مردم، افراد بی اصل و بی بوته را خوب شناختند
بزرگترین دلیلی که نهادهای امنیتی را دچار ضعف عملکرد کرده، نگاه قومی در مسایل امنیت ملی است و تا زمانیکه امنیت جان و ناموس بدست یک حلقه خاص که نگاه قومی به مسایل دارند باشد روزگار ما از این بهتر نخواهد بود 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۹    ۱۳۹۶/۱۱/۹ کد خبر: 145784 منبع: پرینت

با گذشت بیش از سه سال از عمر حکومت وحدت ملی و 16 سال از عمر حکومتداری در افغانستان تا هنوز امنیت در پایتخت کشور تامین نشده است و دردآور تر از ناامنی ها، موجودیت و اظهارات مسوولان ارشد امنیتی در راس نهادهای امنیتی است که کسی را بهتر و شایسته تر از آنان نمی توان برای پست های امنیتی پیدا کرد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، آصف آزاد آگاه امور سیاسی در گفتگو با آریانا درخصوص دلایل افزایش عملیات تروریستی در پایتخت گفت: فشارها جهانی بر پاکستان و ضعف نهادهای استخباراتی و نظامی بدلایل مختلف، تنها یک طرف قضیه ناامنی ها است.

آزاد بیان کرد: بزرگترین دلیلی که نهادهای امنیتی را دچار ضعف عملکرد کرده ، نگاه قومی در مسایل امنیت ملی است. متاسفانه که در مسایل مبارزه با تروریزم، گزینش ها، استخدام ها در ارتش و امنیت ملی و پست های کلان سیاسی نگاه ها قومی است و تازمانیکه امنیت جان و ناموس بدست یک حلقه خاص که نگاه قومی به مسایل دارند روزگار ما از این بهتر نخواهد بود.

این آگاه سیاسی با اشاره به اظهارات خلیلزاد در کابل اظهار کرد: همانطور که جناب خلیلزاد گفت که بعضی سیاستمداران محاسبات اشتباه داشته اند من نیز عین همین جواب را به ایشان می گویم که بعضی سیاستمدارن چه در بیرون از کشور و چه در داخل کشور محاسبات اشتباه می کنند.

وی اضافه کرد: ملت افغانستان زعامت سیاسی خود و افراد بی اصل و بی بوته را که در سال های اخیر با حمایت خارجی ها به افغانستان آمده اند را مردم آنها را تحمل می کنند، می شناسند و اگر بیش از این به یکه تازی ها و قوم گرایی ها ادامه دهند، مطمین باشند که به همان شکلی که مردم فاشیزم قبیله ای را تحمل نکردند آنان را نیز تحمل نخواهند کرد.

آصف، درخصوص اظهارات مسوولان ارشد امنیتی درخصوص ارتباط دادن ناامنی ها به بیرون از کشور اظهار کرد: این مساله به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و از عمر حکومت جدید 16 سال می گذرد و در این مدت میلیاردها دالر صرف نهادسازی و دولت سازی و نهادهای امنیتی شده است؛ اگر نگاه ملی، شایسته سالاری و عرق وطن دوستی در بین کسانیکه در راس تصمیم گیرندگان این حکومت هستند حاکم می بود هیچ گاه شامل این مصیبت ها نمی بودیم.

این آگاه سیاسی بدون گرفتن نامی از خلیلزاد گفت: کسانیکه بعنوان فرستاده به افغانستان تشریف می آورند فکرشان باز باشد که صبر و طاقت این مردم به آخر رسیده است و دراین کشور اقوام مختلفی زندگی می کنند که همه آنها محاسبات خود را جدا خواهند کرد.

وی هشدا داد: یک حلقه قومی و تیمی خاص که امروز با عنان گسیختگی و بی شرمی زمام امور را بدست گرفته اند هشیار باشند که ممکن تا فردا روز قدرت دیگر در اختیار شان نباشد و آنان تجربه های شکست خورده سال های قبل را تکرار می کنند.

آزاد بیان کرد: ادامه این وضعیت دوباره ما را به جنگ های مستمر قومی خواهد کشاند و این امر اجتناب ناپذیر است چراکه اقوام دیگر نیز حساب و کتاب خود را کرده اند و همه می خواهند که عدالت اجتماعی و شایسته سالاری حاکم شود، این اقوام، مردم 100 سال قبل نیستند و مطمین باشید که هرگز خاموش نخواهند نشست.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسوولان امنیتی
حملات انتحاری
نظرات بینندگان:

>>>   ( بی اصل و بی بوته )
این اصطلاحات جدید است ، کی بی اصل وبی بوته است خلیل زاد ؟ همه جهان اورا میشناسند
طوری معلوم میشود که آزاد صاحب هم به اصلیت و ریشه خیلی عقیده دارد یعنی هرکس انسان سالم بوده نمیتواند مگر اینکه ریشه واصلش خوب باشد در ینصورت چرا برتفکر قومی دیگران انتقاد دارید؟

>>>   برای غنی استانکزی اتمر نابودی اقوام غیرپشتون مهمتر از مبارزه با طالبان است طالبان و داعش گارد انتحاری ارگ برای کشتار مردم کابل و مردم شمال و ولایات مخالف ارگ است

>>>   با ملامت کردن این و آن شخض مساله حل نمیشود. جناب طرح و بلان درست و جامع در کار است. کسانیکه طرح انتحار و انفجار را در کشور ما میکنند بمراتب سنجیده تر و دقیق از شما فکر میکنند. این راه حل نیست او اگر نباشد اتو میشه و اتو میشه. و یا گب از قوم گررایی و زبان ... بیبینید این سخنان راه حل نیست جز اینکه آشکار بسازی خود را که خودت هم آله دست دیگران هستی.

حنبش

>>>   عمر ما در سبسته و فروعات تير شد كه أصل و بدل، ريشه دار و بي ريشه را بشناسيم، از شناخت شان چه سودي به ما رسيده، از مهم تَر اين است كه اولتر خود را بشناسيم، هويت خود را تثبيت نمائيم، بعد ميتوانيم كه به حيث يك ملت واحد از خود آرمان، آواز، تقدير خود را خود بدست داشته باشيم، تا كي از ديگران گيله و شكوه نمائيم.

>>>   مشکل اینجاست که هر پینه دوز و نداف حالا دعوایی اګاه سیاسی و اګاه نظامی دارد ماند این این شخص بی بوته هر قدر که داد بزنی شما دزدان و چپاولګران را مردم شناخته است و شما همرایی مردمی که از خارج امده و خدمت میکند بسار فرق است چون او با برنامه امده است و خود تان دیدید که چطور دختر و زن تان را از فرمان تان کشید و به فحشا سوق داد اګر مرد هستید یک فرد ایشان را از راه کشیده با خود هم نظر سازید

>>>   درست است گارد انتحاری ارک طالب وداعش

>>>   آگاه سیاسی ههههههههههههههههه

>>>   تا زمانیکه مانند دوران داکتر نجیب دستگاه استخباراتی ما فعال نشود تا فعالیت های بل مثل را در کشور متجاوز انجام ندهد کدام فایده نداره. با آمدن نظام های شکنند در افغانستان و با از بین رفتن ادارات استخباراتی کشور که در فعالیت بیرون مرزی فعال بودند زمینه را کاملاً برای تجاوز و انجام فعالیت های دشمن مکار مساعد ساخته است. باید هر چه زودتر این دستگاه ها دوباره فعال و عملیات مخفی را در بطن دشمن عملی سازد. این یگانه راه حال است برای از بین بردن اهداف دشمن.

>>>   هرکس که نام قوم را میگیرد ونظر میدهد به نظر من خودش تفرقه قومی را دامن میزند وشر انداز است درغیر آن چنین گپی که ادعا میشود عاری ازحقیقت است
جنگ درافغانستان فراترازآنچه که فکرمیکنی ونظر میدهی درجریان است ماوشما به این انداختن تفرقه های قومی مذهبی سمتی ولسانی نمیتوانیم آنرا ازبین ببریم ازین بدترش را منتظرباش

>>>   مردم افغانستان فاشیست های طالب نما را خوب شناخته اند . زره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است