پای خود را از گلیم تان درازتر نکنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۶    ۱۳۹۶/۱۱/۱۷ کد خبر: 146192 منبع: پرینت

بریژنیف: اگر تو این را نمیدانی بهتر است سکوت کنی و دهان ات راببندی!

وقتی بی بی گل را می بینم که در چنین مسندی تکیه زده است که نه شایستگی و نه اهلیت اش را دارد و ضمنا اخلاقا این مسند برای وی ساخته نشده است واقعا با خود گفتم آیا این یک تحقیر بزرگ به یک کشوری که 30 میلیون شهروند در آن زیست می کنند نیست؟

در این مورد یک ضرب المثل خیلی عامیانه ولی پرمفهومی داریم و آن هم به کسانی گفته می شود که به اصطلاح پای خود را از گلیم خود زیاد بیرون می کنند که نه جایگاه خود را به مثابه یک مهمان می شناسد و نه هم حرمت صاحبخانه را بجا می آورند یعنی هم خود مه جایی و هم خرمه جایی.

گرچه قصد توهینی را به کسی نداشتم و ندارم ولی این قول معروف حکایت از حقیقت تلخ جامعه ما است که این ضرب المثل کاملا در مورد آن صدق می کند می خواهم خدمت شما دوستان سخنان نواسه بریژنیف را که چندی قبل در تلویزیون دولتی روسیه که در مورد عدم مداخله اعضای خانواده شان در سیاست و دولتداری بیان کرد متذکر شوم. گرچه به هیچ وجهه با این وضعیت نه قابل مقایسه است و نه هم زیبنده ولی به شکل یک نمونه متذکر می شوم.

به گفته وی، لویند بریژنیف خوش نداشت که اعضای خانواده اش در مورد دولت وسیاست مداخله کنند و مشوره با خانواده را برحذر می داشت. نواسه بریژنیف خود بیان می کند: روزی مادر ام در سر میز غذا به پدرکلان ام (بریژنیف) گفت از آنجایی که مواد غذایی خصوصا نان نرخ اش خیلی ارزان است مردم در مقابل نان بی احترامی می نمایند و حتی به خوکان و به دیگر حیوانات می دهند، پدر آیا بهتر نیست که قیمت نان را بالا ببرید تا مردم اندکی صرفه جویی نمایند؟

پدر کلان ام (بریژنیف) با اینکه مادر ام را بسیار دوست داشت ولی اینبار با بسیار ناراحتی و عصبانیت شدیدی به مادر ام گفت: "نان نه اینکه مواد غذایی است بلکه « سیاست » است اگر تو این را نمی دانی بهتر است سکوت کنی و دهنت را ببندی".

ولی من نمی دانم بی بی گل در چه بخش و در چه سطحی از سیاست و دولتداری آگاهی دارد که بتواند این چوکی را در انحصار خویش قرار بدهد؟ جواب معلوم است ممکن است در هیچ بخشی و در هیچ زمینه ای ولی یک چیز آشکار است و آن اینکه اشرف غنی احمدزی بارها گفته است و نیز عملا اثبات نموده است که بقیه کارهای باقیمانده امان الله را تکمیل می کند و می خواهد روزی تصویر بانو بی بی گل هم ثبت تاریخ جعلی چون خانم امان الله به اصطلاح شاه مترقی (شاه بنیانگذار تفکر قبیلوی) در تاریخ این کشور گردد.

مردم افغانستان در مدت حاکمیت اشرف غنی زخم های ناعلاج و فراوانی دارند بنابراین نباید بی بی گل به این زخم ها نمک اضافی بیفزاید.

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بی بی گل
جایگاه دوستم
نظرات بینندگان:

>>>   تگار دهگان‎
کشف جدید اما تاریخ گذشته.
پس از یک خاموشی دوامدار بالاخره داکتر عبدالله دل به دریا زد و درد دل کرد؛ اما خیلی دیر شده است. اکنون که حمایت مردم، حمایت جمعیت اسلامی و دوستانش را از دست داده؛ اینگونه اظهارات نه تنها که سودی ندارد؛ بلکه به ضررش تمام خواهد شد.
او باید از سرنوشت احمد ضیا و جنرال دوستم می آموخت. هنگامیکه آنها در برابر سیاست های انحصارگرایانه ی غنی اظهار نظر کردند؛ با توطئه و دسیسه هر دو را به دور افگند.
خاموشی دوامدار داکتر عبدالله؛ برایش مرگبار بود. او دیگر حمایت ملیونی مردمی را که حق بلعیده شده او را از حلقوم فاشیسم بیرون کشیدند؛ با خود ندارد. برایش بهتر خواهد بود؛ به صبر و شکیبایی خود ادامه دهد تا معاش ماهوار و امکاناتی را که در اختیار دارد؛ از دست ندهد.

>>>   آیا در افغانستان نان را میده کرده برای مرغ ها نمیدهند که تخم بدهد؟
گوشت خوک را مسلمانان نمیخورند،دیگر مردم جهان میخورند.
کلتور ها و عنعنات در جهان فرق میکند.
هندو ها گوشت نمیخورند.مسلمان ها گوشت گاو و گوسفند و بز و مرغ و غیره میخورند.مسیحی ها در پهلوی گوشت هایی که مسلمانان میخورند،گوشت خوک را نیز میخورند.در چین همه حیوانات و خزندگان را میخورند،بجز گوشت انسان.
اما در جزیره پپوا نوی گینیه،یا گنیای جدید.گوشت آدم را نیز میخورند.
بعضی افراد هستند که نه تنها گوشت نمیخورند،بلکه فرآورده های آنها را نیز نمیخورند،مانند تخم مرغ،شیر،ماست،مسکه،خلاصه آن چیزی که از حیوانات بدست بیاید،نمیخورند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است