پنس: دیدار با مقام های کوریای شمالی را رد نمی‎کنم
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۳    ۱۳۹۶/۱۱/۱۸ کد خبر: 146252 منبع: پرینت

معاون رییس جمهوری آمریکا که عازم تماشای بازی‎های المپیک زمستانی کوریای جنوبی است از احتمال ملاقات با مقام های پیونگ‎یانگ که به همین منظور به این کشور می‎آیند، سخن گفت.

به گزارش آسوشیتدپرس، «مایک پنس» معاون دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که عازم تماشای المپیک زمستانی 2018 است، احتمال ملاقات با مقام های کوریای شمالی را که به همین منظور به کوریای جنوبی می‌روند؛ رد نکرد.

گفتنی است میزبانی المپیک زمستانی امسال را کوریای جنوبی برعهده دارد و بازی‌ها در شهر «پیونگ‌چانگ» انجام می‌شود.

البته پنس می‌گوید آمریکا پیشنهادی برای انجام چنین ملاقاتی نداده است اما باید دید که بعدا چه پیش می‌آید.

وی همچنین مدعی شد: پیام ما همیشه همان خواهد بود؛ اینکه کوریای شمالی باید یکبار و برای همیشه برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک خود را کنار بگذارد.

گفتنی است پنس این اظهارات را در آلاسکا مطرح کرد- اولین مقصد از سفری که با هدف تشدید فشار بر کوریای شمالی صورت می‌گیرد. وی در این سفر از جاپان هم بازدید خواهد کرد.

این درحالی است که «کیم یونگ نام» رییس پارلمان کوریای شمالی در راس هیاتی 19 نفره از ورزشکاران این کشور، عازم کوریای جنوبی خواهد بود.

مایک پنس با انتشار پیامی توییتری، مدعی شد: در راستای تحکیم روابط آمریکا با متحدینش، عازم جاپان و کوریای جنوبی هستم تا بر تداوم تعهدمان به منزوی کردن کوریای شمالی تاکید کرده و اطمینان حاصل کنم مبادا پیونگ‎یانگ از حضور در المپیک زمستانی به عنوان ابزاری برای لاپوشانی ظلم و تهدیدی استفاده کند که به ترتیب نسبت به مردم خود و دیگر ملت‎ها روا می‎دارد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریای شمالی
پنس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است