پیامدهای اخراج اجباری جنرالان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۸    ۱۳۹۶/۱۱/۱۸ کد خبر: 146239 منبع: پرینت

نیروهای امنیتی کشور یعنی اردو، پولیس و امنیت ملی به اصلاحات حرفوی و شایسته در چهارچوب منافع علیای کشور بدون تبعیض، تعصب و توطیه چینی نیاز دارند.

با تاسف، اشرف غنی و همفکران او نه به اصلاحات باور دارند و نه به شایسته سالاری. تمام استعداد و مهارت آنها در انحصار طلبی، حذف و توطیه چینی خلاصه می شود از این رو
مهمترین هدف این حرکت توطیه گرانه تصفیه نیروهای امنیتی از وجود تاجیکان و جابجایی افراد وفادار به خود صورت گرفته است.

این در حالی است که اکثریت سربازان اردو را فرزندان تاجیک تشکیل می دهند که از مرز دیورند از پکتیا، خوست، کنر، ننگرهار، هلمند و قندهار تا هرات و بدخشان از شرف، عزت و تمامیت ارضی و جنگ با تروریزم با قربانی و سرسپردگی حفاظت می کنند و ارتش افغانستان را سرپا نگهداشته اند.

پیامد همچو‌ سیاست مخرب باعث تضعیف نیروهای امنیتی خواهد شد همچنان این تصفیه بازی های عجولانه می تواند باعث ایجاد ارتش های موازی و کشمکش جدید قدرت در کشور شود.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرالان افغانستان
نیروهای امنیتی
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   جنرالان باز نشته بيا که برويم به مزار جان
در لشکر مولا على عليه جنگ طالباان
که نور اش در آنجا است تابان
و روشن مى کند نور سخى باز خراسان

>>>   همین ده هزار جنرال که فعلا برحال هستند کافی است نه اینکه از سی ملیون نفوس 15 ملیونش جنرال باشد

>>>   هرجنرال یک موتر یک دریور روغنیات وپرزه موتر اقلا سه الی پنج بادیگارد ، همه بودجه حکومت مصرف اینهامیشود

>>>   164 موتر و164 دریور درجاهای کار آمد مصروف شوند

>>>   این فرمان جزء پروسه "اصلاحات" در سکتور امنیتی عنوان شده که طی آن دو هزار جنرال و افسر بلند رتبه از صفوف نیروهای امنیتی کنار زده می‌شوند.

اما پروسۀ "اصلاحات" در سکتور امنیتی را که ظاهراً تحت نام جوان‌سازی و مسلکی‌سازی به پیش برده می‌شود یک روند کاملاً امریکایی می‌دانیم تا مراکز واقعی قدرت امت را که در ارتش آن تمرکز یافته، مانند مصر، ترکیه و پاکستان از دسترسی امت و احزاب بیدارگر اسلامی خارج سازد و در کنار این چند هدف جزئی ذیل را نیز دنبال می‌کند:
پاک‌سازی عناصر اسلامی و کنار زدن قشر مجاهدین اسبق از سکتور امنیتی؛

کاهش قدرت رهبران قومی، قبیلوی، سیاسی و متنفذینی که دارای احساسات و افکار اسلامی می‌باشند و انتقال این قدرت به یک اردوی سیکولر، غربی و گوش بفرمان امریکایی‌ها؛
ریشه‌کن نمودن نفوذ رقبای منطقوی امریکا از صفوف نیروهای امنیتی افغان؛

تا در نتیجۀ این "اصلاحات" در سکتور امنیتی، امریکا بتواند یک نیروی نظامی تابع را ایجاد نموده و از آنان برای جلوگیری از ظهور دولت اسلامی (خلافت راشده) در منطقه و تحقق اهداف منطقوی و استراتیژیک شان بهره‌برداری نمایند.

مردم مسلمان، متنفذین و قشر مجاهدین افغانستان باید بدانند که "اصلاحات" در سکتور امنیتی افغانستان هیچ سودی به تأمین امنیت ندارد، بلکه به منظور استفادۀ ابزاری از انرژی و خون جوانان افغان به خاطر رسیدن به اهداف امریکایی طرح ریزی شده که توسط آن نیروهای امریکایی از میدان‌های رزمی به عقب رفته تا جنگ جاری توسط نیروی مسلمان‌ها برعلیه خود مسلمان‌ها به پیش برود.
بااحترم
اخترگل

>>>   بسیار خوب کارشده آفرین اشرف غنی
جنرال چی خودش برای خود رتبه داده

>>>   هیچ پیامدی بدی نخواهد داشت

>>>   همیشه حق پیروز وماندگار است !باطل رفتنی ونابودشدنی است ! حق ، برادری وبرابری واخوت ووحدت میان مذاهب واقوام
ساکن درکشور است ،وباطل قوم گرائی نژاد
پرستی وتبعیض واختلاف است ! مثال روشن

واضح ،حکومت چند روزه طالبان است ،طالبان که با پشتبانی عربستان وامریکا وپاکستان ،وارد افغانستان شد ،حکومت عصر حجر راراه انداخت ،تمام ادارات ،دولتی پشتونها ،مقرر شدند ،وهرچه پشتون درپاکستان بود همه وارد
کشور ماشدند ، واگر کسی درادارات کاری میداشت ،باید به زبان پشتو(اوغان) گپ میزدند !واگر اوغانی بلد نبود باید یک پشتو زبان را،ترجمان میگرفتی ،طالبان میگفت :افغانستان مال افغانهاست ،ددیگر اقوام مهاجر است !!تاجیکان به تاجکستان ،هزاره به گورستان ،ازبک هابه ازبکستان ،حتی درزمان حاضر هم ،عده فاشیست پشتونیزم،درپارلمان وحکومت هستند ،که راه باطل طالبان را
دنبال میکند ،وغافل ازین استکه ،با این کارهای باطل خودرا بزحمت میاندازد وملت مارا به رنج ودرد سر ،
!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است