مرتضوی در کنار مردم است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۸    ۱۳۹۶/۱۱/۱۰ کد خبر: 145794 منبع: پرینت

شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی رییس جمهور در نشست اضطراری با رسانه ها گفته است که حکومت وحدت ملی با تلاش های زیادی که برای تامین امنیت افغانستان داشته است اما ناکام بوده است و نهادهای امنیتی نتوانسته اند در مقابل حملات دشمنان کارایی لازم را داشته باشند.

مرتضوی در این نشست تاکید نمود که اگر مسوولین وزارت دفاع، داخله و رییس امنیت ملی در صورت ناتوانی در دفع حملات دشمن به مراکز ملکی و نظامی ناتوان ماندند باید به دستور رییس جمهور هر چه عاجل استعفا داده و از مقام های خود کناره گیری کنند و مقامات شایسته و با تجربه بدون مصلحت های سیاسی و فارغ از آدرس های حزبی، قومی و نژادی به پارلمان معرفی شوند تا با رای پاک آنان به این مقام برسند. سخنگوی رییس جمهور مردم را به خویشتن داری فرا خوانده است و گفته است که ما در کنار مردم هستیم ما قبول داریم که اشتباهات زیادی را در نحوه حکومتداری مرتکب شده ایم اما باز هم به ملت افغانستان تعهد می کنیم که تلاش خود را برای یک حکومت قوی و مردمی انجام می دهیم.

ما زخمیان حادثه را به کشورهای اروپایی و آمریکایی می فرستیم، به خانواده های قربانیان بیست سال اخیر از جمله ملکی و نظامی کمک های نقدی خواهیم کرد و امتیازات ویژه از جمله نمرات زمین، سفرهای سیاحتی و زیارتی و اقلام مورد نیاز زندگی در نظر گرفته خواهد شد، سربازانی که در مقابل تروریستان جانفشانی و فداکاری کردند و کشته شدند و یا جلوی انتحار و انفجار دشمن را گرفتند، نام شان در تاریخ درج شده و سرک ها و جاده ها و نهادهای مهم حکومتی را به نام آنها مسما می کنیم و از فرزندان و خانواده های آنان به صورت عمرانه حمایت می کنیم تا هیچ رنج و مشقت زندگی را نکشند.

مرتضوی در مورد زندانیان طالب و داعش گفته است که همه آنان به حکم رییس جمهور در ملا عام اعدام خواهند شد و انس حقانی و دیگر تروریستان با حضور مردم و رسانه ها به دار کشیده خواهند شد همچنان وی به مظاهرات مردم و جامعه مدنی احترام گذاشته و گفته است که هر فردی که در افغانستان زندگی می کند حق اعتراض دارند و می توانند خواسته هایشان را در مقابل رییس جمهور مطرح کنند و رییس جمهور نیز متقابلا در هفته برای یکبار سخنان منتقدین خود را با حوصله مندی کامل خواهد شنید و هر نهادی که با معترضان برخورد مسلحانه نماید به صورت قاطع از سوی نهادهای کشفی برخورد خواهند شد.

در اخیر مرتضوی به منتقدین حکومت اجازه داده است تا نظریات خود را در یک کاغذ A4 نوشته و با یک چوکات زیبا نام و شماره تماس خود را نوشته تا به دیدگاه آنان رسیدگی شود وی به کسانی که در زیر نوشته های او در صفحه رسمی اش علیه مقامات حکومت وحدت ملی دیدگاه منفی، فحش و یا انتقاد شدید می نویسند احترام گذاشته و نه تنها آنان را بلاک و آنفریند نمی کند بلکه از آنان در یک مکان آرام در پل سرخ دعوت به یک پیاله چای می نماید و اگر باز هم راضی نشدند به صورت فوری از مقام اش کناره گیری خواهد نمود.

این متن یک شوخی بود خواهش می کنم جدی نگیرید که حکومت به سقوط مواجه می شود.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مرتضوی
مردم افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   شاه حسین و شاه غنی هر دو در کنار هم و در برابر مردم قرار دارند. یک عمر تلاش تا برسند به نان و نوا به این راحتی از دست نخواهند داد.

>>>   میگویند درهرچیز مزاق درریش بابه هم مزاق
بروبیادربیکارماندی

>>>   مرتضوی دیگر مرتضوی نیست مرتجعوی است و تخلصش را باید بعد ازین ایگونه خطاب کنید . مرتجعوی صاحب از بازمانده گان شاه شجاع نوکر انگلیس و امریکا

>>>   آقای ثاقب واقعیت را بگویم وقت متن را خوا ندم نهایت نسبت به وضع ناگوار پیش آمده دل گرم شدم و بد بینی که نسبت به دولت وحشت ملی داشتم 180 درجه تغیر کرد وبا خود گفتم حالا یک چیزی خواهد شد هر وقت ماهی را از آب بکشی تازه است. اما متاسفانه که در آخر متن زیر پلو ......

>>>   أقای ثاقب شما به ظنزاین موضوغ را نوشته اید اما درواقعیت اګرغنی. عبدالله حنیف دم تر.متعصب زی.وزیردفاع که مانند آن دیګردرافغانستان پیدانمی شود اګرپس شود افغانستان نابود می شودوقرتکی وزیر داخله مثل که باربه پشتش بارباشد باخله چوب دکه بدهید قرتک بزند منطق را قبول کنند هچو راهبردی را عملی سازند خیراندیش سرپلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است