برمک: جلسه پاکستان بسیار سازنده بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۶    ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ کد خبر: 145966 منبع: پرینت

هر افغانی که در افغانستان کشته می شود پاکستان هم غمگین می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، ویس احمد برمک وزیر داخله امروز پنجشنبه 12 دلو 96 در یک نشست خبری درخصوص سفرش به اسلام آباد پس از رویدادهای تروریستی اخیر در کابل گفت: فضای مجلسی که در اسلام آباد برگزار شد کاملا سازنده بود و از یک موقف ملامتی با هیات افغانستان صحبت نکردند.

برمک بیان کرد: طرف پاکستانی با حوصله مندی به صحبت های جدی درباره حضور سران طالبان در مناطق مشخص پاکستان، ظرفیت و توانمندی عملیاتی آنان گوش کردند و در قدم اول بعد از فاتحه، ابراز غمشریکی کردند؛ موقف پاکستانی ها بشمول صدر اعظم این کشور این است که هر افغانی که در افغانستان کشته می شود ما هم غمگین می شویم.

وزیر داخله با بیان اینکه اسناد و مدارک با بالاترین سطوح رهبری پاکستان شریک شده است گفت: رییس آی اس ای و وزیرداخله این کشور پیشنهاد کردند برای پیشگیری از قضایای تروریستی، یک مکانیزم دو جانبه سیاسی و امنیتی در سطح بسیار عالی بین دو کشور ایجاد شود تا معلومات استخباراتی تبادل و اقدامات کارا و موثر صورت بگیرد.

وی افزوده است که در سفری که هیات پاکستانی روز شنبه هفته آینده به کابل خواهند داشت، روی این موضوع بحث می شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برمک
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   خوب بازی دادن شما را با یک فاتحه و غم شریکی. شما رفته بودن که حق مدت را بگیرین یا غم شریکی کردن انها را نگاه کنید؟

>>>   هدف مرمک این است که طرح ترور و انفجارهای بزرگتری را با آی اس آی همآهنگ کردند

>>>   از اینکه شعار بدهیم مرگ بر پاکستان، بهتر است شعار دهیم که مرگ بر حماقت و زندگی قبیلوی خودمان

>>>   خداکندکه پاکستان ازجنگ دست بکشد و درافغانستان صلح شود ونیروهای متجاوز خارجی ازافغانستان بیرون شوند تاجنگ تمام شود تامردم رنج کسیده افغانستان لذت زندگی بفهمند

>>>   برمک صا حب معلو م شود شما و ریس جمهور خشم مردم را بر طرف می کند این سیاست را از یهودی ها امو ختیه اید

>>>   به این بهانه تمام راز‌های استخبراتی افغانستان به پاکستان سپرده میشود و پاکستان با اخبار غلط افغانستان را فریب میدهد. مثلی که در دوران حامد کرزی کردند.

>>>   پاسخ ندادن تلفن نخست وزیر پاکستان از سوی رئیس جمهور غنی صحت ندارد
عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در پاکستان گزارش ها را در مورد اینکه رییس جمهور اشرف غنی درخواست تلفی نخست وزیر پاکستان را رد کرده، بی اساس خواند. آقای زاخیلوال گفت: «حقیقت ندارد. هیچ زنگی زده نشده است. بعد از حملات دهشت افگنانه در کابل، نخست وزیر عباسی یک پیام (تسلیت) به رئیس جمهور غنی فرستاده است.» برخی منابع به آریانا نیوز گفته بودند که شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان درخواست گفتگوی تلفنی با رییس جمهور غنی را داشت تا در مورد حملات اخیر با رییس جمهور غنی غم شریکی کند، اما این درخواست رد شده است.

برخی های دیگر به این باور اند که ظاهراً کاسه صبر رییس جمهور غنی لبریز شده است و این واکنش به دنبال نگرانی از حملات خونین در کابل صورت گرفته است.

همزمان رییس جمهور غنی معصوم استانکزی، رییس امنیت ملی و ویس احمد برمک وزیر داخله را با برخی از مدارک دربارۀ این حمله‌ ها به پاکستان فرستاده است.

امید میثم، معاون سخنگوی ریاست اجرایی بیان کرد: «وزیر داخله و رییس امنیت ملی به پاکستان سفر کرده اند تا اسناد را به حکومت پاکستان مبنی بر مداخلات شان در امور افغانستان به پاکستان تحویل بدهند.»

وزارت خارجه پاکستان نیز سفر دو مقام ارشد افغانستان به اسلام آباد را نیز تایید کرد.

محمد فیصل، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تصریح نمود: «دولت افغانستان تقاضا کرد تا یک هیات بلند رتبه متشکل از وزیر داخله و امنیت ملی افغانستان میخواهند از پاکستان دیدار داشته باشند. با پیامی از جانب رئیس جمهور افغانستان و گفتگو روی همکاری های دوجانبه هیات به اینجا آمده و بحث صورت میگیرد.»

برخی آگاهان نظامی و سیاسی باور های شان را در مورد این سفر چنین ابراز می کنند.

جاوید کوهستانی، آگاه نظامی اظهار کرد: «پاکستان به سادگی به حرف رهبر های افغانستان پاسخ مثبت نمی دهد و پنهان کاری می کند. در برابر راهبرد تازه امریکا با تمام قوت با تحریک نیرو های جنگجو خشونت را در افغانستان بیشتر می کند.»

شیوای شرق، یکی از شهروندان کابل اضافه کرد: «باید سند های انتقادی خود را به شورای امنیت و سازمان ملل به منظور فشار وارد کردن بالای پاکستان به عنوان کشور حامی هراس افگنی بدهند و واضح بسازند که باید تحریم ها رویش وضع شود.»

معین وزارت خارجه امریکا روز سه شنبه در جریان سفر اش به افغانستان از کابل خواست تا درب گفتگو با پاکستان را مسدود نکنند.

جان سالیوان، معاون وزیر خارجه امریکا گفت: «ما به گفتگوی خود با پاکستان را ادامه می دهیم . موقف ما و موقف رئیس جمهور امریکا در این مورد خیلی اشکار است. ما همچنان دولت افغانستان را تشویق می کنیم که گفتگوی دو جانبه را با پاکستان ادامه دهند. پاکستان باید جزئی از راه حل باشد.»

پیش از این نیز پاکستان مدارکی را به مقامات پاکستانی ارایه کرده بود که نشان دهنده چگونگی فعالیت و مراکز هراس افگنان به ویژه شبکه حقانی بود. از سوی هم پاکستان ادعا دارد که ۲۷ عضو طالبان و شبکۀ حقانی را به افغانستان تسلیم داده است .

آوا

>>>   سفر ریس امنیت ملی و وزیر داخله به پاکستان به منظور تحریف اذهان عامه صورت می گیرد !

ریس امنیت ملی به جای اینکه به زندان برود و وزیر داخله بجای اینکه استعفا بدهد ، به پاکستان سفر می کنند و به حامی تروریست ها شکایت می کنند و اسناد نشان می دهند که امنیت ملی افغانستان فلج شده است توانایی کشف و خنثی کردن عملیات تروریستی را ندارند ، و وزیر داخله به پاکستانی ها می گوید که پولیس افغانستان از در وازه های وزارت داخله دفاع کرده نمی توانند ، پس شما پاکستانی ها با ما همکاری کنید و به تروریست های خود دستور دهید که ما بیچاره ها را در حال خود ما بگذرانند ، تا ما به خاطر آسوده به توطئه چینی درون حکومتی و دزدی پول های کمک های بین المللی مصروف باشیم ، شاید پاکستانی ها تعجب نمایند که این‌ بیچاره ها اسناد را برای ما آورده اند که ما آن را طراحی کرده ایم ، با لبخند و تمسخر جواب دهند که ما اسناد شما را مطالعه می کنیم و در وقت معین به آن جواب می دهیم ، آخر که نمی داند که طالبان مزدور جنگی پاکستان برای بربادی افغانستان است ، همه می دانند که طالبان را پاکستانی ها ایجاد کرده اند ، مسلح کرده اند ، به حکومت رسانیده اند ، به رسمیت شناخته اند و بعد از سقوط حکومت طالبان دوباره به آن ها پناه گاه داده اند و باز هم آن ها را مسلح نموده با همکاری آقای کرزی و احمدزی به نام های مختلف آن ها را در مناطق وسیعی از افغانستان جا به جا و مسلط کرده اند که خود آقای استانکزی جز همین پروسه است و قرار گذارش روزنامه های معتبر غربی همه روزه با طالبان تیلفونی صحبت می کند ، واقعا شرم آور است به جای اینکه از خود شکایت کنند از دوشمن معلوم الحال شکایت می کنند ، باز هم اگر شکایت می کنید و اسناد ارایه می دارید بروید در وازه های آمریکا و اروپا را تک ، تک کنید و بگویید که ما توان دفاع از مردم خود را در مقابل تروریست های که از پاکستان فرمان می گیرند نداریم ، لطفاً به داد ما برسید ، باور کنید که اگر حادثه خونبار کابل در هر کشوری اتفاق می افتاد در ارگان های امنیتی و استخباراتی آن کشور زلزله روخ می داد ، اما با هزاران درد و دریغ که خون ریزی در افغانستان و کشتار مردم افغانستان برای هیچ کسی ارزش ندارد .
نوشته : حسن علی

>>>   آقایی برمک تو یا احمقی یاخاین والا وضعیت امنیتی کشور این گونه نبود.تو اگر احمق نبودی پاکستان نمی رفتی. تو غرور ملت افغانستان را خورد کردی . با یک فاتحه قانع شدی که پاکستان غمگین است.افغانستان باید بر آمریکا فشار بیاورد من که با شما توافق را امضاکردیم جلوی کشور خبیث مثل پاکستان را بگیرد. چرا نمی گیرد؟ تمام بدبختی ما از این کشوری که به لحاظ بی نظمی مثل حمام عمومی زنانه می ماند ناشی شده است.

>>>   ههه برمك را هم توسط پيچكاري كلداري خنثى كردن
ورنه پاكستان هيچ وقت كوتاه نخواهد امد و افغانستان جز از پاكستان بشمار ميايد
اين پيمان دولت پاكستان با سران پشتون امضا شده
و هيچ فرقي نخواهد كرد افغانستان هيچ وقت به يك كشور مستقل نخواهد تبديل شد حتا باگذشت صدها سال ديگر
احمد از كابل

>>>   اقای برمک هنوزدر وادی خیال واوهام زندگی می نمایند اینها نزد دزد رفتند که گویا پل شما به خانه ای ما امده این گمراه گری ها را خارجی ها انجام میدهند
از اوان حزب دموکراتیک خلق ودوران ربانی و هفده سال اخیرتا امروز همیشه پاکستان را در مظان اتهام قرار میدهند وانها رد مینمایندوباز این سناریو را ادامه میدهند ونتیجه ای جزءی هم بدست نمی اورند واقعا این سفر سازنده بود اما برای پاکستانی ها اینها بارفتن درانجا حیثیت از بین رفته ایانها را اعاده وبه انها جان تازه بخشیدند
اظهار عجز پیش ستم پیشه ابلهیست
اشک کباب باعث طغیان اتش است
والله ملت افغان این خفت وذلت را که از ندانم کاری های مزوران خارجی ها بر بالای این مردم تحمیل میگرددهرگز نمی بخشند ویک روزی این غلام های بی هویت را محاکمه ومجازات خواهندنمود
برمک که علنا از ارتباط خود وامدنش از طریق بیگانه هاافتخار می نماید وخودرا به عین وغین متعلق نمیداندضمنا التو ماتم میدهد که همچنان اورا نمیتوانند بر طرف سازند واو مانند شاهان سابق از تعرض مصون وغیر مسول است ویا العیاذا بالله فعال مایشا وازاد مطلق است ودیگران نیز اتمر وستانکزی و... خویش را یک سر موکمتر از ان اولی نمیدانند
لالی از ننگرهار

>>>   در زیر بغل شان چارمغز های پوچک را گذاشته پس روانشان کردند.

>>>   با دست پر برگشتند!!!!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است