واکنش وزارت دفاع به انتقادها از تقاعد جنرالان
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۰    ۱۳۹۶/۱۱/۱۸ کد خبر: 146289 منبع: پرینت

تقاعد شدگان دربست های پایین کار می کردند یا وظایف رسمی فعال نداشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی روز سه شنبه 17 دلو 96 درپیوند به انتقادها از منظوری تقاعد 164 جنرال از سوی رییس جمهور در یک نشست خبری گفت: شمار زیادی از جنرالان تقاعد شده در احتیاط پیژنتون بودند و کسانی بودند که وظایف رسمی فعال نداشتند.

وزیری بیان کرد: بخش دیگری از تقاعد شدگان اصلا شامل اردو نبودند و در بست های پایین کار می کردند.

گفتنی است که برنامه تقاعد جنرالان واکنش های زیادی را بدنبال داشته است و بسیاری از سیاسیون کشور آن را خطرناک و برنامه ای توطیه آمیز گفته اند.

عطامحمدنور والی بلخ در یک سخنرانی میان باشندگان ولسوالی حیرتان در واکنش گفت که 95 درصد از تقاعد شدگان مجاهدینی بودند که صادقانه برای وطن کار می کردند.

والی بلخ گفت: اینها از نام جوان استفاده می کنند و اهداف شوم حلقه خبیثه را پیاده می کنند که قابل قبول نیست و بدانند که مردم تمام توطیه آنها را می فهمند.

مقام ولایت بلخ همچنین افشا کرد که مسوولین درجه یک امتیاز دارند که 30 درصد از تقاعد شدگان سابق را رفع تقاعد کنند، آنان برای کسانیکه خودشان می خواهند نگه دارند راهی جستجو کرده اند و این 30 درصد همان افراد وطن فروش، شریکان دزدی هایشان و دزدهای چراغ بدست هستند که قرار است رفع تقاعد شوند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تقاعد جنرالان
وزارت دفاع
نظرات بینندگان:

>>>   اگر وزارت دفاع که بدستور ارگ پیشناد ۱۶۴ جنرال باساس کبر سن به تقاعد سوق شده کار بدی نیست اما در بین همین جنرالان متقاعد اشخصی هستند که هم جوان هستند و هم کار کن و صادق از تجربه عالی جنگی بر خوردار اند بطور مثال جنرال عتیق الله بریای وامثال انرا نام برد واینکه سخنگوی وزارت دفاع اذهان میکند کهانها در احتیاط بودند و غیر فعال چه کسی انها را به احتیاط برده بود و چه کسی جلو فعالیت انها را گرفته بود همین وزارت دفاع بخواست ارگ چنین کار را انجام داده بود و بجای انها اشخاص بیکاره وابسطه بخود شانرا به جای انها گماشته بودند پس مقصر اینکار نه جنرالان فعال و جوان متقاعد شده است بلکه وزارت دفاع و ارگ ریاست جمهوری است که روی اغراض های شخصی چنین کاری را انجام داده اند که ضرر ان متوجه ملت میگردد اگر چنین نیست چرا سخنگوی وزارت دفاع که سن بمراتب بالاتر از سن تقاعد است به تقاعد سوق نگردیده و یاریس جمهور چرا کاکای نو سالهاش را که بیث سفیر مسکو تعین کرده و شکایات متعددی از ان وجود دارد سوق تقاعد نکرده است .

>>>   Mojaddedi
اگر امریکا های داعیش را حامی دموکراسی در شرق بگویند باور می کنم
اگر طالبان را نیز
چون شاهید هستم دیوانه روانی را وقت متفکر دوم می گویند دیگر شکی نیست

>>>   این تقاعد لزوم دید ارگ وقبیله بود اکثر این جنرالان فارسی زبان وازتبار تاجیک بودند جوان بودند تحصیل یافته هم بودند ولی درجبهه مقاومت بودند استعدادکاررا داشتند.بفرفایش گلبدین بوده تعصب آمیز وعقده یی برخوردنموده اند.بگونه مثال جنرال صبور پیلوت شخص فعال تحصیل یافته وبرحال درقوای هوایی ایفای وظیفه مینمود.جنرال پیلوت
جنرال عتیق الله بریالی جوان ارکانحرب وتحصیلات عالی داشت. جنرال جوهری هم جوان وهم فعال بود همین طو ده های دیگر.این اجرات بمقصد تصفیه اردو از غیرپشتون ها است جنرالان پشتون ازین امر مثتثنا اند.یا دوباره نظربه لزوم دیددوباره تمدید میشوند.کسانیکه برضدطالب هرکسیکه خوب جنگیده بودند امروز باید به تقاعد سوق شوند زیرا بزرگان طالب امروز د ارگ حکومت میکنند.کرزی قوم طالبان بود غنی احمدزی سخنگوی طالب بود. گلبدین هم زندانیان طالب ررا از زندان بنام حزب اسلامی رها کد کرزی هم طالبان برادرخودرا رها کرد.قتل های زنجیره یی تاجیک تباران را یکی پی دیگری حزف کردند مانند استاد ربانی مولانا سیدخیلی داود وغیره همه مثال هایی اند که نیات شوم قبیله سالاران پشتون تبار را نشان میدهد.شاهی را میخواهند احیا نمایند درزمان شاهی کسی حق نداشت انتقاد کند اکنون که شاهی ملغی شده ولی قلیله میخواهد که مدام العمر براریکه قدرت تکیه بزنند.بااحترام عبید.

>>>   جناب سخنگو صاحب از بسیاری جنرالان شامل این لست کرده بمراتب دچار کبر سن است!

>>>   مردم مسلمان افعانستان حکومت فاشیستی و پانترکیستی اردوغان میخواهد کردهای ما را نسل کشی کند بیایید به ما کمک کار شوید بعضی از ترکتباران را از کشور شما به جنگ ما آورده است آنها را مانع شوید.
کردهای ما در محاصره است ما را یاری کنید.
آسایش کردی

>>>   حضور وزيري برا دفع انتقادات بالاي وزارت دفاع خود حل سوْال و انتقاد مردم است
فايق


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است