بحران کمبود آب در فلسطین اشغالی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۸    ۱۳۹۶/۱۱/۱۰ کد خبر: 145839 منبع: پرینت

روزنامه «هاآرتص» در یادداشتی به بررسی وضعیت کمبود منابع آبی در فلسطین اشغالی پرداخته و نوشت علی‌رغم بارش‌های اخیر، رژیم اسراییل با بحران جدی آب در طولانی مدت مواجه است.

روزنامه هاآرتصبه، به نقل از مقام های آبی اسراییلی نوشت که اسراییل با بحران جدی کمبود آب و خشک سالی مواجه است.

روزنامه «هاآرتص» در یادداشتی به بررسی وضعیت کمبود منابع آبی در فلسطین اشغالی پرداخته و نوشت علی‌رغم بارش‌های اخیر، رژیم اسراییل با بحران جدی آب در طولانی مدت مواجه است.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به بودجه 2.2 میلیارد دالری اسراییلی برای تامین آب شرب شهروندان خود تا سال 2050، آمده است: حتی اگر سال 2018 به قدری بارش داشته باشد تا از اعلام خشک سالی برای پنجمین سال پیاپی جلوگیری کند، اما اسراییل در وضعیت بحران باقی خواهد ماند.

به نوشته هاآرتص، مقام های اسراییلی روز (یکشنبه) هشدار دادند، حتی با وجود بارش‌های کافی در سال پیش‌رو، بازهم سطوح منابع آبی به چیزی که در یک دهه قبل بوده باز نمی‌گردد.

همچنین سطح آب دریاچه «طبریا» که بزرگترین منبع تامین آب فلسطین اشغالی است، به میزان قبلی خود برنگشته و طی 20 سال آینده به مرداب تبدیل خواهد شد.

مقام های آبی اسراییلی می‌گویند: «تفاوتی ندارد که امسال، خشک سالی اعلام بشود یا نه، دولت باید برنامه راهبردی تهیه کرده و تعیین کند چه میزان آب برای 5 سال آینده نیاز داریم و چه میزان می‌توانیم تامین کنیم.»

هاآرتص نوشت: بحران آب به قدری جدی است که ساخت یک شهرک با ظرفیت 1000 خانوار در هرتزلیا باید به تعویق بیافتد.

مقام های اسراییل در شهر «الجلیل» می‌گویند که امکان رسیدن به نقطه‌ای که در آن هیچ آبی در لوله‌کشی‌ها نباشد، وجود دارد. این کمبود آب در غرب الجلیل به دلیل وابسته بودن به منابع طبیعی و عدم وجود تاسیسات شیرین‌سازی آب، شدیدتر است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فلسطین
اب
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است