وزارت دفاع گزارش بی بی سی را رد کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۹    ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ کد خبر: 145943 منبع: پرینت

گزارش تلفنی بی بی سی دور از واقعیت است؛ به جز 11 ولسوالی تحت حاکمیت دشمنان آنهم درمرکز ولسوالی ،دیگر هیچ جغرافیای در اختیار دهشت افکنان نیست.

وزارت دفاع ملی در واکنش به گزارش بی بی سی مبنی بر فعال بودن طالبان در 70 درصد خاک افغانستان با نشر خبرنامه ای گفته که وزارت دفاع ملی جغرافیای جدیدی از کشور را تحت حاکمیت طالبان تایید نمی‌کند.

در خبرنامه آمده است که گزارشی را که بی بی سی تلفنی در مورد 399 ولسوالی تهیه کرده می تواند خیلی نوسانی، متغیر و دور از واقعیت باشد.

دولت وزیری تصریح کرده است که در افغانستان به جز از 11 ولسوالی تحت حاکمیت دشمنان آنهم درمرکز ولسوالی ،دیگر هیچ جغرافیای در اختیار دهشت افکنان نیست ، درست است در 20 الی 30 نقاطی که دشمنان تهدیدات را بوجود آورده اند، نیروهای دفاعی کشور در قالب عملیات های محاربوی مصروف سرکوب دشمنان اند،ولی حاکمیت دشمنان افغانستان در آن مناطق قطعا وجود ندارد.

گفتنی است که بی بی سی در تازه ترین تحقیق خود، وضعیت امنیتی در تمامی ولسوالی های افغانستان را از 23 آگوست تا 21 نوامبر 2017 بررسی کرد و نتیجه آن نشان داد که با وجود صرف میلیاردها دالر برای شکست گروه طالبان، اکنون این گروه بطور علنی در 70 درصد خاک افغانستان فعال هستند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت دفاع
بی بی سی
نظرات بینندگان:

>>>   بارها گفتیم قبیله در پی جذب آدم های بیسواد و کم ظرفیت است ، زودتر حلقه غلامی را قبول کند ،

>>>   وزیر صاحب توخودت هیچ خبرنداری که درافغانستان چی خبراست برای تو مشاورینت یک گذارش دروغی میتن فکرمیکنی که جامه جهانی هم مثل خودت خوبرده
است جامه جهانی تحقیق درست میکنند خود وزیردفاع وقومندانهای نظامی افغانستان همگیتان مصروف دزدی پولهای جامه جهانی هستید سربازهای خیالی صاحب منصبان خیالی که پول همگیش به جیب خودشخص وزیرصاحب دفاع میرود مهمات وادبات نظامی رابالای طالب وداعش میفرشید سنگرهارا باسربازانش یکجای معامله میکنید شرمتان باد باز موقع حساب وکتاب که شد میگین بی بی سی دروغ میگه امروزطالب بیشتر از
%۷۰فیصدخاک افغانستان رادراختیارخود دارد یعنی خداوند سرتان رحم کرده نیروهای امریکایی وماتو پشتوانتان است اگرنی طالب وقت گلمتان راجم میکرد شما بیغیرتها اگرغیرت داشتید امروز۱۸سال ازامدن امریکایها درافغانستان میگذرد هنوذهم امریکا ادعا میکندکه نیروهای مامصروف آموزش نظامی به نیروهای افغان هستند یعنی شما بی ننگها هیچ چیزی یادنمیگیرید انقدرکودن ولوده هستید نیروهای خارجی که درجنگ مستقیم شرکت نمیکنند وانها فقط بهانه ماندن شان درافغانستان آموزش انسانهای کودن مثل شماو امثالتان است درحقیقت شما توان مبارزه را باطالب ندارین که زمینه اشغال رابرای امریکا ومتحدانش مهیاساختید دیگرجرفهای کلانتراز دهنت نزن خیال میکنی که مردم هیچ چیز را نمیفهمند مردم را هرچیزفکرکردی خودت هستی خودت هستی..
ف ی

>>>   راپور بی بی سی دلالت بر حمایه پاکستان است تا برای ّاکستان و مزدوران تاریخی اش یعنی ملاها فشار کم کند! و امریکا را ذهنش را از ّاکستان برگرداند!!!!!!ورنه تهدید طالبان در لندن و واشنگتن نیز کمتر از دشت بابوس لو گر نیست! طدالب مانند یک دزد بی خانه وکاشانه مانند ..........دیوان در هر جا ظاهر می شود اما ّروگرامهای میثاق شهروندی گواه بر دروغ و شیطنت بی بی سی این سخنگوی اولاد مکناتن است .

>>>   یک دنیاتشکراز افغان پیپر سایت بسیارخوب است اما یک خواهش که نظرات مردم را سانسور نکیند تادرد دل
مردم به گوش جهان و دیگر مردم برسد..
سلطان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است