غزه در آستانه جنگ با اسراییلی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۲    ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ کد خبر: 146136 منبع: پرینت

منابع خبری از اوضاع وخیم اقتصادی موجود در نوار غزه خبر می‌دهند و این احتمال را در نظر می‌گیرند که این وضع بد اقتصادی منجر وقوع جنگ در این باریکه شود.

منابع خبری اسراییلی از اوضاع بد اقتصادی موجود در نوار غزه خبر می‌دهند و گفته می‌شود این وضع بد اقتصادی منجر وقوع جنگ در این باریکه شود. مسوولان اسراییلی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم را در جریان اوضاع ناگوار و نابسامان اقتصادی نوار غزه قرار داده و گفته اند که در صورت عدم ارایه کمک های خارجی، این رژیم مجبور به ارایه مستقیم کمک های دارویی و غذا به ساکنان این باریکه خواهد شد.

در همین حال، یک منبع امنیتی اسراییلی بیان کرد که اوضاع ناگوار باریکه غزه، می تواند زمینه ساز وقوع جنگ و درگیری نظامی دیگر در این منطقه باشد.

همچنین روزنامه معاریو نیز به نقل از یک منبع سیاسی اسراییلی مدعی شده است که وضعیت کنونی حاکم بر نوار غزه نتیجه تنش در روابط تشکیلات خودگردان و حماس است و اسراییل دخالتی در آن ندارد.

در همین راستا، عوفر شله عضو کمیته پارلمانی دفاع در کنست اسراییلی تصریح کرد که در صورت شکست راهکارهای دیپلماتیک، در آستانه جنگی دیگر در غزه قرار خواهیم داشت.

شله افزود که بحران انسانی در نوار غزه وجود دارد و همین مساله می تواند زمینه ساز جنگ باشد و بنیامین نتانیاهو با وجود تمامی هشدارها، نمی خواهد اقدامی صورت داده و این خطر را رفع کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسراییل
غزه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است