از القاعده به داعش رسیدیم بعد به کجا می رویم؟
از 40 سال پیش می گوییم که مرکز و منبع تمویل هراس افکنی پاکستان است و امروز هم همین را می گوییم؛ 40 سال قبل هم می گفتیم که صلح، ثبات و ترقی می خواهیم و امروز نیز هم همینها را می خواهیم؛ پس نه دشمن تغییر کرده و نه صحبت های ما 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۵    ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ کد خبر: 146038 منبع: پرینت

باوجود انتقادها از وضعیت امنیتی و اعتراض جنبش ها مدنی مختلف و پی هم بعد از هر فاجعه و بیان اعلامیه ها و دادن هشدار ها از ضرورت تغییر در رهبری نهادهای امنیتی تا هنوز مساله از ریشه حل نشده است و رییس جمهور بجای عمل کردن بجای رییس مملکت، مشابه یک فعال مدنی از وضعیت جاری اظهار نگرانی می کند و با عوام فریبی ها بعد از حادثه های خونین خود و مردم را سرگرم می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، نورالحق علومی آگاه امور نظامی امروز شنبه 14 دلو 96 در مراسم اعلان موجودیت جبهه ملی درباره اینکه هر کشوری در رابطه با افغانستان بدنبال اهدف خود است گفت: آمریکا نیز مانند دیگر کشورهای دور و نزدیک از رابطه با افغانستان منافع خود را دارد و ما نیز باید بحیث افغان باید اهداف خود را راجع به وطن خود داشته باشیم و توقع نکنیم که کشورهایی که دست همکاری بلند کرده اند بدون اهداف و مقاصد خود کاری کنند که صرف به نفع افغانستان باشد.

علومی در انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور بیان کرد: تا زمانیکه محتاج کمک های دوستان بین المللی هستیم نمی توانیم مستقلانه تصمیم بگیریم؛ مشکلات داخلی مانند عدم خود کفایی اقتصادی دلیل عمده این مورد است و باعث شده تا دست ما همیشه بسوی بیگانگان دراز باشد؛ دلیل عدم خود کفایی اقتصادی، عدم برنامه ریزی درست است.

این سیاسی کشور با بیان اینکه سیاست تفرقه انداختن و حکومت کردن میراث استعمار است گفت: این سیاست کشور را به سمت ناامنی و بدبختی می کشاند؛ چندین انتخابات را پشت سر گذاشتیم و توقع این است که کادرهایی برای انتخابات آینده انتخاب شوند که شایسته و جوابگوی مردم باشند و مدیریت سالم ایجاد کنند اما متاسفانه که با وجود قانون اساسی دراینباره، عملکرد دولت مردان زیر انتقاد خودمان است و آنان جوابگوی مردم نیستند.

وی تصریح کرد: قانون اساسی، نظام کشور را مردم سالار معرفی کرده است اما 16 سال است که اداره ارگان های اصلی که در اداره دولت است ساختاری مردم سالار نیست و از مباحثی مانند زنان، احزاب سیاسی، مردم و جوانان بطور سمبولیک کار گرفته شده است و ما را به هیچ جا نرسانده است.

علومی با انتقاد از اینکه دولتمردان مباحث کلان را با تنگ نظری پیش می برند اظهار کرد: عدم شایسته سالاری باعث ناتوانی است و اگر دولتمردان در تقابل با خود ادامه دهند زمینه بای سربازگیری دشمنان را فراهم کرده اند. یک روز دشمن ما القاعده بود بود و امروز داعش است و فردا کی هست؟

این اگاه سیاسی اضافه کرد: وضعیت ما با 40 سال قبل هیچ تغییری نکرده، آنزمان هم می گفتیم که مرکز و منبع تمویل هراس افکنی در پاکستان است و امروز هم همین را می گوییم و 40 سال قبل هم می گفتیم که صلح، ثبات و ترقی می خواهیم و امروز نیز هم همینها را می خواهیم. پس نه دشمن تغییر کرده و نه صحبت های ما؛ از این تاریخ باید درس گرفت.

وی تصریح کرد: مساله افغانستان تنها راه حل نظامی ندارد و حل سیاسی مسایل یک ضرورت است؛ جامعه جهانی از صلح ما حمایت می کند و آمادگی اش را اعلام کرده باید به این موضع آنها لبیک بگوییم و صلح را از حامیان تروریزم و لانه های تمویل و تجهیز آنها در خارج از کشور شروع کنیم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
علومی
جبهه ملی
نظرات بینندگان:

>>>   اگرازآدرس جبهه ملی میگوئی نزد من قابل قبول نیست
واگرازآدرس سابقه خودت میگوئی قبول میکنم

>>>   مانده نه باشی علومی صاحب!
از هالند خوش آمدی.
بخیر در انتخابات پارلمانی اشتراک میکنی و یا انتخابات ریاست جمهوری به کدام کاندید خواهی پیوست و یا از طریق جبهه ملی کدام مقام و چوکی را کسب خواهی کرد؟
همو وزارت داخله خوب بود، اما نه امریکایی ها بالایت اعتماد کردند و نه هم داکتر عبدالله ، عاجل برطرف کردند.
امید وارم در همین مدت کم هم شده باشد، بار و بستره خود را گرفته باشی و برای دوسه نسل بعدی تان ذخیره کرده باشید.

>>>   آزادی AZADI
پیام یک جوان کاپیسایی داکتر خلیل الرحمن فضلی!
راه حل یک پیشنهاد مجانی اگر هم دیدگاه من بودی پیامم ام را همه گانی کن!
من گرچند مخالف گشت و گذار موتر های شیشه سیاه وبی پلیت استم. اما! چند روزی است شبکات اجتماعی را سرگرم کمپاین تحت عنوان فرعون علیه موتر های شیشه سیاه از طرف برادرهای جوان ام از تبار پشتون میبینم..که سخت خود را سرگرم کرده اند و انرژی به خرچ میدهند.تا باز محمد مبارز را فرعون خطاب کنند .یک جوان هزاره گی را فرعون خطاب کنند ویا هم یک وکیل را از تبار تاجک چرا موتر ات شیشه سیاه اس ویا چرا خلاف مقررات ترافیک عمل کردی! حیف است اینجا انرژی مصرف میکنی و مردم را سرگرم این فعالیت هایت میکنی و در دل هم تبارانت علیه برادر تاجک تبار ات نفرت ایجاد میکنی باور دشته باش باز محمد و امثال آن ها هیچ گاه انتحار را نمیاورند##
پیشنهاد میکنم! اگر این جوان های تحصیل کرده و روشن برادران پشتون لوی پکتیا،لوی کندهار و ننگرهار عزیز، بروند در قریه جات ولایات شان کمپاین آگاه دهی در مورد اسلام و ضد انتحاری راه اندازی کنند تا مردم که دور از علم و دانش اند. بدانند که اسلام با انتحار و کشتن مردم بی گناه در تضاد است، این های که مارا به نام اسلام چوپ سوخت ساخته اند دشمن جانی ما استن و طرف اسلام نه بلکه در پی بد نامی اسلام اند. این عمل مان هم خدمت به مردم هم خدمت به دین است واگر صادقانه پیش برویم این عمکرد مان بسیار نتیجه خواهد داد.باید انتحار را از ریشه خشک کنیم. من به باور کامل میگویم که انتحاری از عدم آگاهی از اسلام است. درین راه علمای دین را هم باید در کنار تان بگیرید! مبارزه کنید تا آخرین دم به حال مردم تان دل بسوزانید . و گر نه نسل ما منفورترین و بیکاره ترین نسل تاریخ خواهد بود!

>>>   همچو اشخاصی مانند شما و خاصتا خود تان در زمان اقتدار تان دولت داتر صاحب نجیب را به پاکستان فروختین و بنظر من جای شرم است برایتان که هنوز هم.....شما اقای علومی شکوه و شکایت میکنید

>>>   علومی صاحب سفارت کردی ولایت کدی وزارت کدی جنرالی کدی بس است بروچند وقت استراحت کن ، همینقدر خدمت بس است خداقبول کند

>>>   اين كرك هاى وطن فروش كه آغاز كر و تهداب كذار تمامًا بدبختى ها افغانستان اند حالا لباس كوسفند را بى شرمانه به تن نموده اند . بس است ديكر آخر از دو مليون كشته شرم كنيد .

>>>   بــه ( اين كرك هاى وطن فروش....
وزیر خارجه پاکستان خواجه آصف رسما از جمهوری دموکراتیک افغانستان معذرت خواهی کرد او گفت نه جمادی بود نه مهادی اینها به ساز سی ای ای وآی اس آی میرقصیدند مقصدش اشرار آنزمان بود که مانند اضشرار امروز جنایت میکردند

>>>   "از القاعده به داعش رسیدیم بعد به کجا می رویم؟"

از "گنده بفل" بپرس!!!

>>>   آقای علومی تمام جنایات که بعد از سال ۱۳۷۱ در کشور رخ داده است مسول آن تو و تمام جنرالان ... چون تو دلاور بیدل اعظیمی سید اعظم سعید وگروپ کارمل است

>>>   آقای علومی آگاه نظامی و سیاسی بی بدیل افغانستان!
فکر نمیکنی طفره رفتن از واقعیت ها بیش از این کاربرد ندارد؟ شما دشمنان این وطن را از القاعده شروع و به داعش ختم نموده اید اما به ریشۀ این هر دو هیچ اشاره نه کرده اید، دلیلش این است که می ترسید!
افغانستان کدام دشمنی به نام القاعده نداشته و کدام دشمنی بنام داعش هم ندارد، اینان نامهایی اند که سالهاست مردم را مصروف خود ساخته اند، وجود حقیقی القاعده و داعش در افغانستان نه بلکه خارج از افغانستان است و این را شما میدانید، شما آگاهانه با یادآوری از القاعده و داعش میخواهید بالای دشمنان اصلی ملت افغانستان سرپوش بگذارید اما نخیر! اگر شما آگاه نظامی و سیاسی باشید ملت افغانستان هم احمق نیست و دشمن خود را بخوبی میشناسند.
دشمنان حقیقی و واقعی ملت افغانستان مجاهدین نامنهاد (تنظیم های جهادی) اند که در وجود القاعده هم همین ها فعال بودندو از گریوان داعش هم همینها سر بیرون نموده اند! مطمئین باشید که تا همین تنظیم ها اند، صلح و امنیتی نخواهیم داشت و شما هم از حقیقت گریز نکنید.

میهن زرغون


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است