تجمع مخالفان جنگ در مقابل سفارت عربستان در لندن
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۹    ۱۳۹۶/۱۱/۱۷ کد خبر: 146197 منبع: پرینت

گروهی از مخالفان جنگ و فروش تسلیحات به ریاض، اقدام به تجمع در مقابل سفارت انگلیس در لندن کردند.

به گزارش اسپوتنیک، ده ها انگلیسی مخالف فروش جنگ افزار از سوی دولت انگلیس به عربستان روز شنبه مقابل سفارت سعودی در لندن تجمع کردند.

این تجمع اعتراضی به دعوت یک سازمان مردم نهاد انگلیسی با نام «کمپین مقابله با تجارت سلاح» (CAAT) که مخالف تجارت جهانی اسلحه است، صورت گرفت.

بر این اساس، حاضران در این تجمع خشم خود از تداوم فروش تسلیحات ساخت انگلیس به عربستان سعودی که ائتلافی بین‌المللی علیه یمن و شیعیان این کشور را از سال 2015 به این سو شکل داده و منجر به کشته شدن هزاران نفر شده، بیان کردند.

«ایان پکاک» سخنگوی سازمان مردم نهاد «کات» به اسپوتینک گفت: «دولت انگلیس از زمان آغاز جنگ در مارس 2015 بیش از 2 میلیارد دالر جنگ افزار به رژیم سعودی فروخته است. ما از دولت خواستاریم به خاطر کشتارها و تخریب‌های رخ داده‌ در یکی از فقیرترین کشورهای جهان به این سودآوری خاتمه دهد».

به نوشته اسپوتنیک، معترضان انگلیسی در ماه ژانویه نیز نامه‌ای سرگشاده را به «ترزا می» نخست وزیر انگلیس ارسال کرده و از وی خواستند تا ملاقات برنامه ریزی شده با «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز» ولیعهد عربستان را به خاطر وضعیت یمن لغو کند.

«استیفن بل» سخنگوی گروه ایتلاف «جنگ را متوقف کنید» نیز در گفتگو با اسپوتنیک ضمن اشاره به همراهی کامل دولت انگلیس با آمریکا و ایتلاف عربستان گفت: «بر اساس نظر سنجی‌ها، در انگلیس اکثر مردم مخالف حمایت از رژیم سعودی هستند و داخل پارلمان نیز شاهدیم که حزب‌های عمده مخالف و نیز بخشی از حزب محافظه کار مخالف ادامه حمایت از نبرد در یمن هستند. بر این باوریم که با راه اندازی ساز و کاری پیرامون این موضوع و بهره بردن از عقاید جامعه و مجلس، نظر دولت را تغییر دهیم».

سازمان ملل متحد نیز در گزارشی اعلام کرد که از آغاز جنگ در یمن ، بیش از 10 هزار غیرنظامی یمنی به خاطر حمله های عربستان جان خود را از دست داده‌اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
لندن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است