این آیت مرگ را بی‌ شک باید رسوا کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۸    ۱۳۹۶/۱۱/۹ کد خبر: 145755 منبع: پرینت

1. رییس جمهور؛ دو روز گذشته در قلب افغانستان یعنی در شهر کابل در اثر حمله انتحاری 102 نفر شهید و 173 نفر زخمی شده اند شما چرا حداقل یک روز ماتم ملی اعلان نکردید آیا این حق را قربانیان ما نداشتند چرا اینقدر بی حرمتی و بی اعتنایی روا داشته می شود؟

2. رییس جمهور؛ به شمول عاملین حمله تعدادی تروریستان که در قتل و ویرانی کشور ما دست داشته و محاکم افغانستان آنها را به اعدام محکوم نموده است فیصله های محاکم را هرچه عاجلتر توشیح و تطبیق نمایید.

3. امروز در مورد سیاست های مداخله گرانه نظامیان پاکستان و گروه های تروریستی که شورای صلح شما با آنها در حال مذاکره است موقف رسمی حکومت را اعلان کنید آیا شما با مردم خود هستید یا با تروریستان.

حالا برای مردم به خون تپیده افغانستان سخنانی دارم دوستان گرامی با درنظرداشت حوادث اخیر به باور من:
الف) فرصتی مناسب برای افشا و طرد دشمنان داخلی و خارجی افغانستان ایجاد گردیده اگر حکومت گام های موثر و عملی به زودی برنمی دارد در برابر آن آماده یک دادخواهی سرتاسری ملی باشید.

ب) باور داشته باشید دیگر سال‌ های سکوت و روزهای سکوت در برابر این همه جنایات هولناک گذشته است صدای فریادها در بنیاد دگرگونی را دیگر نگذارید با تهدیدها به گلوها خفه سازند آیا آغاز تا انجام این همه جنایت به تمام معنا فاجعه‌ ای ملی‌ و ماتم ملی نیست.

ج) بعد از این بدون کم و کاست ما باید بدانیم چرا و چگونه هزاران مردم مظلوم افغانستان هر روز به خاک و خون می غلتند، ظالمانه و بی‌ رحمانه کشته می شوند.

د) ما به خاطر فریاد دادخواهی، به خاطر این همه کشتار های دسته جمعی در راه روشن شدن حقیقت درباره آنچه در پس و پشت دیوارهای این جنایات نهفته است نگذاریم دیگر در پرده ای از ابهام نگه داشته شوند.

ذ) درست است که بی درنگ بر این همه تباهی ها و پایان سوگ و سازگاری ملی ناممکن است اما تا حقیقت روشن نشود سوگ پایان نمی‌ یابد. شما می دانید که امروز مردم ما در گورستان‌ های بی‌ نام و نشان و شفاخانه های اینجا و آنجا سرگردان اند از این روز بدتر کدام روز است.

ر) خوشبختانه در شرایط موجود شماری دیگر، کنشگران سیاسی و روزنامه‌ نگارانی هستند که صادقانه هدف خود را به خاطر اظهار حقیقت دارند اما با همه تهدیدها کوشش می شود تا به جز تسلیم و بستن زبان گویای ملی خاموشی چاره ای نداشته باشند.

ز) دیگر نمی شود پیکرهای آغوشته به خون را هر بار پیش‌ پای عزم سیاسی کسب و یا حفظ قدرت این یا آن رهبر و جناح تکان داد. باید همه حقیقت روشن و عدالت برقرار شود تا پیکرهای خونین را دیگر به شانه ها انتقال ندهیم.

نتیجه: مسوولین باید بدانند دادخواهی ملی ما بعد از این تنها تکرار شعارها در حمایت از این و آن نخواهد بود، در اصل تنها محاکمه و مجازات عده ی محدودی نخواهد بود انجام فرجام‌ های دادخواهی ملی ما سرانجامی برای همه مردم افغانستان است و با مشارکت همه مردم ممکن است. جامعه در مرکز این دادخواهی‌ است نه قدرت. سازگاری ملی فرجام این دادخواهی است نه جنگ داخلی و دخالت خارجی.

برای ساختن حکومت جامعه‌ ای لازم است که نگذارد این جنایات دست کم با این آسانی و این روش همه روزه بار دیگر تکرار شود. بازسازی جامعه است با ارزش‌ های بنیادینی که سال‌ ها است در کشور ما با تباه کردن هر ارزش‌ های انسانی، با کشتن عدالت و پنهان کردن حقیقت، با زور و تهدید و تبلیغ یک سویه سیاسی، واژگونه و ناروا استفاده شده‌ است.

این آیت مرگ را بی‌ شک باید رسوا کرد و خواهان مجازات‌ اش شد. باید در برابر این وقاحت بی‌ پایان ایستاد اما تنها راه ایستادگی راندن و پایین کشیدن این و آن از قدرت نیست بلکه پایداری، تلاش در ناگزیر کردن همه بازیگران سیاست و قدرت که در اثر بی کفایتی آنها هر روز جنایتی تکرار می شود دلیرانه باید گام برداشت.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت نامشروع
تروریستان
مردم افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   حقیقت اینکه همیشه ریاست امنیت ناملی یا کمپنی خصوصی پنشیر وردک میگوید ما از پیش آگاه بودیم چی است ؟؟
آنها راست میگویند :
1: آی اس آی پلان میسازد نقشه اش را تهیه واشراررش را تعیین وهدف را تثبیت میکند
2: آی اس ای برای ریشخند زدن به ریاست امنیت ملی ما نقشه خودرا از طریق جواسیس جعلی به امنیت ملی ما میرسانند ودر مقابل آن لک ها دالر از پول اپراتیفی امنیت ملی اخذ میکنند واینه خوش میشوند که کشف کردیم !!!!نقشه را طوری به اینها میدهند که قابل جلوگیری نباشد
3 : نتیجه : آی اس آی هم مردم مارا کُشت هم خسارات هنگفت وارد کرد ، هم از طریق رساندن راپور ناقص به امنیت ملی صد ها هزار دالر گرفتند هم خرما هم ثواب ،
به این میگویند اداره استخباراتی !

>>>   از روز اول غنی بپابوس آی اس آی و نظامیان پاکستان رفت غنی طالبان را مخالفان سیاسی گفت از عنوان تروریست به طالبان خودداری کرد. غنی پروژه داعش را توسط استانکزی و اتمر پیش میبرد که آی اس آی با استانکزی از روز اول ارتباط داشت. گلبدین جاسوس اصلی آی اس آی است که مشاور اصلی اتمر و اتسانکزی است. تابکی مردم را فریب میدهد ای خائنین دورغگو ای شیطانهای مکار و ای دشمنان ملت افغانستان. فرد فرد افغانستان شما را میشناسد وقت دروغهای شما به پایان رسیده است محاکمه علنی شما نزدیک است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است