درخواست روسیه از ترکیه در خصوص جنگنده روسی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۴    ۱۳۹۶/۱۱/۱۸ کد خبر: 146254 منبع: پرینت

وزارت دفاع روسیه از ترکیه درخواست کرده است در جمع‌آوری بقایای جنگنده سوخوی این کشور که به تازگی در ادلب هدف حمله گروه‌های تروریستی قرار گرفت، کمک کند.

ارتش روسیه اعلام کرد از ترکیه درخواست کرده است تا برای جمع‌ آوری بقایای جنگنده سوخو که چند روز پیش در منطقه ادلب سوریه سقوط کرده است، به این کشور کمک کند.

روز شنبه، گروه مرتبط با القاعده اعلام کرد یک جنگنده سوخو اس یو-25 روسیه را در ادلب هدف قرار داده است. مقام های روسیه اعلام کردند خلبان این جنگنده پس از سقوط، با معارضان وارد درگیری مسلحانه شده و پس از آن، با استفاده از نارنجک خود را منفجر کرده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ارتش روسیه درخواستی را برای طرف ترکیه‌ای ارسال کرده است تا تمام قطعه‌های باقی مانده از جنگنده سوخو اس یو-25 را که در روز سوم فوریه به وسیله سامانه‌های دفاع هوایی قابل حمل تروریست‌ها هدف قرار گرفته شد، جمع آوری کنند.»

وزارت دفاع روسیه افزود این درخواست از ترکیه به منظور پی بردن به نوع تسلیحاتی بوده است که این جنگنده را هدف قرار داده بود.

این جنگنده که پس از اصابت موشک یک سامانه دفاع هوایی قابل حمل به آن سقوط کرد، نخستین حادثه برای جنگنده‌های روسی بر فراز سوریه از زمان آغاز ماموریت‌های مسکو در سوریه از ماه سپتامبر سال 2015 را رقم زد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است