نمی توان با پاکستان قطع رابطه کرد
در روابط بین دو کشور به هر صورت، همیشه یک رابطه ولو که جنگ و دشمنی باشد وجود دارد و این حرفی است که در تاریخ کشورها وجود داشته است 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۲    ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ کد خبر: 145965 منبع: پرینت

بعد از سفر جنجال برانگیز و از قبل اعلام نشده رییس امنیت ملی و وزیر داخله به پاکستان، این دو در یک نشست مطبوعاتی حضور یافتند و از سفر هیات پاکستانی به کابل در جریان هفته آینده خبر دادند. برخی آگاهان سیاسی همچون رییس پیشین امنیت ملی این سفر را فرصت سوزی خوانده و گفتند که این سفر مانند این است که گوسفند پیش گرگ شکایت ببرد! قابل ذکر است که در حملات تروریستی اخیر در کابل (در مدت 10روز) که اسناد دخالت داشتن پاکستان در آن حملات مشهود است نزدیک به 200 تن کشته شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد معصوم استانکزی رییس امنیت ملی امروز پنجشنبه 12 دلو 96 درخصوص سفر روز گذشته اش به اسلام آباد در نشستی مطبوعاتی گفت: با توجه به اینکه تعدادی انتحاری را زنده دستگیر کردیم و آنان نیز اعتراف کردند که از کدام مجرا حمایت و تمویل می شدند، اطلاعات ما تنها استخباراتی نبوده و با این دست جزییات به پاکستان سفر کردیم.

استانکزی بیان کرد: قرار است روز شنبه هفته آینده (14 دلو 96) هیاتی از پاکستان به کابل بیاید و در مقابل سوالاتی که از آنها پرسیده شده، موقف و اقدامات خود را به جانب افغانستان ارایه کنند.

بسیاری از افراد از مقام های سیاسی کشور گرفته تا مردم عادی انتظار داشتند با توجه به موجود بودن اسناد دخالت پاکستان در حملات تروریستی اخیر، حکومت به سازمان ملل و شورای امنیت شکایت کند تا مساله بطور جدی و رسمی مطرح و چاره جویی شود؛ رییس امنیت ملی کشور دراین خصوص به سفر چند هفته گذشته هیات شورای امنیت سازمان ملل به کابل اشاره کرد و گفت: سلسله ای از معلومات در آن سفر به آن هیات ارایه شده بود.

وی درخصوص اینکه اگر پاکستان بار دیگر به تعهدات پشت پا بزند، حکومت افغانستان چه می کند اظهار کرد: فضا و شرایط نظر به زمان تغییر می کند چنانچه شرایط امروز با چند سال گذشته بسیار فرق کرده است؛ امروز همه منطقه از فعالیت های تروریستی متاثر شده اند و این مورد نیز در فضای بین المللی و جو حاکم درباره این کشور اثر گذار خواهد بود.

استانکزی توضیح بیشتری دراین خصوص نداده و بسنده کرد: دولت و مردم ما باید با وحدت همه جانبه در برابر تروریزم متحد شده و یکصدا پشت قوای امنیتی بایستم و جلوی حملات تروریستی را بگیریم؛ کلان ترین مشکل امروز ما ذهنیت سازی ای است که نسل جوان را اسیر و آنان را به انتحار و انفجار تشویق می کند.

این مقام ارشد امنیتی صحبتی از تقابل نظامی با پاکستان به میان نیاورد و تصریح کرد: در مراجع بین المللی باید صدای خود را بلندتر بسازیم و بعد از آن می توانیم گام های بعدی را برداریم.

رییس امنیت ملی درباره اینکه آیا افغانستان در اقدامات جدی تر با پاکستان قطع رابطه می کند یا خیر بیان کرد: در روابط بین دو کشور به هر صورت، همیشه یک رابطه ولو که جنگ و دشمنی باشد وجود دارد و این حرفی است که در تاریخ کشورها وجود دارد اما هرگزینه ای که منافع ملی را تامین کند روی میز است.

وی درخصوص سفر روز چهارشنبه 11 دلو 96 اش به اسلام آباد گفت: در یک کلمه خلاصه می کنم که در گذشته انکار بود و دراینبار اعتراف و محدودیت بود.

استانکزی گفت: اینکه گفته می شود تا افراد کلان امنیتی در حملات دست نداشته باشند، امکان حملات بزرگ وجود ندارد اصل صحبت نیست و اصل حرف این است که دشمن اکثرا بالای کسانیکه در دروازه ها کار می کنند و کسانیکه در رده های پایین مستقر هستند اما کل سیستم برایشان معلوم است، کار می کنند و آنان را استخدام می کنند، این افراد ممکن است شاگرد یک دانشگاه باشند و یا هم یک فرد دیگر.

رییس امنیت ملی از سیاسیون و پارلمان خواست به بحث ها درباره تذکره نقطه پایان بگذارند تا هرچه سریعتر توزیع شود و اضافه کرد: نبود تذکره قانونی و معتبر مشکلات کلان را بوجود آورده است و ما به یک ورق هویتی نیاز داریم که ماهیت افراد را ثابت کند و بتوان جلوی اقدامات تروریستی را درست گرفت.

وی همچنین رسانه ها را مخاطب قرار داده و تصریح کرد: از آزادی مطبوعات باید استفاده سودمند برد نه اینکه این آزادی زمینه مداخله دیگر کشورها را مساعد کند که نمونه اش زیاد است! هر کسی که به تعصبات دامن بزند درحقیقت آب به آسیاب دشمن می ریزد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استانکزی
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   قانون ثزت احوال و نفوس برای تذکره که آماده بود ولی مغز متفکرتان روی ان پا گذاشت بهتر است که بجای پارلمان از آن مغز متعفن بخواهی که قانون را رعایت کند و دست از فاشیست قبیله ای بردارد.

>>>   Hashmat Kohistani
چرا مرگ به پاكستان مرگ به جهالت خودما كدام پاكستاني خوده انتحار كرده است
پس بايد خوده را از وطن فروشي خلاص كنم
اگر اينقدر از پاكستان بد ميبريم چرا ٥٠ فيصد ولايت هاي سرحد نيشين مان شناختي كارت پاكستان را در جيب خود ميگردانند

>>>   پاكستان پاكستان :
اين پاكستان پاكستان گويي ها ، همه سنگ و كلوخ را برفرق پاكستان شكستن افگار عمومي را ازجنايت ، وحشت و كشتار طالبان و داعشيان و حاميان ارگ نشين آنها منحرف ساختن است .

>>>   ستانکزی را وزیر خارجه مقرر کنید!!!!

>>>   تذکره ها توضیع شود اما ملیت افغانستانی نوشته شود. افغان کلمه کلا نادرست است

>>>   تیم غنی و امریکا با پاکستان روابط استراتیژیک دارند. غنی و امریکا از حامیان گلبدین عضو اصلی آی اس آی میباشند تیم غنی بکمک انتحاریهای پاکستان در افغانستان حاکم است و تمام مردم را توسط انتحار و انفجار که مرکز آن در امنیت ملی استانکزی و اتمر و آی اس آی است رهبری میشود مردم افغانستان قربانی ارگ غنی و آی اس آی و سی آی ای میباشند

>>>   ستانكزي أم ٦ و خدمتي رد آي اس آي است ، گپ أر جدي نگيريد،وقتي شوراي امنيت ملل متحد خاص روي موضوع پناگاه طالبان و حمايهء پاكستان إز آنها بحث ميكرد و تمام وزراي خارجهء كشورهاي عضو شوراي امنيت در آنجا اشتراك كردند ولي افغانستان معاون وزارت خارجه رأ اعزام كرد كه نظر به اهميت جلسهءتاريخي اولين بار در مورد حماية پاكستان إز تروريستان بايد شخص غني ، رئيس اجرائيه،وزير خارجه،رئيس امنيت ملي،مشاور امنيت ملي و وزير داخله با جميع اسناد ،مدارك و شواهد هفده ساله به جلسه اشتراك ميكردندواعضاي شوراي امنيت ملل متحد رأقناعت ميدادند ولي أين چانس بزرك رأ إز ترس پاكستان و نسبت نبودن اجازه ء پاكستان منحيث نوكران پاكستان إز دست دادند، حالا نوكران پاكستاني أر با اسناد به پاكستان ميفرستند كه هدف انتقادي نبوده بلكه شواهد بدست اورده را بدون اطلاع رساني به مردم افغانستان تحويل پاكستاني ها دادند ، يعني به بادار منت ميگذارند كه ما اين اسناد را بدست آورديم و سري و محفوظ بشما ميرسانيم تا بدست دگران نيفتد
<<<<<<<<<<<<<مهاجر افغان

>>>   اوغان هـسـتم, تـرور میـکـنیم اما تروریست نــــــــگو.
اوغان هـستم, انتحار میـکـنیم اما انتحاری نـــــــــگو.
اوغان هـسـتم, فرهنگ نداریم اما بی فرهنگ نــــــگو.
اوغان هـستم, مفسد هستـیم اما فاسد نـــــــــــــــگو.
اوغان هـستم, اصلیت نداریم اما بی بیخ و بی ریشه نگو.
اوغان هـستم, مخبر هـستیم اما جاسوس نـــــــــــــــــــگو.
اوغان هـستیم , خیانت کردیم اما خائن نـــــــــــــــــــــــگو.
اوغان هـستیم, بشر را سر بریدیم اما ضد بشر نــــــــــــگو.
اوغان هـستیم, قـوم پرست هستیم اما فاشست نــــــــــگو.
اوغان هـستیم, قبیله پرست هـستیم اما قبیله گرا نــــــگو.
اوغان هـستیم, سواد نـداریم اما بی سـواد نـــــــــــــــــگو.
اوغان هستیم,به بیگانه ها کار میـکنیم اما نوکر بیگانه ها نگو

اوغان هستیم,حالا شما بفرماید که ما چی بگویم که شایسته گـــــــــل روی ایــــــــــــن جــــــــــماعت بأشــــــــــــــــــــد...

// فـــــــــــــــریدون // اعــــــــــــــظمی //

>>>   رئیس صاحب جمهور هیچ وقت از پاکستان دل کنده نمیتواند نمیشه نمیشه !

>>>   اگر با پاکستان قطع رابطه ممکن نیست آیا این ممکن است که اختطاف چیان سارقان ودسیسه بازان را از شرکت انحصاری پنشیر وردک بیرون کنید؟؟؟

>>>   ستانکزی
"نمی توان با پاکستان قطع رابطه کرد"!!

چون معاش شما قطع میشود!!!!!!!!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است