تقاعد جنرالان کار بی منطقی بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۴    ۱۳۹۶/۱۱/۱۷ کد خبر: 146216 منبع: پرینت

در حالیکه افغانستان تلاش داشته و دارد تا پاکستان دست از مداخله در امور افغانستان بردارد اما متاسفانه استخبارات پاکستان با شرارت پیشگی های که دارد دست از مداخله در امور افغانستان بر نمی دارد.

آنچه که آمریکا در مورد تهدید بالای پاکستان از چندی بدینسو اظهار نموده تاکنون در حد یک شعار است از سوی دیگر دور از امکان نیست که بخاطر تسلی مردم افغانستان تعدادی از مجرمین را محکوم به اعدام نماید در چنین وضعیتی هم مخالفین و هم حامیان شان عکس العمل های گوناگونی خواهند داشت در چنین شرایطی که ما با دشمن در حالت جنگ قرار داریم تقاعد 164 جنرال با تجربه اردو را از طرف رییس جمهور منطقی نمی دانم.

با درنظرداشت وضعیت پیش آمده در کشور ما دیگر چاره ای نداریم جز آمادگی و مقابله به عقیده من آمادگى جنگی براى روزهای آینده لازم است اما آن چيزى كه براى همه مردم افغانستان لازم است آمادگى معنوى يعنى آمادگى فكرى، آمادگى روحى، آمادگى سياسى و حفظ وحدت، اتصال و ارتباط نيروها با يكديگر، ارتباط مستحكم و دوستانه مردم با قوت های مسلح و شناختن چهره‏ دشمن در هر لباسى در داخل نظام است دشمن با شكل هاى مختلفى تلاش دارد تا این جنگ خونین را ادامه دهد.

آنچه كه امروز قوت های مسلح ما را در ميان همگان سرافراز و ممتاز می كند اين است كه نيروهاى مسلح ما فقط به اتكاى سلاح شخصيت و توانايی هاى خود را نشان نمی دهند بلكه همراه با سلاح و آمادگى جنگی از نيروى ايمان و انگيزه قلبى و وطندوستی برخوردار اند.

بايد انگيزه‏ ها، ايمان ها، معرفت ها و عشقى كه همه‏ وجود انسان با آن حركت می كند را آماده نگه داشت. اگر اين آمادگى بود آنگاه آمادگى جنگی به كار مى‏ آید اگر اين آمادگی ها نبود نه سلاح، نه تجهيزات، نه انضباط، نه ساير آمادگی هاى سوق و اداره و استقرارى و غيره به كار نخواهد آمد. براى حفظ افغانستان، امنيت مردم و آمادگى رزمى به معناى حقيقى كلمه جزو وظايف همگانى و عمومى است. نيروهاى مسلح در اين زمينه وظايف سنگين تری را بر عهده دارند.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرالان
امنیت افغانستان
نیروهای مسلح
نظرات بینندگان:

>>>   جنرالان صرف حاضری امضا میکردند وهفته یک ودوروز می آمدند ومی رفتند وبس ! کدام چوکی یا کدام مصروفیت نداشتند

>>>   اینهم قابل یاد آوری است که اینها واقعا جنرال نبودند کدام سند تحصیلی یا رشته نظامی مشخص نداشتند درتنظیمی بوده از نام جهاد واز تنظیم وقوم شناخت ورشوت این مسایل جنرال شده !

>>>   این یک کاری نیک بود بخاطراینکه اینها حوصله کاررا ندارد و دیګر کار به اهل کار سپرده خواهد شود

>>>   امریکا دیگر نمی خواهد از زمان کمونیزم یک نفر هم باقی بماند

>>>   پنجصد جنرال دیگر راهم تقاعد دهید تا اردو کاملا جوان گردد صرف پنجهزار جنرال در اردو و دوهزار جنرال در پولیس ویگ هزار جنرال در امنیت ناملی باشد کافی است باقی همه تقاعد شوند همینقدر خدمت بس است خدا قبول کند

>>>   اصلا پلا ن بالای جهادی های که در جها د و مقا ومت جنرال شده اند ترامپ گفته که زودتر این خبیس ها را دور کنید تا و جو انان که به یهودی ها پیو ند دارد جذب شود

>>>   جناب محمد عارف منصوری :
اینکه 25 جنرال از پنشیر تقاعد شده به نظرت تبعیض است اما اینکه چرا از مثلا بادغیس ، کنر نورستان ، فاریاب ،زابل دایکندی ،غزنی ،به پنج افسر رتبه جنرالی داده نشده این را چرا تبعیض نمی خوانید ؟؟؟
از یک ولایت کوچک 25 جنرال ؟؟؟؟؟؟؟
ریاست امنیت ملی سابقه که فعلا به نام شرکت انحصاری پنشیر وردک تبدیل شده تبعیض نیست ؟؟؟ هفتاد فیصد پرسونل از یک ولایت !!!!

>>>   برنامه تقويت داعش براى تخريب آسياى مرکزى وکشورهاى سابق شوروى با جنرالهاى غير پشتون انجام نمى گيرند.
"افغانا" نسل شاوول کشور را برباد و مثل خود مردم هندوايران وتوران آواره کرد.
افغان يعنى غم افغان يعنى مرگ!
افغان پس شو از ستان

>>>   امرالله صالح از رئیس صاحب جمهود ازین بابت تشکری نمود

>>>   نام جهاد را خراب نكنيد بگويد اشرار ، قطاوطريق ها هرچه زودتر مارشان را يكطرفه كنيد

>>>   واقعا كار منطقى صورت گرفته

>>>   امرالله صالح این اقدام رئیس جمهور را ستود صالح صاحب همیشه در وازه مرحمت رئیس صاحب جمهور را برای خود باز میگذارد روزی نه روزی مورد تفقد قرارمیگیرد وبازهم یک چوکی برایش مرحمت مینمایند جوان است روند سبز است آینده دارد
صالح صاحب میگوید : بماچی خداکند هزار جنرال را تقاعد دهد ما چرا حرفی بزنیم که دروازه رحمت بروی ما مسدود گردد
ر

>>>   اگراين متقاعدان خانه نشين شوند اپوزسيون قرارميگيرد وضعيت را بهرانى تر ميسازند
درشرايط كنونى كار چنين كار نفع دولت نخواهد بود
اما در كل تقاعد صلاحيت ريس جمهور است تاباشدقشر جوان روى كار بيايد

>>>   در افغانستان فقیر که همه زنده ګی دولت و قوای امنیتی اش خیرات و اعانه کشور های بیګانه تامین میشود ولاکن در افغانستان تعداد جنرال ها از مجموع کشور های اروپائی بمراتب بیشتر است و اقای خلیفه شفتر غنی هم برای جلب توجه خود از کیسه ملت هر روزه ترفیع جنرالی توزیع میکند آیا این حقوق و امتیاز این تعداد جنرالی از کجا تامین میکند در شورتیکه شرم آور اعتراف میکند که اگر کمک ها خارجی نباشد ما مدت 6 ماه حقوق نیروهای امنیتی خود پرداخت کرده نمیتوانیم.بتعداد 164 جنرال ک به تقاعد سوق داده شدن شما شاهد خواهید بود که این ... 200 نفر اشخاص مورد نظر خود را ترفیع جنرالی میدهد

>>>   سلام.
در زمان ربانی ومسعود تعداد زیاد جنایتکاران بیسواد رتبه جنرالی وبالا تر آن آنرا دادند در حالیک صنف نهم را هم نخوانده بودند مانند مارشال فهیم وامثال آن.
اگر دولت واقعآ تقاعد داده باشد عمل پسندیده است.
عطا محمد نور بیسواد وامثالش درلرزه افتیده اند.ریشه شان قطع نوبت خود شان خواهد رسید.
بلخی باشند کابل.

>>>   سلام.اصلآ جنرال نبودند در وقت ربانی ملا کلینر سماواچی سقاب وجوالی به اساس رابطه تنظیمی وجهادی بنام رتبه گرفته بودند ومعاش وامتیاز میگرفتند ومردم را ازنام ربانی ومسعود میتر ساندند مثل حالا در شیشه موترهای که عکس مسعود است حتی کس تلا شی کرده نمیتواند.خداوند رحم کند ،حق بحق دار وکار به اهل کار سپرده شود.
داود پروانی.

>>>   باز بعضی معاش خواران از سفارت خانه های خارجی همچون امرالله صالح از این اقدام بیجا حکومت تک قومی و فاشیستی غنی اتمر دفاع نموده و آنرا اقدام نیک شمرده اند تاسف بحال شما پابوسان آمریکایی

>>>   اینها همه صاحب نظر میشوند

>>>   چند شخص از نزیک خوب میشناسم که از طرف ګلبدین خبیث قصاب افغانستان و بخصوص کابل رتبه جنرالی ګرفته اند

>>>   اردو پاک شود خوبست این یک مرحله وشرایطی از تاریخ بودکه به ابدیت پیوند خورد ورفت پشت کارش حالا جنرالی برای شان یک خاطره میماند ، خودش ان هم میدانند که واقعا جنرال نبودند صرف یک نمایش بود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است