اقتدار سیاسی به آسانی بدست نمی آید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۶    ۱۳۹۶/۱۱/۱۷ کد خبر: 146181 منبع: پرینت

آمريكايی ها در خاورميانه شكست خورده اند و با تركيه وارد فاز پرتنش و بحرانی شده اند.

نزديكی پاكستان با چين و رقابت های منطقوی و مشكلات ارضی هند با چين باعث شده آمريكا به شكل بی سابقه ای بر پاكستان فشار وارد كند اما با اين حال اين فشارها هیچ ربطی به قضايا و دست درازهای پاكستان در امور افغانستان ندارد.

پس از اعلام راهبرد ترامپ در مورد افغانستان چينی ها، روس ها، ترک ها و ايرانی ها در مسايل منطقه با هم متحد شده اند و آمريكايی ها در منطقه در جال عنكبوت گرفتار شده اند. تمامی رقابت های منطقوی در ميدانی به نام افغانستان جمع شده و زمينه بازی ها در اين جغرافيا به تمام معنا مساعد است ولی اين بازی استخباراتی برای افغانستان بسيار خطرناک است.

جنجال بلخ با ارگ فرصت بزرگی است تا اشتباهات و انحراف ها پس از سال 2001 را به نوعی ترميم و جبران شود. كسانی كه در سال 2001 دو دسته حكومت را به حامد كرزی تسليم كردند رهبر شهيد را لايق رهبری كشور ندانستند؛ گفتند كسي بيايد كه مورد قبول همه باشد ما مورد پذيرش جامعه جهاني نيستم و الان بايد سرشان به سنگ خورده باشد.

به گفته رهبر شهيد: «اينها اقتدار سیاسی را به دیگران دادند تا ماموریت سیاسی به دست بیاورند اما دشوار است که به آسانی اقتدار سیاسی را بدست بیاورند.» اكنون هم عين اشتباه سال 2001 را تكرار می كنند و در صف و در كنار ارگ ايستاده اند. ما كه می گوييم شرايط و اوضاع تغيير كرده است بپذيريد.

اكنون سال 2001 نيست كه هر سازی را خليلزاد بزند مردم برقصند. يک نسل آگاه و جوان در صحنه حضور دارند. آمريكایی ها نيک می دانند كه شرايط حساس است. پلته و باروت آماده است فقط يک جرقه نياز است.

حامد رهگذر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است