اگر غنی بتواند الم ترکیف بخواند استعفا می دهم
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۷    ۱۳۹۶/۱۱/۱۹ کد خبر: 146321 منبع: پرینت

عطا محمد نور در سخنان سلسله وار اش در مورد اشرف غنی گفته است که اگر وی بتواند الم ترکیف را بخواند من استعفا می دهم.

همین می شود که یک هیات بلند پایه پس از مدت ها رفتند داخل قرآن را بگردند که الم ترکیف چه معنی می دهد و چه رازی در این الم ترکیف است که عطا محمد نور از آن بحیث قرآن جنگی با رییس جمهور استفاده می کند و آنها پس از خواندن سی جزو قرآن تازه متوجه شدند که "الم ترکیف" در سوره فیل است.

ریاست جمهوری حیران مانده است که فیل در اینجای قضیه چه نقشی دارد و اصولا این فیل چه کسی است؟ عطا محمد نور، عبدالله، اشرف غنی، حکمتیار یا انجینر محمد خان؟ شاه حسین مرتضوی نیز طی اطلاعیه مصبوعاتی شماره 1356754 گفته است که فیل یک حیوان عظیم الجثه ای است که ریاست جمهوری برایش احترام قایل است و از جمله بزرگان و متنفذین به شمار می رود.

از طرف دیگر هیات بلند پایه متوجه شد که قضیه الم ترکیف برمی گردد به آیه: " أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحَابِ الْفِيلِ" بعد با هزینه یکصد و چهل و هشت هزار دالر و طی یک برنامه فیل شناسی دست به یک ترجمه زدند که آیا ندیده ای که پروردگارت با اصحاب فیل چه کرد؟ با تمام این اوصاف این بزرگواران غیر از اینکه ندانستند که واقعا پروردگار با اصحاب فیل چه کرد حتی پای خدا را هم در این قضیه وارد این کشمکش ها کردند.

اشرف غنی در حالیکه فکر می کرد الم ترکیف یعنی چی پس از اینکه متوجه شد فیل هم در قرآن استفاده شده و هم در تخته شطرنج تصمیم گرفته است که روزی صد بار الم ترکیف را بخواند و بنویسد.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طنز
غنی
نور
نظرات بینندگان:

>>>   هدف استاد عطا این بوده که مشکل حل میشود غنی نباید ازبم ( حجر) توسط طیارات بی 52 ( ابابیل) استفاده کند
استاد عطا خیلی زرنگ است حالا اگر غ این مفهوم را درک کرده بتواند که الم ترکیف ابابیل حجر یعنی چی ؟

>>>   به نظر من معلم عطا نه خدا را زحمت بدهد و نه قرآن را. مستقیم نزد بادار کلان برود و توبه کند، که در آینده تجهیزات ناتو را در بندر حیرتان توقیف نمی کند و روابط خود را با روسیه و ایران قطع می کند. بعد شاید دل بادار به حالش رحم کند و به نوکر اجازه دهد که چند صباح دیگر برای بادار خدمت کند.

>>>   اگر از اشرف غني امتحان مذهبي گرفته شود.
از ديگران مثلثات فزيك وكائنات شناسي و انفور ماتيك. گرفته شود
باز فهميده خواهر شد
أفكار فاشيزم . مذهبي مفت است

>>>   خلیفه افکار ......را دور کنید تو به مه بگو کسی را تا بحال دیدی با قراعت (الم ترکیف) یک روز هم شکم اطفال یتیم ، نادار و ناامید را پر کرده باشد .
اگر دوزخ وجود دارد پس جای تو و امثال تو که وظیفه یی بجز از تفرقه بین ملت ندارند خواهد بود ، خودت قرآن را بلد هستی ، در باره افراد مثل تو چه گفته . تو وامثالت را ................نامیده .

>>>   آقای ثاقب بلا میکنی .هزاران آفرین .
ندیم امین

>>>   تشکر میکنم ازاستادعطامحمدنورواقعااستادبوده ایداگرازاشرفغنی چنین امتحانهائ گرفته شودبزودی آقائ رئیس جمهور قاری قرآن شده ودستاربندی خاهدکرد

>>>   خود آقاى عطا تا صنف ١١ مكتب خوانده فكر كنم كه املا و انشا نيز ندارد

>>>   عطاء اگر هوشيار باشد، بايد اكثر جايداد خود را نقد نموده و تياري كوچ كردن به خارج را بگيرد، چون جمعيت .....صلاح الدين و شمالي ويرا در ارگ فروخته اند، و بزودي خواهيم ديد، كه چهره هاي مرتجح مثل داكتر مهدي چپي، عبدالستار كانگريسي نظر ميده بچه صلاح الدين را هم تغير داده اند، كه با برطرفي عطاء موافقت نمايد، در غير آن غني اينها را هم بر طرف و از افغانستان تبعيد ميكند. خدا حافظ برادر عطاء

>>>   يكونيم ماه بسيار وقت است نابغه صاحب تمام سوره هاي نماز را از بر كرده

>>>   آقای نور آیا الم ترکیف خواندن کدام کمال است؟ خودت خوب می خوانی و از همه دزد بالاتر استی. تر به خدا که یک فیصد علم اشرف غنی را خودت و تمام تیم ات دارد؟
روشنگر از جاغوری

>>>   اقای نور شما خود کیان هستید که از غنی امتحان قران را بگیرید شما که از مسلمانی گپ میزنید چرا دو ملیلذرد دالر را دزدی کردید و جایدات های مردم را غصب کرده و در خار ج قصر ها را ساخته اید در دوبی و تاجکستان و غیر ممالک دهان مردار تانرا با کلمات قرانی باز نکنید شما یک دزد حرفه ای هستید
بصیر نظری

>>>   كائنات شناسي= کیهان شناسی = cosmology

>>>   عطا محمد نور اگر تمام قرآن را حفظ داشته باشد و با معنی آن بفهمد ولی جفای که در حق ملت کرده باید از وی پرسیده شود که تو این سرمایه را اول با جواب دینی و اسلامی بده بعداً دعوای بزرگی و رهبری بکن که هرگز جواب داده نمیتانه.

>>>   عطا خان خودت مثلیکه کدام با سواد کامل هستی ؟ مشاورینت نباشند و ترا به سخنرانی کمک نکنند آنوقت قضاوت الم ترکیف را به مردم بگذار گر چه همین حالا مردم ترا خوب میشناسند ضرورت به گفتن گپ های کلان نیست انسان از شخصیت و علمیت شناخته میشود نه از گفتن گپ های کلان - چون زور گوئی کار قلدور هاست نه انسانهای عالم و با شخصیت بهتر است شما به اصل خویش بر گردید و خود را بشناسید

>>>   قرار اطلاع موثق عطای نور از دست قرضدار ها به یکی از گروپ های مجاهدین پیوست.......... بعد از چور چپاول وزور گوئی وگرفتن اموال و ملکیت های مرم واختلاص ملیار ها افغانی و هزارها دالر و..... همه ملکیتهای باد آورده را بنام زن واولاد هایش نمود و خودش سواد کافی ندارد چه رسد به معلم بودن. همین حالا هم در بسیاری از مکاتب در سرتاسر کشور معلمین بیسواد مانند عطانور زیاد است. خود عطای نور هم آیات کلام پاک را صحیح خوانده نمیتواند وباز می آید که از دیگران امتحان بگیرد. مردم ادعا ندارند که غنی قرآن میتواند بخواند او در طول عمرش قرآان نخوانده و به همین حکومت دارانیکه در کشور اسلامی هدایات قرآنی را نادیده بگیرند سرنوشت کشور را به دست جهل وجاهلان می سپارند. بدبختانه ملت هم در گناه تعین رهبران جاهل وجانی مانند رهبر های احزاب جهالی و رهبران کنونی در کشور سهیم اند. متاسفانه.

>>>   محترم ثاقب !
راستش را بخواهید من هم "الم ترکیف" را مانند اکثریت مردم افغانستان یاد ندارم! حال دلت که استعفا میدهی یانی. دلت بایسکیلت!!!!!

>>>   خودوامثال شان اگردرپرخانه الم ترکیف خوانده افغانستان را به این حالت رساند
قتل کردند چور چپاول کردند تفرقه های قومی سمتی لسانی ومذهبی را دامن زدند خرلنگ درخانه نداشتند حالا ملیاردرشدنداین بود محصول ودست آورد اینها حا لا مرداریهای خود را بالای انتقاد با دیگران پنهان میکند
ومردم نجیب وشریف ما تمام شمارا شناخته است وبعد ازین این دوکانداری های شما تا ابد ناچل شده
وبه شما هم توصیه من این است که همین فلیته خود را که روشن کردی بدرد هیچکس نمیخورد خاموشش کن وبخداوند رجوع کن وروزی ات راطلب کو

>>>   عطای نور در دور و برت انسانهای مغرض .در قدم اول کمونستان پرچمی قرار دارد و تو را از مسیر خط و مش جمعیت اسلامی بکلی دور ساخته ،خودت صنف یازده را خواندی هیچگاه کسی بالایت انتقاد نکرد همه فکر میکردند خودت با درایت هستی اما حالا از خودت فرعون زمانه جور کردی ،خودت ستایی وپوکری حد واندازه دارد بگزار مردم آرام زندگی کنند بنام مجاهد وجمعیتی میخواهی این حزب خوب اسلامی را از تار وپود خراب سازی ،اول برو در صورت انفال خواص یک مجاهد نیک را بخوان که الله متعال چه کفته مجاهد حقیقی با مال وجان خود جهاد میکند نه اینکه حق دیگران بخورد وبه دیگران توهین وتحقیر کند فرض مثال اگر غنی نتواند الم تر کیف را بخواند تو حق نداری او را توهین کنی در اسلام نو. توهین وتبیض وجود ندارد لطفا دین سبب خواهشات استفاده سو. نکنید ،غنی فعلآ رییس دولت است اوامراش باید قبول شود اگر الم تر کیف را خوانده هم نتواند به تو. ارتباط ندارد فساد بی عدالتی وحکومت داری خوب در وجود. اش اگر نیست باید مردم خود. را اصلاع نماید در دستگاه دولتی همه چور را انداخته وزیادترین از این چکه چوران در طول زمان کرزی وزمان غنی کسانی میکنند که صاحبان قدرت اند ویکی ازصاحبان قدرت خودت هستی وکسانیکه واقعآ در طول این مدت در افغانستان قدرت داشتند وزیر خارجه بودند وزیر داخله بودند دستگاه دولتی همه از یک حزب پر بود باید همرای این ها محاسبه شود ،کمی همه تان شرم کنید از تو. گرفته تا غنی وتمام دستگاه دولتی که همه مردم را گروگان گرفته اید

عبدالله ریحان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است