آیا سایکالوژی جنگ را بلد هستید؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۲    ۱۳۹۶/۱۱/۹ کد خبر: 145771 منبع: پرینت

قربانیان جنگ، قربانیان حاکمیت و قدرت سیاسی هستند پس این قدرت سیاسی است که سایکالوژی جنگ را سازمان می‌ دهد در واقعیت هر قربانی جنگ سرباز سر به‌ کف قدرت است اما این قدرت به این پرسش‌ ها پاسخ داده است:

۱. چرا قدرت شما قربانی را از شهروندان غیر نظامی می‌ گیرد؟
۲. شما برای قربانیان جنگ چگونه آرامش روانی فراهم می کنید؟
۳. شما قربانیان جنگ را چگونه مداوای سلامت جسمی می‌ کنید؟
۵. شما به بازماندگان جنگ چگونه جبران خسارت یا مرهم‌ بها می پردازید؟
۶. شما روان زخمی جامعه را چگونه تسکین می‌ بخشید؟

فکر کرده اید این ملت گوسفندان هستند که هیچ‌ کسی به این پرسش‌ ها نمی‌ پردازد. فکر کرده اید این ملت اجساد راه‌ رونده و بی‌ جان هستند که هر از گاهی برای قربانی‌ شدن قصرها، آرامش خانواده‌ ها و موترهای زره شما جان بسپارند. قدرت سیاسی برای شما همین معنا را می‌ رساند؟ آیا شما مفهوم استراتژی برای سایکالوژی جنگ را می‌ شناسید؟

ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ
قربانیان
نظرات بینندگان:

>>>   آزادی AZADI
پیام شیر بچه شمالی به وزیر دفاع!

توهين وزير دفاع بر تمام افسران وزارت دفاع ملي!
جناب وزير صاحب دفاع ميگويد؛ كسي از من فهميده تر پيدا شود من استعفا ميدهم، من فهميده نيستم ليكن حاضرم كه با اين توهين جناب ايشان پيشنهادی داشته باشم.
بنده تورن پرواني دانش آموخته (فارغ التحصل) اكادمي نظامي كشور هندوستان به درجه اول سال ۲۰۱۰، حاضرم كه همراي اين جناب امتحان بدهم!
امتحان تحريري، تقريري و همچنان روي خريطه طرح پلان جنگ (دفاع، حمله، ضد حمله) و سوق اداره در بخش پياده و توپچي صرف به سطح كندك از لحاظ اراضی هموار، كوهي در حضورداشت تمام جنرالان وزارت دفاع به سطح ابتدائي امتحان بدهم، بعد معلوم ميشد كه سطح دانش اين جناب چقدر است!

>>>   همه این موارد را آی اس آی خیلی خوب میداند

>>>   ملک صاحب ستیز!
آیا کدام وقت ار خداوند جل جلاله که بی شک در مقابل جلال او این جلال سردمداران دنیا هیچ چیز نبست،سوال کرده یی که مقصد تو از خلق این زنجیره غذایی که در راس آنها انسانها قرار دارند و تمام زنده جانها از تکه و پاره کردن وجود زنده جانهای دیگر که در اثر آن احساس درد و رنج و غم میکنند و میمیرند.چیست؟
آیا نطاره آنها به جناب شما احساس شادی و مسرت میدهد؟
این دنیا دنیای رور و فریب و نیرنگ است.
مردم غریب و بی سواد و نادان و نافهم،قربانی مردم چالاک و نیرنگ باز میشوند.
حتی اشک های آنها هم مثال اشک تمساح بوده و برای فریب مردم است.
حتی همین مسولینی که از اثر غفلت آنها چنین حوادث رخ میدهد،جهت غم شریکی به نزد فامیل های قربانیان میروند،بیچاره ها از روی فقر و دست تنگی به آنها خوش آمدید میگویند و پاکتی که حاوی چند افغانی خون بهای اعضا فامیل آنها است میگیرند و صبر خدا را تحمیل میکنند.
خدایی که زنجیره غذایی را آفریده است.
پس آب از سرچشمه گل آلود است و رنج و غم و درد چه انسان باشد و چه حیوان و نبات،خلاصی تدارد.

>>>   Press
این گزارش سه سال پیش نگاشته شده بود:
فضای قبیله ای با ارزش های قرون وسطایی در دو سوی مرز پاکستان و افغانستان، زمینه ی لازم نفوذ استخبارات کشورهای مختلف و شکل گیری یا تقویت گروه های تروریستی را بوجود آورده است.
امروز داعش در وزیرستان و برخی مناطق ولایت ننگرهار و کنر سربرآورده و فردا از طریق کوچی طالبان و گروه هایی مانند دزدان ملا تره خیل کوچی در اطراف کابل و میدان و از طریق ناقلین قندوز و بغلان، راه خود را به طرف شمال هموار خواهد کرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است