واکنش چین به راهبرد جدید هسته‌ای آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۳    ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ کد خبر: 146114 منبع: پرینت

وزارت دفاع چین مخالفت خود را با فرضیه‌های بی معنی و پوچ مطرح شده در راهبرد جدید هسته‌ای آمریکا ابراز داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع چین روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که فرضیه‌های مطرح شده در راهبرد جدید هسته‌ای آمریکا درباره طرح و برنامه‌های پکن برای افزایش قابلیت تسلیحات هسته‌ای، پوچ و بی معنی بوده است.

در بیانیه وزارت دفاع چین آمده است: وزارت دفاع آمریکا دکترین هسته‌ای این کشور را منتشر کرده است، این دکترین شامل فرضیه های پوچ و بی معنی درباره برنامه های توسعه تسلیحات اتمی چین بوده و تهدید ناشی از نیروهای هسته‌ای چین را بزرگنمایی کرده است، ما قاطعانه مخالف این راهبرد جدید هسته‌ای آمریکا هستیم.

این بیانیه افزود: چین قاطعانه به مسیر صلح آمیز توسعه تسلیحات هسته‌ای و ماهیت دفاعی سیاست نظامی پکن احترام گذاشته و به تعهدات خود برای عدم استفاده از تسلیحات هسته‌ای تحت هیچ شرایطی آن هم به عنوان کشور نخست استفاده کننده از این تسلیحات پایبند خواهد بود، چین هرگز استفاده از تسلیحات هسته‌ای را به عنوان یک تهدید علیه سایر کشورها استفاده نمی کند.

دکترین جدید هسته‌ای آمریکا روز جمعه منتشر شده است. راهبرد جدید هسته‌ای آمریکا اعلام کرده است که روسیه و چین انواع جدیدی از قابلیت‌های هسته‌ای را به زرادخانه‌های خود افزوده‌اند و رفتار تجاوزکارانه خود را افزایش داده اند، از جمله در فضا و محیط سایبری.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
چین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است