انتخابات با تاخیر در سال آینده برگزار می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۵    ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ کد خبر: 146158 منبع: پرینت

کمیسیون انتخابات کارهای نخستین را برای مرحله فهرست رای دهندگان آغاز کرده است.

به نقل از «طلوع»، معاون کمیسیون انتخابات می گوید که نام های در حدود چهارده میلیون تن از شهروندان کشور در این فهرست جا داده خواهند شد.
معاون عملیاتی کمیسیون انتخابات می گوید که کارت های پیشین باطل هستند و انتخابات شورای ملی و شوراهای ولسوالی ها بر بنیاد همین فهرست برگزار خواهدشد.

رییس کمیسیون انتخابات می گوید که احتمال دارد این انتخابات ها با تاخیر در سال آینده خورشیدی برگزار شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
کمیسیون
نظرات بینندگان:

>>>   یعنی فکر میکنی که جامعه جهانی دیوانه است و دو انتخابات را پشت هم تمویل میکند و انتخابات پارلمانی را جدا و ریاست جمهوری را جدا تمویل میکند؟
اگر انتخابات پارلمانی به سال دایر شود، اشرف غنی انتخابات ریاست جمهوری را نیز شاید بخاطر مسایل امنیتی به تعویق بیاندازد و مثل وکلای پارلمان که دو دوره را یکجا بدون انتخابات سپری کردند، او نیز دو دوره را یکجا بدون انتخابات سپری کند.
این امکان نیز وجود دارد که وضعیت امنیتی را خراب کنند و نه انتخابات پارلمانی دایر شود و نه هم ریاست جمهوری و مثل شورای حل و عقد دوران ربانی، که گلبدین بالاخره مجبور شد و آمد منحیث صدر اعظم در دولت ربانی و پاکستان و امریکا طالبان را به جانشان روان کرد، اشرف غنی نیز یک شورای حل و عقد ترتیب کند و داکتر عبدالله را برطرف کند و عطا محمد نور را رییس اجرایی مقرر کند و تا آن وقت دوران ریاست جمهوری ترامپ نیز پوره میشود و کدام دموکرات مثل بیل کلینتن به قدرت خواهد رسید و در همراهی پاکستان، طالبان را به جان اشرف غنی و عطا محمد نور خواهند فرستاد.

>>>   این همه جنایت را در برابر خود پذیرفته ایم!؟

به این اندازه استبداد،زورگویی،حق تلفی در برابر اقوام غیر افغان انحصارگرایی قدرت،ثروت،فرصت و... به نفع یک قوم، در تاریخ بشریت انجام نشده بود که اکنون من و شما بنیانگذاران این جنایت و خیانت بزرگ را در قلمرو و خاک خود به چشم سر مشاهده میکنیم، حال که خود دروازه خود را برای شان باز کرده ایم و
تام الاختیاری را برایش داده ایم، خود ما میتوانیم دوباره سرنگونش کنیم و خاک.
اکنون شاید برخی ها بگویند ما چرا به آنها تام الختیاری داده باشیم؟ آنها با به گردن انداختن حلقه های غلامی کشورهای مشخص با کمک آنها؛ این زمینه(تداوم سلطه رانی) را بر خود مساعد ساخته اند؛
بی خبر! اگر تو نخواهی لحظه ی هم نخواهند توانست بر تو حکم رانی کنند و هر آنچه خواهند را بر تو گویند و جویند و خواهند؛ این تو هستی که بر خود پذیرفته یی که بایسته تا ابدالابد برده و فرمانبردار دو پاچه کشال خشتک کلان باشی، نه اینکه آنان توانند با مخالفت و ایستاد گی تو این جنایت و خیانت و نسل کشی تو را ادامه دهند.
پس به هوش آی و ب ایست!

Edris Khurasani

>>>   با « کبر سن‌ » یا بی « کبرسن» رخصت تان میکنند!
این دوستان تاجیک ما هیچ بیدار شدنی نیستند. هنوز هم با ناباوری و حیرت می پرسند که : چرا تاجیکها را از اردوی ملی به بهانه کبرسن سبکدوش می کنند؟!
برادرجان ، عزیزدلم ، یک چیزی به نام فاشیزم پشتون داریم در اوغانستان که بر همه امور آن کشور حاکم است. افغان ملتی ها ، کرزیی ها ، اشرف غنی ، اتمر، استانکزی، سورخلقی ها، گلبدینی ها ، طالبها ، داعشی ها و دیگران و دیگران شان، دست در دست هم داده اند، میخواهند قدرت ، حاکمیت ، فرمانروایی ، دولت و همه چیزدیگر در دست و در اختیار خود شان باشد. اینها ، از رنگ و از نام تاجیک بیزار بیزارند. میخواهند از تمامی رده های قدرت ، از تمامی عرصه های مهم زندگی ، تاجیکان را و شاید هم بعضی از دیگر اقوام را بکلی دور و محروم سازند و خود شان با دست باز ، با دل بیغم ، باداری کنند، حکمروایی کنند ، برای تاجیکان و دیگران هویت بسازند ، زبان بسازند ، مسیر زندگی شان را تعیین کنند. از همین خاطر، با کبر سن ، بی کبرسن ، پیرتان را ، جوان تان را ، با بهانه و بی بهانه از همه جا می رانند. شما چه وقت هشیار می شویید که همین قدر یک گپ روشن و ساده را درک کنید و از این نظام و رژیم و دستگاه فاشیستی دل ببرید و در فکر یک راه جویی و چاره اندیشی درست شویید ؟! اشرف غنی بسیار واضح و آشکار میگوید که تنها و تنها و تنها « افغانیت» میخواهد و دیگر هیچ . معنای این گپ او را میدانید که چیست ؟! با سپاس . تاجیکم با تاجیکانم زنده ام . عمر راوی .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است