختن به اطتعفا به دادگاه کشاند و محاکمه نمود. مجموعه ای از دلقکها دور هم جمع شده اند و نان خود را حکومت مانده اند.

>>>   Nazary
استعفا استعفا استعفا استعفا استعفا استعفا استعفا استعفا استعفا استعفا استعفا استعفا استعفا استعفا استعفا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است