یک عده بی شرم بر ما حاکم شده اند
وزیر داخله با بی حیایی گفت که پاکستانی ها ناراحت بودند و به من فاتحه دادند؛ مثل یک طفلی که روز عید خانه مامای خود برود و دو افغانی عیدی گرفته باشد و به خانه اش برگشته باشد با خوشحالی از این سفر صحبت کرد 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۷    ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ کد خبر: 146046 منبع: پرینت

با توجه به گستره ناامنی ها در ولایت های مختلف کشور از کابل گرفته تا زابل، از قندهار تا هلمند و بدخشان تا هرات و فراه؛ نه ادعای وزارت دفاع از تحت حاکمیت بودن 11 ولسوالی بدست طالبان و نه آمار اداره بازرسی آمریکا مبنی بر اینکه 14 ولسوالی کشور زیر حاکمیت طالبان است درست است بلکه وضعیت نشان می دهد گزارش بی بی سی به حقیقت نزدیک تر است. بی بی سی در یک تحقیق از 399 ولسوالی کشور دریافت که با وجود صرف میلیاردها دالر برای شکست گروه طالبان، اکنون این گروه بطور علنی در 70 درصد خاک افغانستان فعال هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، حکیم تورسن آگاه مسایل نظامی در گفتگو با "همگام" درباره بی تفاوتی تعداد ولسوالی های تحت تسلط هراس افکنان برای وزارت دفاع گفت: وزارت دفاع تعداد ولسوالی های در اختیار طالبان را 11 تا و سیگار این تعداد را 14 ولسوالی اعلام کرده است اما اگر یک قریه هم تحت تسلط دشمن باشد باید پاکسازی شود.

تورسن بیان کرد: سخنگوی وزارت دفاع اختلاف 3 ولسوالی را در گزارش این وزارت و سیگار، بی تفاوت جلوه داد، از همین بی تفاوتی ها است که دشمن رخنه و نفوذ کرده و اکثر ولسوالی ها و ولایت ها را زیر تهدید سقوط برده است؛ چنانچه مدتی قبل نزدیک بود ولایت فراه سقوط کند.

این آگاه نظامی درخصوص سخنگویان حکومت می گوید: مسوولیت آنان این است که واقعیت ها را انعکاس دهند و برای رفع مشکلات اجراآت کنند نه اینکه خاک به چشم مردم بزنند. سخنگویان برای مردم ولسوالی هایی که تحت تسلط طالبان و دهشت افکنان هستند و از وحشت آنان در رنج هستند چه جوابی دارند!
وی افزود: نه 14 ولسوالی سیگار قابل قبول است و نه 11 ولسوالی وزارت دفاع، بلکه ولسوالی های بیشتر از این ارقام زیر تهدید دشمن قرار دارد؛ چرا که ما داخل نظام هم دشمن داریم همینکه اجراییات نمی شود و دستور یک عملیات هفته ها طول می کشد از سوی دشمنانی است که نباید از آنها چشم پوشی کرد.

تورسن بیان کرد: وزارت دفاع، امنیت ملی و داخله چطور به وجدان خود اجازه می دهند که کابل را ولایت امن بگویند؟ اگر امن است چرا داخل دیوارهای سمنتی زندگی می کنند.

این آگاه سیاسی درخصوص آمار تلفات حمله بر چهارراهی صدارت کابل که وزارت داخله تعداد قربانیان آن را 103 تن و زخمی ها را 235 تن اعلام کرد اظهار کرد: در این حمله بالاتر از 160 نفر کشته و بالاتر از 700 تن زخمی شده اند و مقامات امنیتی می گویند که دشمن به هدف نرسید؛ معین پالیسی وزارت داخله بی شرمانه می گوید که دشمن به هدف نرسید، آیا هدف دشمن صرفا 4 اوباش غاصب زمین یا به سطح معین و وزیر است و مردم عام که درگروه های صد تایی کشته می شوند هدف نیستند؟

این نظامی پیشین سفر رییس امنیت ملی و وزیر داخله به پاکستان را بی منطق خوانده و اظهار کرد: چه ضرورتی داشت که این مقام ها اطلاعات را در اختیار طرف پاکستانی بگذارند؛ وزیر داخله بی شرمانه و بی حیاهانه گفت که پاکستانی ها ناراحت بودند و به من فاتحه دادند؛ مثل یک طفلی که روز عید خانه مامای خود رفته و دو افغانی عیدی گرفته باشد و به خانه اش برگشته باشد با خوشحالی از این سفر صحبت کرد؛ وزیر داخله اینچنین است.

وی افزود: اطلاعات و اسناد باید به شورای امنیت داده می شد؛ بارها گفته ام که حلقاتی در نظام به نفع پاکستان و ایران کار می کنند و در ریاست عمومی امنیت ملی در سطح معاونینش نمایندگان پاکستان، آلمان، انگلیس و فرانسه و ایران کار می کنند.

تورسن بیان کرد: رییس جمهور ما کم جرات ترین رییس جمهور روی کره زمین است که نمی تواند اطراف خود را پاک کند؛ هر خانه ای که کک، کنه و خسک بزند باید دوا پاشی شود رییس جمهور اگر صادق است و خودش به کشوری کار نمی کن باید از حرف بگذرد و اطرافش را تصفیه کند نه اینکه مردم را فریب بدهد و روزی نشود که مردم مانند قذافی آنان را از غارها و زیر پل ها بیرون بکشند و مجازاتشان کنند.

این آگاه نظامی درباره اینکه رییس جمهور بارها بعد از حملات از مردم تقاضای همکاری می کند اظهار کرد: مردم بالاتر از اینکه جوان رشید خود را به دفاع از کشور فرستاده اند دیگر چه کنند؛ آرزو دارم که شما بخاطر منافع اولیای کشورتان و مظلوم ترین مردم خود کار کنید و برای کشورهای دیگر کار کردن و سپس فرار کردن به آن کشورها را کنار بگذارید و در حق مردم جفا نکنید.

وی درخصوص تعداد ولایت های ناامن در کشور بیان کرد: لازم به بررسی همه ولایت ها نیست اگر فقط کابل را ببینید حتی وزیر اکبر خان هم امن نیست و تا کوچکترین فشاری می اید غنی و عبدالله با هلی کوپتر به بگرام فرار می کنند؛ این دل و گرده سران کشور است.

تورسن افزود: بعنوان نظامی کشور می گویم که طالبان برای پایین ترین سطوح قوای مسلح نیز نمی توانند تهدید باشد، تهدید ما از سوی وکیل، والی، سناتور، وزیر و واراکین بلند پایه و کسانی است که با سلاح های غیرقانونی گشت و گذار می کنند و حمایت دزدان داخل نظام و حکومت را دارند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تورسن
حملات کابل
پاکستان
وزیر داخله
نظرات بینندگان:

>>>   در حالیکه خود همین پاکستانی های که بگفته وزیر داخله نا راحت بودند از جمله طراحان و سازماندهندگان چنین حملات ترورستی در شهر کابل پایتخت کشور بواسط غلامان شان ترورستان طالبان هستند نا راحتی شان از چه رهگذر بود نظر به پلان انها البته که کمتر کشته و زخمی شده و کمتر ویرانی و خرابی با انجام حملات ترورستی وظیفه سپرده شده از جانب پاکستان به نوکران شان طالبان ترورست بجا مانده ازین رهگذر اگر ناراحت شده باشند دلیل درست است در غیر ان خود کرده چگونه از کشته و زخمی و ویرانی بجا مانده ترورستان طالب نا راحت میشود عجب لوده وزیر داخله که از یکطرف میگوید ما اسناد و شواهد موثق را در اختیار پاکستان ماندیم که حمله ترورستی از داخل خاک پاکستان بواسطه طالبان ترورست انجام شده و با خوشحالی هم میگوید که پاکستان اسناد را قبول کرد از جانب دیگر میگوید پاکستان بمن فاتحه داد و نا راحت بود عقل نباشد جان چه که مردم به عذاب است .

>>>   تورسن صاحب چرا دو میزنی ؟اگر کلاشینکوف میداشتی چی میکردی؟

>>>   غنی شرمت باد

>>>   Amirzada

اشرف غنی قبل از همه باید به افکار پوچ خود خطاب کند تا خطاب به مردم!

اخیرا سخنگوی ارگ اعلام کرد که
اشرف غنی به مردم افغانستان خطابه بسیار مهم و سرنوشت ساز دارد ، همه باید به آن گوش بدهند.
این نوع اعلامیه همه را شگفت زده ساخت. برخی ها فکر کردند که شاید او به دلایل ناتوانی مدیریت کشور و بیزاری مردم از او شرافتمندانه از مقامش استعفا خواهد داد. برخی دیگری فکر کردند که او شاید بعد از بیشتر از سه سال توافق نامه سیاسی حکومت وحدت ملی را که تا حال نا دیده گرفته بود، حالا حاضر است عملی کند و تن به اصلاحات قانون اساسی، تغییر ساختار قدرت و تجدید نظر در نظام انتخاباتی خواهد داد و دست از توطئه حذف شرکای قدرت خواهد کشید.

>>>   تورسن آفرین خوب تحلیل کرده ای
مگر کیست که بشنود وعمل کند و کدام قدرت کسانی را که عمل نمیکند بزور سرشان عمل نماید. ق از لوگر

>>>   ناقصان از تند خویی در گذار برق و باد
کاملان از چرب نرمی در حصار آنند
بیدل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است