شهرک سازی برای کوچی ها در تخار (سند)
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۷    ۱۳۹۶/۱۱/۱۱ کد خبر: 145908 منبع: پرینت

والی تخار از نام کوچی استفاده کرده، برای داعش شهرک می سازد!

دولت در 16 سال گذشته وعده داده بود که یک شهرک در ولسوالی بهارک برای بیجاشدگان و بی خانه های مردم ولایت تخار می سازد اما در ین مدت والی صاحبان و دولت مرکزی صدها بار وعده دادند که شهرک در ولسوالی بهارک ساخته شده و انقریب آب آن تنظیم می شود و برای بی خانه ها توزیع می گردد ولی این همه وعده ها دروغ بوده است.

چندی قبل فضل الله مجددی والی تخار به محمد جان رییس اراضی تخار گفته است که هر چه عاجل برای کوچی ها یک شهرک استاندارد در ولایت تخار ایجاد کرده توزیع نماید.

از قرار گزارش ها در ولایت تخار هیچ فرد کوچی وجود ندارد ولی فضل الله مجددی می خواهد با ساخت یک شهرک مجهز و استفاده از نام کوچی افراد داعش را در این شهرک جابجاه نماید.

این در حالیست که هزاران ها تن از بی خانه ها و بیجاشدگان ولایت تخار در مدت ده سال گذشته، صدها بار در مقام ولایت و ریاست مهاجرین بخاطر توزیع شهرک بهارک مراجعه نموده نه تنها به گپ های شان گوش داده نشده بلکه توهین و تحقیر شده اخراج شده است

در همین حال قادر افغان ريیس اسبق معارف ولايت تخار و مسوول شبکه افغان بسیم در شمالشرق گفته است كوچي هاي ولايت تخار متشكل از اقوام (پشتون، ازبك، بلوچ، عرب و گجر) اند. به باور شما آیا اقوامی را که قادر "افغان" به عنوان کوچی یاد کرده است کوچی اند؟

از سویی هم اطلاعاتی وجود دارد که والی تخار برای کوچی های تخار شهرک مجهزی می سازد درحالیکه در تخار کوچی وجود ندارد. حال چند پرسش:

1. کوچی ها چه برتری نسبت به اقوام دیگر تخار دارند که برای شان شهرک ساخته می شود درحالیکه مطابق قانون اساسی همه اتباع کشورمان حقوق یکسان دارند؟
2. شهرک های معلمین، معلولین و مهاجرین که از سوی والیان پیشین تخار افتتاح نیز شده است سرجای شان قرار دارد و خط و خبری از شروع کار آنها نیست با آنکه حق قانونی شان است که از شهرک های شان مستفید شوند.
3. بر اساس تعریف آقای "افغان" اگر (عرب ها، ازبک ها و بلوچ ها) کوچی اند پس چرا زیر نام آنها و برای آنها شهرکی ساخته نمی شود؟

اگر این شهرک ساخته شود گلیم امنیت نسبی که در تخار وجود دارد جمع می شود و همه اقوام ساکن در این ولایت آسیب می بینند و از سوی دیگر جفا در برابر اقوام دیگر این ولایت است.

این اسناد هم برای کسانی که ادعا می کردند شهرکی در تخار برای کوچی ها ساخته نمی شود و ما را متهم به این و آن می کردند. حکومت مرکزی طرح ساخت شهرک برای کوچی ها در تخار را زیر نام کمیته (انکشافی، اجتماعی، اقتصادی و مسکن گزینی) به حکومت محلی تخار فرستاده است.

جناب والی صاحب! این برتری خواهی ها و امتیازدهی ها است که کشورمان را به لبه پرتگاه کشانده است و میان اقوام دیگر نفرت ایجاد کرده است. شما اینجا والی تاجیک، ازبک، پشتون، هزاره و.... هستید نه تنها از کوچی ها. هرگونه امتیازدهی تان زیر هر عنوان و نامی جفا در برابر اقوام دیگر تخار است و تیشه بر ریشه خود وحکومت میزنید، لطفن از امتیازدهی هایتان دست بکشید.


شهرک سازی کوچی ها تخار قادر افغان

شهرک سازی کوچی ها تخار قادر افغان

شهرک سازی کوچی ها تخار قادر افغان

شهرک سازی کوچی ها تخار قادر افغان

شهرک سازی کوچی ها تخار قادر افغان



پویا

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شهرک سازی
کوچی
تخار
نظرات بینندگان:

>>>   مرد است کسی برود ویم متر زمین خوستی هارا تقسیم کند یا توزیع کند

>>>   کار درست میکند چون کوچی ها در خاک خود هستند هر جا میخواهند، میتوانند بود و باش داشته باشند.

>>>   بسیار خوب است اما به یک شرط
هر کوچی ایکی مسکن گزین شد نامش از لست کوچی ها خط زده شود و در لست شهروندان عادی ثبت شود.

>>>   مرد میخاهد که به ما کوچی ها نگاه چپ کند ، زنده باد ولسمشر غنی

>>>   همه ای این کار ها برای اهداف پشتونیسم است مردم تخار که نمرده است زنده است باید کسانیرا انتخاب بکنند که از خود شان باشند نه ازپشتونیزم. محاصره جغرافیایی وقومی درحال اجراست ازدوران عبدالرحمن خان جابر بوده اما کامل نشده داره کامل میشود بخاطر نجات جان نسل های آینده خود بپا خیزید هوشیار باشید ِبااحترام

>>>   در کاپیسا ,پروان, بگرام باریک آب, قره باغ,پنجشیر هم پشتون های آنطرف دیورند آورده زمین وتذکه تابعیت میدهند.مثل دور محمدگل مهمند.

>>>   شهرک را با شهرک ساز ازبین ببرید

>>>   به نظر دهنده دوم پس تاجیکان هم در خاک خود هستند اختیار دارند بخشی از زمین های خوست و لوگر را تصاحب کنند و برای خود مالک شوند
مطمئن باش روزی این حکومت طاغوتیتان به سر خواهد شد و هر آنچه کردید بر علیه خودتان اجرا میشود.

>>>   کم کم و به طور چراغ خاموش اشغال خراسان هنوز تداوم دارد تا روزی که همه اقصی نقاط افغانستان را همه پشتون ها تصاحب کردند آن وقت شما را از باقیمانده سرزمینهاتان اخراج میکنند و میگویند بروید به تاجکستان و وایران و ترکمنستان و..
فاشیست قبیله هر روز با جرات بیشتر جنایت میکند

>>>   اين پولهاى خاندان مجددى انگرزيزى است.
در ان مناطق زخائر وجود داردند كه اين انگريزى ها ميخواهند انرا استخراج كنند. اين كار خاندان مجددى انگريزى است.
كوچى ويا كدام قوم دگر همه بهانه است
اين ملاهاى انگليسى در طول تاريخ كشور مان را تاراج كرده اند.
بپا شويد و متحدانه تخم اين طايفه را به اتش بزنيد.

>>>   افغانستان سرزمین کوچی هاست باقی مستاجرند و باید بروند

>>>   کوچی ها اول باید تذکره بگیرند و بعد از کوچی گری استعفا بدهند و بعد مثل اعراد عادی در شهرک مسکن گزین شوند.
در غیر آن شهرک را به کرایه میدهد و خودش از پشت رمه اشپاکستان میرود.

>>>   یکی از دلایلی که دولت یهودی اسرائیل نتایج آزمایشات ژنتیکی خود را در مورد آب دهن اقوام "افغانه" ( "پشتون" یا "پتهان" یا "روه" و "روهيله" ) منتشر نکرده است این است که اين آزمایشات پژوهش ها ثابت می کند که اقوام یهودی اسرائیل چه گمشده چه آواره و چه اشغالگر چه طالبان چه برادران طالبان تروریست اند. اسرائیل مهد تروریسمو جنگ است.

>>>   مردم تخار مرگ نوتان مبارک
داود داود را برای همین روئز ترور کردند.
کدام کوچی انسان دیدید در یک رفتن رمه زمین مالچر از دستشان نمیماند حالی که زمین های بهارک را هم تصاحب کنند یعنی که همه دامنهء امبر کوه از اینها میشود یعنیکه در چند سال اینده از امبر کوه صدها طالب مسلح میشود و طالقان را هم به گند میکشند
سر وقت است اقدام کنید مردم تخار
هزار باغی

>>>   كوچي علف خور چي وقت خواهد مثل يك إنسان زيستن را در كره زمين اموخت
در حاليكه بوي تعفن شان كيلومتر هادور به استشمام ميشود دعواي إنسان ها اهلي را در كشور مارآه انداختن
احمد از كابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است