رییس جمهور اندونزیا وارد کابل شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۲    ۱۳۹۶/۱۱/۹ کد خبر: 145781 منبع: پرینت

رییس جمهور اندونزیا در راس یک هیاتی بلند رتبه اندونیزیایی وارد کابل شد.

جوکو ویدودو رییس جمهور اندونزیا ظهر امروز دوشنبه 9 دلو 96 با هدف ملاقات با سران حکومت وحدت ملی وارد کابل شد.

گفته می شود که سروردانش معاون دوم ریاست جمهوری، صلاح الدین ربانی وزیر خارجه، اکلیل حکیمی وزیر مالیه، شهردار کابل و شماری دیگری از مقام های عالی رتبه دولتی در میدان هوایی کابل از رییس جمهور اندونیزیا استقبال کردند.

ویدودو چند روز پیش به پاکستان رفته بود و با همتای پاکستانی خود پیشنهاد تشکیل هیات مشترک علمای افغانستان، پاکستان و اندونزیا را برای پیشبرد امور صلح داده بود.

گفتنی است که چندی پیش نیز هیاتی از شورای صلح نیز برای مشورت با علمای اندونزیا به این کشور سفر کرده بود و قرار شداین کشور در تامین صلح افغانستان گام های عملی بردارد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اندونزیا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   ما خو نفهمیدیم با کی صلح میکنند طالب خو صلح نمیخواهد بخاطریکه طالب نه افغان است نه اسلام است نه انسان است از این پس ما جنگ میخواهیم .
افغانستانی

>>>   امریکا تلاش دارد که تمام کشورها اسلامی و ازانجمله اندونیزیا را در دام افراطیون اسلامی در گیر سازد!!! این سخن مرا بیاد داشته باشید.
چرا امریکا که با افغانسنان قرارداد استرازیک دارد داخل اقدام نمیشود؟؟؟؟؟

>>>   Farid
طالبان رُخ دیگری همان قدرت و برنامه ی اند که " آقای رییس جمهور " به آن باور دارد و تمام دوران حکمرانی اش وقف آن باور شده است . آنچه در وطن ما می گذرد ؛ نسل کشی است . تیم تداوم به نسل کشی باور دارد . مدافعان آن تیم پر اند از نفرت به غیر خودی .

>>>   تشریف اوری ریس جمهور اندونیزی را به کشور خوش امدید گفته امدن او را درین مقطعی از زمان که ملت عزیز ما به خاک وخون علط میخورند به فال نیک میگیریم
جالب اینجاست که پس از شصت سال چطور شده که یک ریس جمهوراندونیزی در کشور بلا کشیدخه ای ماقدم رنجه میفرمایند !؟ولی همتای او نه ریس جمهور است ونه شایستگی این مقام را دارد اورا بیگانه ها اورده اند ودر تاج وتخت کابل نصب نموده واز طریق او به اغراض سیاسی واستراتیجی خود پیش میروند
درین دیدار نیز مغز متفکر جهان بیانات عجیبی داده همه را حیران نموداوگفت تروریست ها به فرمان ارباب های خود اعمال تروریستي را انجام میدهند !!!این نه یک بیان فلسغیست ونه منطقی ونه هم شایسته ای یک بزرگ یک کشور با اظهار این بیان فقط بی دانشی وضعیفی خودرا نمایان ساخته در پهلوی دیگر اشتباهات فاحش یک اشتباهی دیگر اضافه گردید مگر این اقا ازیاد برده اند که همین تروریست هارا دسته دسته از زندانها رها نموده در خدمت باداران انها فرستادند ودرین اواخر یک گروپ فعال وباخبره ای انها راباسم محبوسین حکمتیار رها نمودند هرگاه اردوی ملی وپولیس ملی قبل از اطلاع اتمر واستانکزی چند نقر از تروریست هارا اسیر مینمایند انهارا ارگ ریاست جمهوری به یک بهانه ای رها مینمایند ازین رو میتوان گفت اینها نیز با ارباب های تروریست ها شریک وتحت یک برنامه کار میکنند ورهای این مزدور ها نیز به فرمان همان بادار ها صورت میگیرد
لالی از ننگرهار

>>>   اگر مردم افغانستان با هم اتحاد داسته باشند هیچ نیرویی در جهان نمیتواند مقابل آنها بایستد مشکل مردم افغان اتحاد است نه چیز دیگیری.اگر بزرگان و تحصیل کردههای افغان یک اتحاد بین همه مردم افغان تشکیل بدهند به طور حتم تمام مشکلات حل میشود اتحاد نه این که قوم پشتو باهم اتحاد داشته باشند بلکه پشتو ایماق تاجیک هزاره وبختیاری و همه قومیت های افغان باید اتحاد داشته باشند.حسین بختیاری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است