نهادهای امنیتی به دوسیه سازی مصروف هستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۴    ۱۳۹۶/۱۱/۹ کد خبر: 145783 منبع: پرینت

هشدارها از سیاسی شدن نهادهای امنیتی بی نتیجه بود.

جعفر مهدی عضو رهبری محور مردم افغانسنان درخصوص دلایل ناامنی ها در کشور و بخصوص پایتخت گفته است که نهادهای امنیتی بیش از اینکه به تامین امنیت مردم مصروف باشند، مشغول دوسیه سازی برای مخالفین سیاسی خود هستند.

پیش از این نیز بسیاری از آگاهان سیاسی و نظامی از سیاسی شدن نهادهای امنیتی هشدار داده بودند.

گفتنی است که پس از اعلام منظوری استعفای یکجانبه والی بلخ از سوی رییس جمهور و نپذیرفتن این مساله از سوی رییس اجرایی جمعیت اسلامی، اخباری از آمادگی های نظامی برای برکناری عطامحمدنور و استقرار والی جدید در بلخ نشر شد که نگرانی ها را از راه اندازی جنگ های داخلی دامن زد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهدوی
حملات کابل
نظرات بینندگان:

>>>   صدفیصد حقیقت دارد واین کار نه تنها برای مخالفین سیاسی شناخته شده است بلکه در رده افراد بی نام ونشان وغیر سیاسی هم چنین است مثلا کسانی بوده اند کگه در زمان حکومت طالبان وظایف شانرا ترک نکرده بودند وخواهان یا طرفدار طالب هم نبودند با آمدن شروپساد این افراد را طالب وترورست نام گذاشتند یا زندانی ساختند یا فراری ساختند ویا دوسیه میسازند صد ها هزار افغانی پول امنیت ناملی را مصرف دوسیه سازی برای این افراد میکنند وازین حجریان هم اختلاس میکنند هم زمینه آنرا مساعد میسازند تا این پول زیر نام پول در بدل خدمت در اختیار دوستان واقارب خود شان قرار گیرد
طوریکه من دیده ام وتجربه کرده ام در امنیت ناملی تعدادی کسانی وجود دارد که صد مرتبه خاین تر از اشرار است در امنیت ملی مفکوره اینست که هرکس مورد تائید پنشیری ها نیست دشمن وتروریست هست مخصوصا هرکس پشتون است دشمن است !
این اداره ملی نیست قومی است ناکام است دشمن تراش و.دشمن ساز است با اعمال خود کاری میکنند که دوستان نظام رابه دشمن نظام تبدیل کنند

>>>   او مردم ..........کابل انتحاری های ارگ را تحمل کنید که امنیت ملی استانکزی صاحب و اتمر صاحب شب و روز مشغول پلان تخریب ولایات شمال استند که بخیر تمام بازسازیها و زحمات شان را تخریب کنیم و دل غنی صاحب را شاد کنیم ما به این نابغه صاحب احترام دارم تا شمال کاملن نخریب نشود دل غنی صاحب شاد نمیشود

>>>   اوغان بخاطر قدرت و كرسي از هيچ جنايت دريغ نميكنند

>>>   براستی چه چیزی جز پشتون بودن برای این چپاولگر شناخته شده مصونیت ایجاد کرده است؟ به این آپارتاید قومی و پشتونیزم نمی گویند چه می گویند؟
آيا پشتون ها باید برای نوشتن در مورد همین دزد و چپاولگری که قرار بود صدها مکتب در مناطق پشتون نشین و غیر پشتون نشین بسازد و نساخت ناراحت شوند؟
این چهره ی چپاولگر یعنی فاروق وردک یکی از نزدیکان حنیف اتمر است و میلیاردها دالر از کمک های جامعه ی جهانی زیر دست او، اشرف غنی احمدزی و حنیف اتمر جابجا می شد. او زمانی وزیر معارف حامد کرزی بود و بیش از نیم میلیارد دالر برای مکاتبی که هیچگاه ساخته نشدند پول دریافت کرد و به یقین می توان گفت که بخشی از آن سهم مافیای پشتونیستی به شمول طالبان شد. این فرد یکی از طرفداران سر سخت طالبان است و با وجود اینکه شیر ولی وردک برادر کوچکش نیز در درگیری بین گروهی طالبان کشته شد، باز هم سرسختانه از طالبان حمایت می کند.
#کابل_پرس

>>>   دیروز یک پلیس امنیت ملی موترم را ایستاد کرد، سوار شد و از من خواست تا پوسته پلیس ببرمش. از او پرسیدم: اینهمه کنترل امنیتی دارید و موترها را تفتیش میکنید چی فایده داره؟ پلیس گفت: به خدا قسم همین امروز یک کرولای 2010 بی پلیتِ مشکوک را ایستاد کردیم. همین که خواستیم او را با خود ببریم سریعا با تلفنش چند زنگ زد. چند ثانیه بعد از قومندانی امنیه، یک وکیل و یک وزیر زنگ آمد که این یک دستور است که همین لحظه او را رها کنید.
پلیس ادامه داد: تا زمانی که فساد باشه مردم افغانستان روی امنیت را نمیبینند.
محمد از کابل

>>>   Hakimi
چرا حکومت افغانستان تروریستان را مجازات نمی‌کند؟
========
می‌گویند انتحاری که امروز در حمله به دانشگاه نظامی مارشال فهیم بازداشت شد، پیش از این نیز توسط نیروهای امنیتی با واسکت انتحاری باز داشت شده بود. یعنی او پس از باز داشت رها به امر سران حکومت رها شده و امروز پس کشتن ۱۱ سرباز و زخمی‌ساختن ده‌ها تن دیگر فرزندان میهن، دوباره باز داشت شد.
البته این نخستین انتحاری نیست که پس از رها شدن از زندان دوباره اقدام به کشتار مردم کرده است. همین چند روز پیش به فرمان اشرف غنی، بیش از یک صد تروریست از زندان رها شدند. همین گونه کار نهادهای مدعی کار برای صلح از جمله شورای عالی صلح در ۱۵ سال گذشته، رها سازی تروریستان و هدر دادن منابع بوده. یعنی خود دولت و نهادهای دولتی و افراد شامل دولت حالا با هر انگیزه‌ای (قومی، سیاسی، اقتصادی و...) در تقویت صف تروریستان یک عامل بزرگ بوده اند.

>>>   اوغانها اصلن نمیخواهند طالب داعش ویا دهشت افگن های گلبیدینی صدمه ببینند، چون از نظر قومی به آنها به حیث ازخودگی میبینند۰ تا زمانیکه کنترول کشور بدست اوغانها باشد دهشت افگن ها محافظه میشوند و فرزندان اصیل این کشور قربانی آنها میگردند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است