غنی: زمان حرف های کوچک گذشته است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۰    ۱۳۹۶/۱۱/۱۸ کد خبر: 146266 منبع: پرینت

رییس جمهور بزرگان، شخصیت های جهادی، علما و متنفذین 9 ولایت شمال را به ارگ خواند؛ پس از گذشت نزدیک به دو ماه از منظوری استعفای والی بلخ این دومین بار است که وی شخصیت های مطرح شمال را به ارگ دعوت می کند.

قابل ذکر است که پیشتر شماری از شخصیت های ولایت بلخ در ارگ ریاست جهموری حمایت خود را از تصامیم رییس جمهور اعلام کردند و غنی نیز خطاب به آنان گفته بود که در رابطه با والی بلخ مطابق قانون رفتار خواهد کرد.


محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور شام دوشنبه 16 دلو 96 با شمار زیادی از بزرگان، شخصیت‌های جهادی، علما و متنفذین ولایات بلخ، کاپیسا، بدخشان، تخار، سمنگان، پروان، کابل، سرپل و جوزجان در ارگ دیدار کرد.

در این دیدار، سید حبیب الله سادات از بلخ، داکتر معروف خان قادری از کاپیسا، عبدالقدیر صیاد از بدخشان، قاری سمیع الله از تخار، جوره‌ قل روزی از ولایت سمنگان، یعقوب حیدری والی کابل، حاجی شیرین آقا از سرپل، محمد کریم جوزجانی، حمیرا اکاخیل و خانم رودابه به نمایندگی از دیگران صحبت کردند.

این افراد ضمن ستایش از دستاوردهای حکومت در عرصه های مختلف، حمایت شان را از تصامیم حکومت ابراز کردند.

رییس جمهور در این نشست خطاب به این بزرگان گفته است که "اطمینان داشته باشید که رییس جمهور خادم ملت است، در اینجا نه پادشاهی مطلقه بوده و نه هم دیکتاتوری حکم‌فرما است، فقط ارادۀ ملت پابرجا است و تصامیم من فکر شده و قاطع می باشد."

غنی در مورد پلان های حکومت برای تامین امنیت کابل، گفت که پلان امنیتی شهر کابل تکمیل گردیده و تا دو هفتۀ دیگر شاهد تطبیق آن خواهید بود.
وی افزود که پلان های اساسی برای احیای مجدد کابل نیز تکمیل شده و در آینده نزدیک شاهد آغاز پروژه های بزرگ عمرانی خواهیم بود.

ربیس جمهور در مورد خواست های بزرگان ولایت های سرپل و جوزجان بخاطر راه اندازی عملیات ها در آن ولایات، گفت که عملیات های وسیع آغاز می گردد و برنامه ها در این خصوص گرفته شده است، دشمنان باید بداند، همانطوری که شکست بزرگ را در بهرامچه ولایت هلمند متقبل شدند، در تمام افغانستان این چنین شکست را تجربه خواهند کرد.

وی افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی ما در جنگ رویاروی در اطراف و ولسوالی های کشور پیروز بوده اند اما ارگان های امنیتی و دفاعی کشور با همکاری شما نیاز به اصلاحات همه جانبه دارند که منسوبین آن، تنها تعهد به اسلام و افغانستان داشته باشند.

رییس جمهور غنی گفت که نیروهای هوایی سه برابر می شوند و نیروهای کماندو هم در حال دو چند شدن می باشند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: این یک فرصت بزرگ است که جهان موقف برحق ما را درک کرده و از افغانستان حمایت می کند. اکنون زمان تفرقه و حرف های کوچک گذشته است و این فرصت باید ضایع نگردد.

سرقوماندانی اعلای کشور افزود که ما با پاکستان دشمنی نداریم، این کشور باید از دشمنی با ما دست بردارد و بی‌طرفی خود را حفظ کند.

محمد اشرف غنی با اشاره به اهمیت مشورت ها با اقشار مختلف کشور، گفت که در تاریخ افغانستان به اندازۀ امروز تصامیم با مشورت صورت نگرفته و هیچ تصمیمی در پشت پرده اتخاذ نخواهد شد.

وی افزود که ما می خواهیم منافع افغانستان با منافع بزرگ جهان، همگام شود و سیستمی را ایجاد کنیم که رئیس جمهور آینده با این چنین مشکلات مواجه نگردد.

رییس جمهور گفت که تا دو هفته دیگر پایپ لاین گاز پروژه تاپی به هرات می رسد و افغانستان اولین کشوری است که از گاز این پروژه استفاده خواهد کرد و این یک دستآورد بسیار بزرگ است.

در اخیر این دیدار، بزرگان ولایات شمال کشور یک ثوب چپن را به وی کشور اهدا نمودند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
بزرگان شمال
نظرات بینندگان:

>>>   تا کی لاف و پتاق می زند بس است دیگر

>>>   مشکل در همین است که جوانان تاجیک برای استقرار دولت فاشیست وقومگرای غنی قربانی میدهند

>>>   Parwani
اگر "کبر سن" دلیلی برای بازنشسته‌گی باشد، فکر نمی‌کنید که خود اشرف غنی و بعد استانکزی و آن کاکایی که سفیر در مسکو است، نیز باید خانه‌نشین شوند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است