دخالت کمیسیون اروپایی در روند تشکیل دولت آلمان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ کد خبر: 146085 منبع: پرینت

کمیسر بودجه اتحادیه اروپا با توجه به حساسیت پست وزارت دارایی آلمان در سال‌های آینده از لزوم عهده داری مجدد این سمت توسط حزب دمکرات مسیحی سخن گفت.

به گزارش روزنامه "دی ولت" آلمان، در حالی که مذاکرات احزاب بزرگ آلمانی جهت تشکیل ایتلاف بزرگ به مرحله آخر خود نزدیک می شود، "گونتر اوتینگر"، کمیسر بودجه اتحادیه اروپا و از اعضای حزب دمکرات مسیحی در اظهاراتی تاکید کرد که بعد از پایان دوره "وولفگانگ شایبله"، وزیر دارایی آلمان از حزب دمکرات مسیحی منطقی است که سمت حساس وزارت دارایی باز هم توسط این حزب اداره شود.

به این ترتیب به اعتقاد کمیسر بودجه اتحادیه اروپا اتحادیه احزاب متحد مسیحی باید بعد از تشکیل مجدد ایتلاف بزرگ هم مجددا سمت وزارت دارایی آلمان را عهده دار شود.

اوتینگر در مصاحبه با روزنامه "دی ولت" آلمان با تاکید بر نقش بسزای وزارت دارایی آلمان در سال های بعد در آینده اتخادیه ارزی اروپایی همچنین گفت: در این راستا این معقول و منطقی است که این مسوولیت باز هم بر عهده حزب دمکرات مسیحی قرار گیرد. وی درباره تحقق چنین امری ابراز خرسندی کرد.

وی با اشاره به حساسیت مسوولیت وزارت دارایی آلمان در سال های آینده همچنین گفت که بروکسل انتظار یک دوره 4 ساله دیگر جدید را برای ایتلاف بزرگ در آلمان دارد.

کمیسیون اروپایی در حالی از لزوم عهده داری سمت وزارت دارایی آلمان باز هم توسط حزب دمکرات مسیحی سخن می گوید که بسیاری کشورهای جنوبی اروپا از سیاست های سختگیرانه ریاضت اقتصادی این حزب به ستوه آمده‌اند.

روزنامه "هندلزبلات" آلمان اخیرا از اننتظار بی صبرنه یونان برای روی کار آمدن یک وزیر دارایی از حزب سوسیال دمکرات در ایتلاف بزرگ خبر داده است.

این روزنامه آلمانی در گزارشی نوشت: هیچ سیاستمدار خارجی دیگری مانند نخست وزیر یونان این گونه بی صبرانه بر "مارتین شولتز"، رییس حزب سوسیال دمکرات آلمان برای تشکیل دولت ایتلافی با احزاب متحد مسیحی فشار نمی آورد. وی امید به اجرای طرح کاهش بدهی های یونان در صورت روی کار آمدن دولت جدید در آلمان را دارد.

آلکسیس تسیپراس، نخست وزیر یونان اعتقاد دارد که مارتین شولتز امید دهنده کشور اوست.

مارتین شولتز در کنگره حزب سوسیال دمکرات اظهار داشت که نخست وزیر یونان در نامه ای به او نوشته است که اگر برنامه های خود را اجرا کنی بنابراین جوانان در یونان می توانند دوباره به اشتغال امیدوار شوند.

به نوشته این روزنامه آلمانی حداقل آتن امیدوار است که فشارهای ریاضتی که تحت وزارت دارایی "وولفگانگ شایبله" از حزب دمکرات مسیحی بر آتن وارد می شد تحت یک وزیر دارایی از حزب سوسیال دمکرات کاهش یابد.

وولفگانگ شایبله بعد از انتخابات پارلمانی آلمان به مقام ریاست پارلمان جدید رسید و این مساله خیال آتن را راحت کرد. شایبله سخت گیر در سال های بحران برای بسیاری از یونانی ها یک شخصیت منفور بود.وی از حامیان طرح های ریاضت اقتصادی سخت علیه یونانی ها بود.

اوتینگر همچنین در بخش دیگری از سخنانش به مساله برگزیت پرداخته و بر لزوم پایبندی لندن به تعهدات مالی خود به اروپا بعد از برگزیت تاکید کرده و گفت: لندن باید تا سال 2023 همچنان پرداخت هایی به اروپا داشته باشد.

حدود 4 ماه بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی آلمان احزاب متحد مسیحی و سوسیال دمکرات بالاخره از روز جمعه گذشته مذاکرات رسمی برای تشکیل مجدد ایتلاف بزرگ در آلمان را آغاز کردند. اما این مساله همچنان باز و نامشخص است که توافق این احزاب برای این منظور با چه سرعتی شکل می گیرد.

رسانه های آلمانی در گزارش هایی از وارد شدن احزاب بزرگ به مرحله پایانی مذاکرات جهت تشکیل ایتلاف بزرگ و احتمال نهایی شدن آن تا روز یکشنبه خبر دادند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
المان
اروپا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است