مردم تیم امنیتی را حامی داعش و طالب می دانند
با وجود اوضاعی که ما می بینیم بازهم رییس جمهور می گوید که من به تیم امنیتی خود باور دارم. مردم و پارلمان تیم امنیتی رییس جمهور را به عنوان ستون پنجم و به عنوان حامی داعش و طالبان قلمداد می کنند 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۱۸    ۱۳۹۶/۱۱/۹ کد خبر: 145789 منبع: پرینت

واکنش مسوولان بخش های امنیتی برای حمله مرگبار انتحاری در کابل. یک روز پس از حمله مرگبار انتحاری در کابل که نزدیک به صد تن را کشت و حدود دوصد تن دیگر را زخمی ساخت مسوولان نهادهای امنیتی این رویداد را تاکتیک جدید هراس افکنان در کشور خواندند. معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی کشور می گوید که این حمله در پاکستان سازمان دهی شده بود و گزارش هایی نیز در مورد آن وجود داشته است. استانکزی علت افزایش حملات تروریستی در شهرها را افتتاح پروژه های اقتصادی، تغییر سیاست آمریکا و شکست تروریست ها در میدان های جنگ می داند. او جلوگیری از این نوع حملات را ناممکن خوانده است. اما سوال این است که آنچه که امروز مطرح می شد آیا توجیه درستی برای قتل عام در چهار راهی صدارت می تواند باشد؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، مولانا فرید آگاه مسایل نظامی در برنامه «خط کابل» گفت: تیم امنیتی رییس جمهور مطلقا ناکام است. یک تیم شکست خورده و ناکام است. این تیم علاوه بر اینکه تخصص در مسایل امنیتی خود ندارند متوجه مسایل فراامنیتی هم هستند. تیم امنیتی رییس جمهور تیمی است که بیشتر اوقات شان در زد و بندهای سیاسی و حتی در توطیه های سیاسی در حذف چهره ها از نظام و همچنان در ایجاد فضای بی اعتمادی بین جریان های، دور زدن شخصیت ها و تضعیف نهادهای دولت و مداخله بیجا در امور دیگر نهادها است.

وی، معتقد است تیم امنیتی کشور به جای تامین امنیت کشور مشغول تخریب دیگران است و افزود: تیم امنیتی ریاست جمهوری مطلقا ناکام است و اختیارش هم به دست رییس جمهور است. این تیم علاوه بر اینکه متوجه مسوولیت های اصلی شان نیستند در بسا مواردی که خارج از صلاحیتشان است به آنها صلاحیت داده شده است. این تیم به جای اینکه مصروف تامین امنیت کشور باشد مصروف زد و بندهای سیاسی، صحبت های پشت پرده، تضعیف جریان ها و توطیه علیه گروه های دیگر است.

فرید، می گوید تیم امنیتی رییس جمهور خود با داعش و طالبان همکاری تنگاتنگ دارد و برای گم کردن ردپا می گوید که کار پاکستان است و بیان داشت: با وصف همین اوضاعی که ما با چشم های خود در کشور می بینیم باز هم رییس جمهور می گوید که من به تیم امنیتی خود باور دارم. باید به رییس جمهور گفت که مردم بر سر تیم امنیتی تو باور ندارند. مردم افغانستان و حتی وکیلان پارلمان تیم امنیتی رییس جمهور را به عنوان ستون پنجم و به عنوان حامی داعش و طالبان قلمداد می کنند.اینها می خواهند تمام بیکارگی خود را بر سر پاکستان بیندازند. در حالیکه خود در همه این حملات دست دارند. اگر در پشت سر طالبان پاکستان است. پشت نیروهای امنیتی رییس جمهور چهل و پنج کشور دنیا قرار دارد. پس چرا پیوسته چنین ناامنی هایی را می بینیم؟و چنین شکست هایی را می بینیم. جز این است که این تیم امنیتی، خود با طالبان و داعش و گروه های دهشت افکن دیگر هماهنگ است.

این آگاه نظامی، معتقد است حر فهای رییس جمهور و تیم امنیتی اش در مورد کار شبانه روزی همه دروغ برای فریب مردم است و در این مورد اظهار داشت: وظیفه امنیت ملی این است که به دشمن اجازه ندهد که وارد محوطه ممنوعه علیه مردم افغانستان شوند و این ضعف جدی نیروهای امنیتی است. این مهم نیست که امروز آقای استانکزی، برمک و وزیر دفاع چه گفته است مهم این است که هم اکنون بیش از پنجصد خانواده سوگوار است. این برای ملت مهم است. آنها که این را می گویند ما تا نیمه شب کار می کنیم نتیجه این است. این مهم نیست که رییس جمهور ما نوزده ساعت کار می کند این مهم است که مردم نان ندارند، کار ندارند، فقیر و بیچاره هستند و امنیت ندارند. مردم کار طولانی مدت شما را نمی خواهند. شما یک ساعت در روز کار کنید اما وظیفه خود را انجام دهید و در برابر آن مسوول باشید.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تیم امنیتی
رییس جمهور
مردم
نظرات بینندگان:

>>>   از اين حكومت فعلي نبودنش بهتر است، افغانستان به يك انقلاب ضرورت دارد كه در آن حق و باطل معلوم شود، و عدالت انتقالي تطبيق شود، تا براي نسل آينده آرامي و حس قانون پذيري بميان آيد.
علت ناكامي حكومت مجاهدين گوش دادن به أوامر كفار بود كه همه بخشيده شدند، و بعد از آن تا حال هر كس هر چه كرد باكي ندارد، حالا قاتلين هزار ها مجاهد واقعي مانند جبار قهرمان، اسدالله سروري، تمام وزاراي كمونست مجاهد را قاتل خطاب ميكنند و خود را برائت ميدهند، و حق تشكيل احزاب چپي بنام ديموكراسي برايشان داده شده، و سابق جاسوس شرق بودند، نظر به تجربه شان حالا جاسوس چند جهت در عين وقت هستند، همه بايد بدانيم كه يا بايد اسلام را قبول و تطبيق نمائيم، يا زن غني شده مسيحيت را بالاي ما قبول خواهند كرد.

>>>   جنگ را حلقه فاشیستی ارگ نمیخوهند که پایان گیرد منظور امریکا و مزدورانش ادامه جنگ در افغانستان و منطقه است. از طالب و داعش برای کشتار مردم و بهانه جنگ استفاده میکنند

>>>   مولانا فرید یک حقیقت واضح را بیان کرده اند که تیم امنیتی دولت ناکارا ترین تیم است. و از طرفی وقتی یک مسول که از طرف ع تعین می شود به ان واحد از طرف غ بر طرف میشود. اما چرا ع بیچاره و درمانده توان اظهار نظر کردن را در مورد برکناری تیم امنیتی دولت را ندارد. بی طرفانه میگم عطا نور موفق ترین چهره در دولت افغانستان هست. چرا اورا نمیخواهند؟

>>>   تیم امنیتی غنی صد فیصد پشتیبان داعش و طالب بوده و هست و خواهد بود

>>>   مشکل اصلی شروپساد است

>>>   Ariaie
واى به حال اين كشور اما مردم چى كناه دارند؟ مردم هميشه طالب را دشمن پنداشته اند و خواهند پنداشت. اين دولت است كه با اعلاميه تغير جهت داده است و به حال اين دولت بايد فكرى كرد.

>>>   Saeed
غني ، كرزي ، اتمر ، تانكزي .
تروريست را با موتر و امكاناتشان وارد شهر ميسازند
تروريست و انتحاري از آسمان نمي آيد . توسط همين ها رسانيده ميشود .

>>>   آقای فرید تازیکها خاصیتش را از دست داده بهتر است فرصت رقابت به هزاره ها داده شود

>>>   ... به کسانی که از نام جهاد سوی استفاده میکنند ... به اشرف غنی >‌عبدالله عبدالله و معلم عطا. این ها همه شان گرگ های گرسنه به جنگ هستند ما مردم شریف کابل خواهان صلح و ارامی هستین بیرون بروید نه به پشتون نیاز است و نه به تاجک نیاز است ما کابل را خودمان میسیازیم ... امریکایی ... به شما

>>>   مردم اینطورفکرنمیکند بجز چند تا وند گیرهای سابقه معلوم الحال
که ازوند افتیده اند چنین فکرمیکند
رئیس جمهورما درشناسائی دزد ها ودورکردن شان ازدزدی کاملا مؤفق است
ناکام دنیا وآخرت کسانی هستند که تادیروز یک خرلنگ هم نداشت امروز دربانکهای دنیا پول دارد یعنی پول دزدی
آن دزدها نزد خدا ، مردم ووجدان شان ناکام هستند
ازهرگپ بهره برداری سیاسی به چی معنی

>>>   اوغانها اصلن نمیخواهند طالب داعش ویا دهشت افگن های گلبیدینی صدمه ببینند، چون از نظر قومی به آنها به حیث ازخودگی میبینند۰ تا زمانیکه کنترول کشور بدست اوغانها باشد دهشت افگن ها محافظه میشوند و فرزندان اصیل این کشور قربانی آنها میگردند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است