حکومت مسوول همه نابسامانی ها است
برای حکومت مهم نیست که امنیت ملی از باکفایت ترین موسسات کشور باشد و مهمتر برای حکومت این است که اگر آنان بی کفایت هم باشند از افراد خودشان و در خدمت شان باشند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۹    ۱۳۹۶/۱۱/۹ کد خبر: 145777 منبع: پرینت

جبهه ملی نوین افغانستان صبح امروز دوشنبه 9 دلو 96 پس از حملات خونبار در چهارراهی صدارت کابل و نیز سایر ولایت ها در اعلامیه ای بار دیگر حکومت را به بی کفایتی و بی صداقتی در تامین امنیت متهم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، انور الحق احدی رییس جبهه ملی نوین افغانستان در نشست خبری در واکنش به حملات انتحاری در کابل و ناامنی ها در سایر ولایت ها گفت: جبهه ملی نوین افغانستان هرچند که تروریستان را مسوولین درجه یک جنایت های وحشیانه می داند اما حکومت را نیز بار دیگر به بی کفایتی محکوم می کند.

احدی بیان کرد: حکومت در اجرای مسوولیت های امنیتی سخت ناکام است و از دیرباز بدینسو دستگاه های امنیتی بجای تامین امنیت برای مردم مصروف مسایل سیاسی، حذف رقبا، توطیه و دسیسه سازی برای سیاسیون مخالف و زمینه سازی برای ایجاد نظام استبدادی هستند.

رییس جبهه ملی نوین، موسسات امنیتی را کاملا جانبدار و سیاسی خوانده و اظهار کرد: حکومت با بی عدالتی کامل از امکانات دولتی در تعیینات دولتی و ایجاد تشکیلات بدون ضرور با هدف جلب حمایت سیاسی اشخاص ذی نفوذ استفاده می کند و این تحولات در ادارات حکومت در سه سال اخیر تاثیر بسیار منفی در توانمندی حکومت در ایجاد امنیت و اعتماد مردم بالای آن ایجاد کرده است.

وی افزود: این حکومت نه تنها فاقد مشروعیت قانونی که با بی کفایتی و سو استفاده از امکانات دولتی در نزد مردم غیر عادل و غیر قابل اعتماد است و این مورد باعث شده است که اوامر حکومت مورد قبول بعضی اولیای امور در ولایت ها نباشد و اداره مملکت بشکل خطرناک سست شود.

این آگاه سیاسی درخصوص نقش احزاب در شرایط ناامن کشور گفت: متاسفانه که نه حکومت قبلی و نه حکومت فعلی در تقویت احزاب که جزو عمده دمکرسی هستند کدام اقدامی را نکرده اند؛ مردم مخالف تروریزم هستند و هر روز از آن صدمه می بینند ولی با جرات هم نمی توانند از این حکومت حمایت کنند.

احدی، درخصوص علت ناراضی بودم مردم و سیاسیون از حکومت بیان کرد: حکومت کاملا جانبدار است و تنها از افرادی استفاده می کند که از خودشان باشند و برایش مهم نیست که امنیت ملی از با کفایت ترین موسسات کشور باشد و مساله مهم برای حکومت این است اگر بی کفایت هم باشد فقط از خودشان و در خدمت خودشان باشد.

رییس جبهه ملی نوین افزود: باوجودیکه طرفدار صلح هستیم باور نداریم که این حکومت از همه مردم نمایندگی کند و یا هم کفایت و صداقت کاری داشته باشد. امروز بحران مملکت شمول است و موجودیت دولت را طوری به خطر انداخته که جان هیچ کس امن نیست.

وی تصریح کرد: این حکومت نشان داده است که توانمندی حل مشکلات را ندارد و حاضر هم نیست با دیگران بحث کند و تنها به دونرهای خارجی اتکا می کند؛ هرچند که کمک دونرها را برای کشور ضروری می دانیم اما در مسایل سیاسی آنان نمی توانند مشکل گشا باشند و بر این اساس است که بارها گفته ایم یک مجلس کلان سیاسی دایر شود تا بصورت باز حکومت و احزاب از موقف خود استدلال کنند و به یک اجماع برسند.

گفتنی است که انتقادها از رهبران حکومت وحدت ملی و مسوولان ارشد امنیتی کشور درحالی بالا می گیرد که سه مقام ارشد امنیتی (بهرامی،استانکزی و برمک) روز یکشنبه 8 دلو 96 در یک نشست خبری بعد از وقوع حملات تروریستی مرگبار در چهارراهی صدارت کابل بیان کردند که استعفای آنان مشکلات را حل نمی کند؛ هرچند این موضع گیری و استدلال آنان از دلایل ناامنی ها در شبکه های اجتماعی و نیز میان مردم با تمسخر روبرو شد.

قابل ذکر است که آمار تلفات این حمله تروریستی تا کنون 103 کشته و 235 زخمی گزارش شده است و با توجه به وخیم بودن حال نزدیک به 100 نفراز زخمی ها احتمال افزایش تلفات همچنان وجود دارد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کریکت
مسابقات بین المللی
نظرات بینندگان:

>>>   دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی "آی تی وی" درباره وضعیت روانی خود گفت: وضعیت روانی من پایدار بوده و من یک نابغه هستم.
ترامپ همچنین درباره برنامه غذایی روزمره خود گفت: من بهترین مواد غذایی که توسط بهترین آشپزهای دنیا آماده تغذیه می کنم و به طور کلی تغذیه خود را خوب می دانم.
ر

>>>   Ariaie
ديدگاه خليل زاد در مقاله واشنگتن پست در سال ١٩٩٦ و حمايت ضمنى او از طالبان در برابر حكومت شهيد صلح استاد ربانى !
https://t.co/nDW2JErmZN

>>>   این سیاسیون ناکام و بیکار هم لقمه از شکار ترورست ها میگیرند واستفاده میکنند
بجای همبستگی با حکومت ملامتی اشرار وپاکستان را هم حکومت می اندازند
حیف داکتر ودکتورا به این احدی بی کفایت ، در حقیقت این شخص لیاقت یک مدیریت عادی را هم ندارد احدی هم از پیروان ومریدان پیرِ شرابی گیلانی است
انوارالحق احدی به اندازه ناکام است که تاحال نتوانسته عضو فامیل خودرا قانع سازد که به پاکستانی ها مزدوری نکند
ر

>>>   مشکل اصلی احدی صاحب خیلی کوچک است فقط یک چوکی کم دارد وبس !!
رئیس صاحب جمهور اگر می خواهد دهانش را ببندد یک چوکی بنام مشاور درامور اشرار برایش بدهد یا مشاور در امور جاسوسان پاکستان !
اگر دیگر حرف خلاف حکومت از زبانش شنیدید گیلانی جاسوس آی اس آی نیست

>>>   بخوان هم میهن گرامی ام!

میخواهم چند سخنی که نمیدانم سودمند خواهد بود یانه؛ با مردم خاموش و نظاره گر سرزمینم که خود عامل کشتار خود گردیده اند داشته باشم!

ای هم میهن گرامی ام! ای تویی که زنده مانده یی و در راه و کمین کشتار بعدی فاشیزم قبیله قرار داری! ترا چه شده است که اینگونه بر گرده هایت قاتلان خود را راه داده ای؟ ترا چه شده است که دو پیسه حلقه به گوش پشتونیست میاید و بر تو فرمان میدهد تا به خواست وی زنده گی کنی، هویت،افتخار،تاریخ و دیگر اسباب و مسائلی که بر دو روپیه کابلی هم نمی ارزد تن بدهی؟
ترا چه شده است که این پشتونیست ها آنقدر در تو هراس آفریده اند، که حتا برای دادخواهی حقوق ات به اجازه آنان تن دهی؟و...
بیا برخیز! برخیز برای ستم های که در برابر ات میشود!
برخیز برای سرنگونی آن رژیمی که میخواهد تو را از بیخ و ریشه بکشد و نسل آینده تو را در نطفه نابود کند؛ برخیز!
برخیز برای گرفتن آنچه که تو باید داشته باشی اما با زورگویی قبیله از تو به زور گفته شده اند،
خواب 300ساله تو را به این حال و روزی رسانده که وضعیت ات از یک برده ی درباری هم بدتر شده است!
تویی که صاحب و مالک اصلی این خاک هستی،
تویی که میراثدار واقعی این خاک و حاکمیت اش هستی،
تویی که میخواهی این سرزمین استعمار نباشد اما کسانی که میخواهند با استفاده تکیه به استعارها حکومت کنند را سرنگون ساز! خود حاکم خاک ات شو! خود قاضی خاکت شو!
خود کارفرمای حکومت ات شو!
خود برای سرنوشت خود تصمیم بگیر!
و همینگونه خود فرمانروای سرزمینی شو که در زمان سلسله حکومت های پدرانت هیچگاه تن به استعمار نداده اند؛ و جایگاه تو را در صفحه صفحه تاریخ به عنوان سردمدار اصلی این سرزمین ثبت کرده اند بیا و برخیز تا تاریخ خود را زنده سازی، بازهم میگویم: سرنگون ساز آن رژیمی را که میخواهد تویی که از این سرزمین میراث بر اصل هستی را بکشند یا به اجبار کوچ دهد.

بادرود! تاجیکم، تاجیکانه می اندیشم، تاجیکانه زیست میکنم، تاجیکانه به پیش میروم، تاجیکانه خواهم رفت.

Edris khurasani

>>>   غنی و اتمر پست ببینید این پدر دردمند در ناله و گریان
بد دعایش است که 'فرزندان تان شوند در کرایی بریان'
شما که گم کرده آبرو، عزت، احساس، غیرت و فخر و ایمانید
بدان در این وطن جان ما ز تن برآید ولی شما هم نمی مانید
آرزو نوبهار

>>>   Tamkin
طلوع نیوز:
عطامحمد نور در واکنش به سخنان زلمی خلیل‌زاد، سفیر پیشین امریکا در افغانستان می‌گوید که طرف گفت‌وگوهای جمعیت اسلامی تنها ارگ و کاخ سفید استند و گفته های خلیل زاد برایش ارزشی ندارد: «طرف ما ارگ است و اگر میانجی‌گری بکند فقط قصر سفید است. ما از آن پایین‌تر کسی دیگری را نمی‌شناسیم! باز این‌ها (زلمی خلیل‌زاد) کی، از کدام آدرس، از کدام موقف، و کدام صلاحیت که حرف بزنند و ما به او گوش بدهیم؟ یک آدم موی‌سفید است برایش احترام می‌کنیم، ولی به هیچ حرف و تصمیم او ما وقع نمی‌گذاریم.

>>>   برای جبه نوین گفته شود که درسابق چی کردن که حالابکند دروقت حامد کرزی که سرچوکی میخ شده بودین وحالا کی ازچوکی عیش ونوش دورشدید وطن دوستی به یاداتان امد دروقت کرزی به ملیاردهادالررا زیرزده این وضیعت پیش امده درافغانستان ازعمل کردشما است خداوند شمارا درقهر خود گرفتارکند

>>>   غنی دروغ بست است دروغ دروغ و دروغ و دروغ و دروغ...............................................دروغ

>>>   Zahir Ariaie
روزى كه مردم به قدرت واقعى خود پى ببرند اخرين روز استبداد خواهد بود!

>>>   Press
هر روز تراژدی در فغانستان؛ هر روز پشتون های انتحاری. امروز آنان در کابل 11 تن را کشتند و 16 تن دیگر را زخمی کردند. چرا هنوز قبایل پشتون در قرون وسطی زندگی می کنند و نمی خواهند تغییر کنند؟

>>>   احدی نباید چنین جبهه گیری کند باید مانند دیگر سفاکان در قدرت از حقیقت چشم پوشی کند و علیه دیگر اقوام تعصب کند تا اقوام ۶۰ گانه پشتون برایشان لقب بابا و نیکه را بدهند این لقب تنها برای کسانی داده شده که به ضد دیگر اقوام باشند و در رگ رگش تعصب جریان داشته باشد . اگر میخواهی دل اوغان را بدست گیری فقد تعصب کن

>>>   تو را والله این ... احدی را بین.اخر عمرش است.می خواهد.مردم را بازی بدهد.پنجاه سال زیر ... آمریکا و پاکستان بود.در حکومت کرزی چی کردی.کدام عابری که جور کردی.چی کردی.پول جمع کردی.در انتخابات شرکت کنی
اگر غنی برایت پوکی میداد.خو هیچ.

>>>   بخیالم بسیارسوخت داری اوبچه
تاکه پشتونها را بد گفته بری خوشبختانه آنها منسجم شده میروند به مفاد شان کارمیکنی

>>>   حکومت مسوولیت پذیر نیست استعفا دیهند وتا مردم سرنوشت خود را خود تعین کنند زره

>>>   این جبهه نوین والا دروقت خود چی گله به آب داد که حالا دهد
بروبیادر درزمان حکومتت دیدیمیت وبه تمام معنی ترا میشناسیم

>>>   بخوان بخوان بلبلک برف زمستان گذشت
عجیب
صاحب خانه هم میگه نمان
دزد هم میگه نمان
زیرا که دزد فعلا درجامه صاحب خانه خود رازده ومیگوید نمان درحالیکه تماما اورا میشناسد که دزد است
امروز درکشورما دزد وصاحب خانه همان یک صدارا میکشد که میگویند نمان
مگرمردم وجهان صاحب خانه را هم میشناسد ودزد راهم میشناسد

>>>   بادرود! تاجیکم، تاجیکانه می اندیشم، تاجیکانه زیست میکنم، تاجیکانه به پیش میروم، تاجیکانه خواهم رفت.!!!!!!!!!!!! چنانچه در بخارا زیستم اما دفاع نکردم! زبان را زیر پای میکنم! دین را رها میکنم!
رسم الخط را مانند ّدر بزرگوارم (تزار) میسازم!
بعد ازین به روسی سخن میزنم! و.... تا که تاجک اصل تاجکستان باشم! نه تاجیک ازاده در ملک افغان!!!!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است