خشنودی وزارت خارجه از نشست با هیات پاکستانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۳    ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ کد خبر: 146079 منبع: پرینت

نشست هیات پاکستانی با طرف افغانستانی در کابل برگزار شد.

وزارت خارجه کشور در اعلامیه ای آورده است که روز شنبه 14 دلو 96 هیات پاکستانی به رهبری تهمینه جنجوا معاون وزارت خارجه پاکستان با حکمت خلیل کرزی معاون وزارت خارجه کشور و برخی از مقام های نظامی و امنیتی کشور در کابل دیدار و گفتگو کردند.

در اعلامیه آمده است که این هیات روی موارد مختلف بویژه مبارزه با هراس افکنی، کاهش خشونت، ایجاد صلح و آشتی، برگشت مهاجران و توسعه مشترک اقتصادی گفتگو کرده اند.

وزارت خارجه کشور یاد آور شده که جلسه هیات افغانستان و پاکستان در یک فضای صمیمانه برگزار شد و هردو طرف روی پلان عمل متذکره به پیشرفت‌های نیز نایل آمده‌اند.

وزیر داخله و رییس امنیت ملی روز چهارشنبه 11 دلو 96 با در دست داشتن اسنادی از دخالت داشتن پاکستان در حوادث تروریستی اخیر در کابل به پاکستان سفر کردند و پس از بازگشت از این کشور در یک نشست مطبوعاتی از سفر هیات پاکستانی برای ارایه توضیحات به کابل خبر داده بودند.

اظهار مقام های ارشد امنیتی و انتقادها از اینکه چرا اسناد دست داشتن پاکستان در حملات تروریستی به این کشور سپرده شده در حالی بود که پاکستان در واکنش به این گفته ها اعلام کرد که سفر هیات پاکستانی ربطی به سفر برمک و استانکزی به اسلام آباد نداشته و در چارچوب برنامه های پلان مشترک این کشور صورت گرفته است.

هرچند که در وزارت خارجه به جزییات گفتگوها و رایزنی های نمایندگان دور کشور در این نشست اشاره نکرده است اما افغانستان تا کنون شاهد کدام دستاورد محسوسی از نشست ها با طرف پاکستانی نبوده است و بسیاری از آگاهان سیاسی این نشست ها را نمایشی گفته اند.

قرار است نشست بعدی مقام های افغانستان و پاکستان در تاریخ 20 و 21 دلو 96 در اسلام اباد برگزار شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هیات پاکستانی
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   خیلی صمیمانه بوده !!! امروز هم 180 راکت صمیمانه بالای مردم کنر پرتاب کرد
دوستان صمصی مجلس داشته اند وبا دست پر جلسه ختم شد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است