غنی: خادم تک تک مردم بلخ هستم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۹    ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ کد خبر: 145949 منبع: پرینت

شماری از بزرگان بلخ با غنی همراه شدند؛ پس از تنش ها میان ارگ ریاست جمهوری و والی بلخ و شکایت ها از سکوت رییس جمهور پس از اعلام منظوری استعفای عطامحمدنور، بالاخره غنی سکوتش را شکست و بزرگان و علما و اقشار مختلف ولایت بلخ را به ارگ فراخواند.

کسانیکه ادعای سیاست دارند می‌توانند از مجرای پروسه‌های دموکراتیک تصمیم بگیرند.

محمداشرف غنی رییس‌جمهور کشور روز چهارشنبه 11 دلو 96 با بزرگان، علما، نمایندگان جامعه مدنی، زنان، جوانان و اقشار مختلف ولایت بلخ در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد.

در این دیدار الحاج عبدالجبار جمال، الحاج ماما ابراهیم، انجنیر عصمت الله مل، سیداسحاق دانش، جنرال محمدزمان فیروز، الحاج مولوی ذکریا اقبالی، عبدالحمید صفوت، سید مختار و ژیلا سعیدی، به نمایندگی از متنفذین، بزرگان، جامعه مدنی، جوانان و زنان صحبت کردند.

این سخنرانان بر اتحاد، اتفاق، وحدت و اخوت مردم افغانستان تأکید ورزیده و گفتند که ما هرگز مجال نفاق را به گروه‌ها و افراد نخواهیم داد و همه اقشار باید در راستای همبستگی مردم تلاش نمایند تا گروه‌های مخالف و تروریستی مجال خرابی را پیدا نکند؛ آنان همچنین نیز خواهان حل ‌بوقت و مسالمت‌آمیز موضوع ولایت بلخ شدند.

غنی خطاب به بزرگان ولایت بلخ گفته است که شما ترکیبی از سرمایه معنوی، مادی، اجتماعی و سیاسی هستید و بلخ نمونه وحدت ملی مردم افغانستان است و من خادم فرد فرد این مملکت و پاسخگو به هر شهروند خود هستم.

وی بیان کرد که از اینکه بر ضرورت و حمایت از نظام متعهد هستید و از این دیدگاه که به گذشته برنمی‌گردیم، استقبال می‌کنم، زیرا گذشتۀ قابل تکرار نیست و همه در قبال بهبود وضعیت مسوول هستیم.

رییس‌جمهور خاطرنشان‌ساخت که افغانستان به همه افغان‌ها تعلق دارد و هرنوع تبعیض، بی‌اتفاقی و تفرقه‌افکنی قابل قبول مردم و دولت نیست و تعهد ما این است که به بحران 40 ساله نقطۀ پایان بگذاریم.

رئیس‌جمهور کشور همچنان به اقشار مختلف ولایت بلخ اطمینان داد که همۀ اقدامات درخصوص موضوع ولایت بلخ در چارچوب قانون اساسی انجام می‌پذیرد و مسایل از این مجرا حل خواهد شد.

وی افزود که نظام را از طریق تحکیم قانونیت، عدل و تدبیر تقویت می‌بخشیم و هیچ‌کس به‌شمول من اجازه ندارد تا منافع علیای کشور را زیر پا کند، کسانیکه ادعای سیاست دارند می‌توانند از مجرای پروسه‌های دموکراتیک تصمیم بگیرند.

در اخیر این دیدار، بزرگان و اقشار مختلف ولایت بلخ یک ثوب چپن و کلاه را به رییس‌جمهور کشور اهدا نمودند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
بزرگان بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   کدام قانون اساسی؟
مطابق قانون اساسی رییس جمهور مکلف به برگذاری انتخابات در موعد معین بود که انجام نشد.
مطابق قانون اساسی هیچ اداره یی بیشتر از 2 ماه توسط سرپرست نباید اداره شود که شد و میشود.
مطابق قانون اساسی معاون رییس جمهور تبعید نمیشود و اگر ادعایی صورت بگیرد باید محکمه خاص ایجاد شود.
غنی از کدام قانون میگوید؟

>>>   غنی که خودرا ...........فرد فرد. مردم بسازد کسی قبولش ندارد
اگر ..........فرد. فرد. خارجیها باشی ویا از پشتونها ولوگری ها شاید مورد قبولشان باشی.

>>>   جالب است که غنی گپ از قانون می زند تو اگر واقعا به قانون احترام داری چرا با تقلب گوسفندی مردم را به سخره گرفتی و حال هم فاشیست را به اوجش رسانده ای. برو فکری به حال خودت بکن که از اراجیف گوییهایت خسته شده ایم.

>>>   افرین! وحدت شرط است!

>>>   غنی ...............که خادم تک تک مردم استی

ما ره تیر از خدمت های که در کابلی ها کدی و میکنی

هر روز خون صدها مردم بیگناه ره با قوم انتحاری خود میکشی

..........و نفرین تاریخ بر شما باد

غوث الدین از مزار

>>>   یکدفعه به نام های کسانی که در دیدار با رییس جمهور اشتراک کردند،نظر بیاندازید:
عبدالجبار جمال:جمال ته صدقه شوم،عطا محمد نور را نمانی،جبر کش اش بکن.
ماما ابراهیم: دا خو رمونژ ماما ده،دهغوی خور زمونژ دی.
انجنیر عصمت الله مل: دا خو رمونژ ملگری دی.
سید اسحق دانش:مثل سید اسحق گیلانی طرفدار طالبان.
فیروز و اقبالی:اقبال و پیروزی در مقابل عطا محمد نور،نصیب ما شود.
ژیلا سعیدی:سعیدی پسر هایش را به ما معرفی کرد که یکی اش دوکتورا دارد و دیگرش لیسانس و برایش مار بدهید،ما ژیلا سعیدی را دعوت کردیم.

>>>   ایکاش که حرف و عمل اشرف غنی احمدزی یکسان میبود حرف های ان و وعده های ان عوام فریبی اغوا کردن مردم است اگر چنین حرف ها و سخنان اش در برابر مردم یکسان میبود هرگز امروز مردم به این فلاکت گرفتار نمیگردیدند بدیگران میگوید که قانون اساسی را مراعات کنید اما بر خلاف خودش نه یکبار و نه چند بار بلکه بصورت کل ماده های انرا نقض کرده است قومگرایی اش به اوج اش رسیده و حمایت ازدزدان و مختلسین که وابسته به قوم و زبان خودش است در حمایت اش است وانرا وزیر و سفیر میسازد حمایت از طالب پروری و جنایت کار جنگی که تا دیروز هم نه از انتحاری های شان در زمان همین حکومت در مقابل دولت وملت دریغ نکرده بود و جنگ و ترور را ادامه داده بود بشکلی از اشکال انرا پهلوی خودش اورده و غیر قانونی و اخلاقی و انسانی ماهوار ملیون ها افغانی را از خزانه ملت به امر ریس جمهور کشیده میشود و نقد و جنس بمصرف ان شخص جنایتکار و قاتل ملت رسانده میشود اما کسیکه خدمتگار دولت و ملت است و در حکومت موجود سهم مشترک دارد بعوض برای جلوگیری از عملات ترورستان فکر کنددر فکر دور کردن رهبر یک قوم بزرگ عدالت خواه غیر معتصب انرژی اش را مصرف میکند در صدد توطعه ودسیسه است .

>>>   درخدمت تک تک شما هستم با انتحاری های ارک طالب وداعش

>>>   اشرف غنی هر بار میگوی کسی بشمول من بالا تر از قانون نیست ولی همه میفهمند که بالا تر از قانون هستی بر ضد منافع ملی کار میکنی دنباله رو کامل امریکا هستی,حالا میخواهی با چند دانه ادم های قلابی بنام جامعه مدنی یا بنام ملا برای خود لشکر جمع کنی .همه ملا ها تورا میشناسند غیر از قیام دین کشاف لغمانی حمریکای و غیر از مولا نیازی امریکایی پیسه دوست کسی دیگه عمرایت نیست
اشرف غنی والی بلخ تورا در میدان زد تورا مجبور کد از امریکا کمک بخواهی حالا او رهبر است رهبر بزرگ یک قوم اگه بد هم باشه از تو کده بد تر نیست
قصه ات مفت است اشرف بچیم
احمد سادات مارمول زی

>>>   غنی فاشیست بیمار روانی است که عقده او برضد مردم غیرپشتون اصلن جور شدنی نیست که تا زنده باشد از تخریب شمال و مردم غیر پشتون دستبردار نیست برای مردم جز مقاومت هیچ راهی بوجود ندارد

>>>   ما خادم گنده بغل کار نداریم!!!!!!!!

>>>   خادم مردم کابل بودی همه را عزادار کردی، خدا انروز را نیاورد که تو خادم همه باشندگان کشور باشی.. زنده باد استاد عطا

>>>   ریس جمهورغنی اګرواقعابه تامین امنیت سراسری.صلح وصفا اخوت برادری اتحاد واتفاق مردم می اندیشد درګام نخست دراجراات خویش صداقت را درحرف وعمل ثابت سازد .ثانیا افراد واشخاصی راکه درتامین امنیت .صلح وصفا اخوت وبرادری رشد وانکشاف مانند استادعطا محمدنور.جنرال عبدالرازق.چنرال عبدارشیددوستم .ګل آقاشیرزی.........وغیره را تشویش وتقدیرمینمودتا سایرمسوولین تشویق میشدند وپروسه تامین صلح سراسری تشدیدمی یافت آن وفت درقلب مردم جاه پیداکرده مثل روسای جمهورازبکستانُ.ترکمنستان .تاجکستان وروسیه محبوبیت حاصل میکرد سمنګانی

>>>   نمیدام چراأقای ریس جمهورعنی به جای تحسین وتشویق عطامحمدنور والی مدیربلخ یک مهره بدنام که درقتل وکشتاریک تعدادهموطنان بلخی مان درساحه زارع که به دها نفرمیرسید وازاثرترص ازانتقام مردم آن محل ازکشورفرارنموده بود به سمت ولایت بلخ تعین نموده وبخاطر تامین امنیت آن یک مفرور .دزد وآدم ربا بنام سید یونس مشهور به ایشان خالد را بایک تعداد دزد واوباش دیګر تحت نام محافظین رجال برجسته ګماشته است جای تعجب ودورازعق ومنطق است نمیدام چرا.......

>>>   اشرف غنی بسیار بیشرمانه دروغ میگوید. سیاست قبیله پرستی و فاشیستی ارگ بیداد می‌کند و این آدم مریض و روانی با این گفتار عوام فریبانه‌اش به شعور مردم توهین میکند. مگر مردم ........است و نمیبینند که از روزی که اشرف غنی ٔبر ما تحمیل شده، چه ٔبر سر مردم میگذرد؟

>>>   جالب است حتی در همین سخنرانی هم حاضر نشد حقیقت را بپذیرد و کل مردم را افغان خطاب کرد.!

>>>   حکومت وحدت ملی به اساس انتخابات وبه اساس قانون اساسی تشکیل نگردیده در انتکشیده شد وبینتیجه ماند ا نتخابات تقلب گسترده صورت گرفت به چالش کشیده شد تااینکه جانکیری وزیر خارجه امریکا حکومت دوسره را ایکاد کرد که درقانون چنین نبود پس قانون اساسی قابل تجدید نظر است اشرف غنی احمد زی آن مواد قانون که به نفع خودش است ازان کارمیگیرد درحالیکه خودش قانونی نیست وقانون هم نواقص خودرا دارد ایکاب تغیرات را مینماید .عبید.

>>>   غنی تو اگر بمیری بزرگترین خدمت را به مردم بلخ کرده ای


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است