مرگ را می توان در هر پس کوچه ای دید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۷    ۱۳۹۶/۱۱/۹ کد خبر: 145757 منبع: پرینت

سلام چطور هستی؟ خوب هستی؟ می دانم که خواهی گفت: "خوب نیستم".

در حقیقت این کلمه آواری هست بر تمام آرزوهای نیم بندمان در افغانستان؛ راستی شنیدم امروز را زنده آمدی دیشب کسی می گفت در حوالی خانه شما انفجار شد وقتی به رحیم کاکا زنگ زدم گفت: سلامت باشین زنده هستم... او گفت زنده هستم اما شنیدم که کودکی در آغوش مادر اش جان داد و پیرمردی نیم سر اش برباد شد، همه را در میان تیترهای اخبار روزنامه ها و تصاویر دلخراش تلویزیون ها دیدم و خواندم.

من؟ مرا می گویی؟ چه سوال جالبی من خوبم باور کن که خوبم. صبح که از خانه بیرون می شوم، تردید می کنم که آیا به خانه برخواهم گشت یا خیر؟ آیا گل های روی حویلی را بار دیگر استشمام خواهم کرد یا نه؟ در میان استیصال یک امید جان می کنم، ناامید نیستم اما نمی دانم که هستم یا نه؛ تو نیز می دانی در این روزها مرگ را می توان در هر پس کوچه ای دید، تو را در آغوش می گیرد، تو را می بوسد و آرام آرام می برد و نمی دانی که مادر ات وقتی که نباشی دلتنگ نمی شود بلکه در نبودنت خواهد مُرد.

راستی امشب بیا خانه ما یک پیاله چای بوره دار و بولانی گرم تندوری بخوریم، باشیم یا نباشیم کمی لبخند نیاز است تا ثانیه ها را خوش باشیم؛ چقدر خوب است که می خندیم، زندگی می کنیم و نفس می کشیم در میان همه دلهرگی ها...

نگران نباش من خوبم نام ام هنوز در میان لیست کشته شده ها بر سینه ی دیوار شفاخانه مرکزی نیست این یعنی من هستم، می خندم، امید دارم و زندگی می کنم باید کمی با هم قصه کنیم و پس از گپ های فراوان باز بگوییم دگه چی گپا است؟ اما باز هم صدایی در درون مغزم جیغ می کشد که فردا چه خواهد شد؟ آیا زنده خواهم ماند؟ آیا زنده خواهی ماند؟

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مرگ انسان های بیگناه
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   با عرض سلام،

جناب اشرف غنی، جناب عالی منسوبین عالی رتبه دولتی، انشالله جهنم که بدون شک نصیب شماست ولی جواب این شهدا را چی میگین.. از یک بی غیرت و بیشرم هم صدا نمیاید که من استعفا میتم و خود را راحت احساس نمیکنم چون در وقت وظیفه من ( یعنی شما بیغیرتها) اینهمه مردم بیچاره بقتل میرسد... یک کم انسانیت خوب هست، یک کم شرافت و غیرت خوب‌هست.. نمیتوانید کنار بروین جز ملیت پرستی از شما چیزی ندیدیم در طول ۳ سال گذشته...

لطفا از خداوند تبارک و تعالا ترس داشته باشین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است