غنی: یکبار دیگر به طالبان هشدار می دهم
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۰    ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ کد خبر: 146050 منبع: پرینت

جنگ راه حل نیست بلکه صلح و سیاست راه حل است.
رییس جمهور در نشست شورای صلح شرکت کرد و طی سخنانی یکبار دیگر به طالبان هشدار داد که هرچه زودتر خود را تسلیم نیروهای دولتی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) امروز شنبه 14 دلو 96 رییس جمهور غنی در دفتر شورای صلح هم اکنون در حال سخنرانی می باشد و مراحل مذاکرات صلح را اینگونه تقسیم کرد: مرحله پیش از مذاکرات، مرحله مذاکرات و مرحله سوم مرحله تثبیت و گرانتی پیمان صلح.

غنی اضافه کرد: طالبانی که دست به جنگ و کشتار می زنند، دیگر عضو جامعه افغانستان نیستند و با حملۀ اخیر در کابل، مسیر آنان روشن شد.
در همین حال رییس جمهور یکبار دیگر خواست تا طالبان به روند صلح بپیوندند و کسانیکه اکنون می خواهند جنگ نکنند، امروز نشان بدهند که زمان تصمیم فرا رسیده است.

رییس جمهور غنی ادامه داد: گفتگوهای صلح باید در سه مرحله اجرایی شود و باید مرحله های نخست و دوم آن، کاملأ بین الافغانی باشد: «مرحلۀ آمادگی مذاکرات و مرحله مذاکرات باید بین الافغانی باشد؛ متحدین ما خبر باشند اما دخیل نه. مرحله سوم آنان دخیل باشند.

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست صلح
رییس جمهور
نظرات بینندگان:

>>>   غني باز هم دروغ و جعل كاري ميكند اگر غني ادم نارمل است و تعصب كورش نكرده اول اوغانهاي تروريست را كه در زندانها پلو زده خواب هستندرا اعدام كند

>>>   اشرف غنی آدم ..........و مسخره است گپهایش کلن فکاهی است هربارکه انتحاری میشود وصدها انسان کشته میشود این .........به برادران حود طالبان اخطارمیدهد وشدیدا"تقبیح و نکوهش میکند درحالیکه میتواند باجرت
استفا بدهد و از مردم معذرت بخواهد تاخداوند خودش راهم ببخشد شاید یکروزی تسلیم مرگ شود اما انروزدیگر برای عذرخواهی دیراست

>>>   1- ده مرتبه اگر هشداربدهید آنها فامیل های شان نزد پاکستانی ها گروگان است بدون اجازه آی اس آی حرفی بزنند پوست شانرا از کاه پُر میکند
2 - اشرار چی کم دارند که بیایند سلاح را تسلیم دهند ودر خانه بنشینند؟
هرچیز دارند هرکس را خواسته باشند می کشند مالیه جمع میکنند قاچاق میکنند معاش کلداری دارند هرکدامش برای خود حکومت است همه اینهارا بگذارند بیایند تسلیم وبروند درخانه بیکار بنشینند؟؟؟

>>>   م از این همه هشدار دادن خسته شدیم عمل به کار است.
موافقتنامه جکومت وحدت ملی را ملل متحد و امریکا تضمین کردند چرا اجرا نشد.

>>>   بر خلاف تصور همه او کدام‌ پیام سیاسی نو نداشت به جز مظلوم نمایی و چند توصیه های اخلاقی میان تهی. اما او یک‌پیام کاملا پزشکی جدید به مردم داشت که حتا پزشکان قلب را هم شگفت زده ساخت. این در حالیست که او تکلیف روانی و مبتلا به سرطان معده و قطع روده کلان است. چنانچه او خطاب به مردم گفت:" در قلبم سوراخ های کلان کلان خون‌چکان است که صرف من می بینم"، مردم و حتا طبیبان قلب تا حال ندیده اند.
اشرف غنی برای اولین بار "سوراخ های کلان کلان" قلبش را به یک تعداد حواریونش در پیش چشم رسانه ها در ارگ نشان داد که اشک را از چشمان آنها جاری ساخت. او هم چنان خود را یک رهبر سنگ دل و بی عاطفه معرفی کرد که هزاران قتل عام توسط تروریستان کوچکترین تاثیری بر او ندارد.

>>>   واقعیت اینست که خطاب به مردم در نظام های مردم سالار یک امر معمول پیرامون‌مسائل مهم و حیاتی کشور است. باید میان رفتار عوامفریبانه و مردم سالارانه تفاوت قائل شد. نظام های خود کامه و عوامفریب برای نجات خود از دست مردم حق طلب هر از گاهی دست به خطابه های عوامفریبانه به آدرس مردم میزنند.

باید گفت اشرف غنی یک رئیس جمهوری توافقی است نه انتخابی. او که از طریق دفن دموکراسی جوان و قانون اساسی توسط خارجی ها از درون صندوق تقلب و دروغ بیرون آورده شد با کدام روی و شرم به مردمی که از او بیزار هستند خطاب می کند؟

>>>   هر روز که غنی خانه میرود میان او ورولا نقاش بمیان می اید زیرا رولا میگوید چرا انچیز های که من گفتم ان را نگفتی بیچاره عذر مینماید نسبت پیری وکهولت سن ازیادم میرود تا مجلس میرسم همه چیز فراموشم میشود راستی انچه میگویم واز دهانم بیرون میگردد خودم هم معنیش را نمی دانم باز افرین به روزنامه ها و محللین سیاسی که مغالطه ها وچرندیات مرا توجیهات نیک مینمایند وبه ان رنگ ورخ بهتر میدهند{من یکبار دیگربه طالب ها هوشدار میدهم!!!} او تورا مزدور میخواند ومیگوید تاج وتخت را رها نما وتو میگوی که دروازه ای صلح در رخ کسانی که عملیات اخیر را انجام داده اند بسته است!!! کدام صلح او خود تو وارباب های تورا به رسمیت نمی شناسد توارزو داری که با تو صلح نماید وباز با صلح خود شرایط هم وضع مینمای!!! وحتی جرءت گرفتن اسم طالب را ندارد طالب طالب است حقانی وغیر حقانی ندارد این تقسیمات را دیگران ساخته اند بخاطر گریز از واقعیت ها از خارجی ها صمیمانه تقاضا داریم تا این معتوه خودرا بردارند همان غلام سابق کرزی را بیاورندخصوصا بعد ازین که به او چهره ای انقلابی وضد امریکای ووطن پرست ترسیم نموده اند
شیخ علی بلخابی سر پلی

>>>   ما يك ريس جمهور شجاع ضرورت داريم و نه كسي كه يكسره هشدار خالي بدهد.

>>>   من به حرفهای غنی به اندازه ... هم ارزش قائل نیستم،چون ایشن مثل کرزی سران طالب را آزاد کردند ومیکنند!اشرار طالب وداعش بیش از 50 هزار عسکر،پیر،جوان،مرد،زن وکودک را قتل عام کردند اما انس حقانی به ریش همه میخندد چون میداند که غنی هیچ ... نمیخورد!لطفا بدون سانسور نشر کنید.نادرشاه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است