اتحادیه اروپا در آستانه تحریم انگلیس
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۵    ۱۳۹۶/۱۱/۱۹ کد خبر: 146322 منبع: پرینت

اتحادیه اروپا در تلاش است تا در صورتی که انگلیس نتواند در دوران گذار اقدامات مناسبی صورت دهد، این کشور را تحریم کند.

«زابینه ویاند» معاون رییس مذاکره‌کنندگان اتحادیه اروپا و «اولی روبینز» مشاور اروپای نخست وزیر انگلیس، هماهنگ‌کننده مسایل اروپا در مذاکرات لندن و کمیسیون اروپا و مشاور ارشد برگزیت دفتر نخست وزیری انگلیس مذاکراتی را در زمینه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آغاز کرده‌اند و انتظار می‌رود تا دهم فوریه (21 دلو) به نتیجه برسد.

خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که بر طبق اطلاعاتی که از کمیسیون اروپا به دست آمده، بروکسل اقداماتی را دنبال می‌کند که بر طبق آن می‌تواند در صورتی که انگلیس نتواند درباره معاملات دوران گذار توافق کند، این نهاد را تحریم می‌کند.

بر طبق این سند، توافق انگلیس مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا باید ساختاری به وجود بیاورد که به اتحادیه اروپا این امکان را بدهد تا مزایایی را که منافعی خاص برای انگلیس دارد را تعلیق کند و این موضوع در شرایطی است که به نظر می‌رسد، دادگاه قضایی اتحادیه اروپا به موقع درباره چنین اقداماتی واکنش نشان نمی‌دهد.

همچنین بر طبق پیش‌نویس این طرح، لندن در دوران گذار باید از هر اقدامی و یا ابتکار عمل را که به منافع اتحادیه اروپا مربوط است، خودداری کند.بر طبق این طرح، اگر بروکسل تشخیص دهد که لندن، قوانین را نقض کرده است، تحریم‌ها بدون مجوز از دادگاه اروپایی اعمال خواهند شد.

البته به موارد تحریمی اشاره نشده اما احتمالا شامل کالا، تعلیق توافقنامه و بررسی‌های کمرگی می‌شود.

مساله ماندن در اتحادیه گمرکی اروپا به تهدیدی علیه نخست وزیر انگلیس تبدیل شده است و برخی اعضای ارشد حزب حاکم انگلیس به «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس هشدار دادند وی را از سمتش برکنار خواهند کرد.

از سوی دیگر، «دیوید دیویس» وزیر برگزیت انگلیس در این رابطه گفت که انگلیس توافق گمرکی را با اتحادیه اروپا می‌خواهد که امکان تجارت بدون اصطکاک را فراهم کند اما از سوی دیگر بعد از تهدید برخی نمایندگان حزب حاکم محفافظه‌کار، سخنگوی دولت انگلیس گفته بود خواستار خروج از اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرکی آن است.

مردم انگلیس (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) سال 2016 با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و مذاکرات 2 ساله خروج از مارس 2017 آغاز شد.

از روز ششم فوریه نمایندگان انگلیس و اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار می‌کنند تا اولین دور گفتگوها درباره دوره گذار یعنی 2 سال پیش‌بینی شده بعد از جدایی را آغاز کرده و درباره معاهده جدایی 2 کشور گفتگو کنند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اروپا
انگلیس
نظرات بینندگان:

>>>   البته مه از شبکه اطلاع رسانی افغانستان سپاس گذاری نموده باارج سلام احترام به این شبکه اطلاع رسانی تا جای که مطالعه نمودم موضاعات بسیار دلچسپ سیاسی وفرهنگی ودولت ناکارامد غنی احمد زی وتوطئه هایش بالای انسانهای پرنفوذ مانندی جنرال دوستم وهمچنان اعطامحمد نور والی بلخ احمدضیا ودیگران که روشنگری شده وهمچنان موضوع پاکستان که سالها اغای کرزی وغنی احمدزی که تکلیف مریضی عاید حالش هم است وسن سالش هم ایجادحکومت داری را نمی کندبخاطری بقای خود پاکستان ودیگران را نام بد وتهمت میزند که وبحال وحکومت اینده هم ادامه بدهد به همه مفلوم است که پاکستان هندوستان وچین روسیه وایران هرچی اجل میخواهند که صلح سرتاسری درافغانستان تامین گردد تا جاده ابریشم به فعالیت خود اغاز نماید جنابی عنی وامریکا وفرانسه انگلیس همدر مخالفت جاده ابریشم است تاچین مقام اقتصادی اول جهان را بدست بیاورد جاده ابریشم یکی از شارگهای اقتصادی وزیر بنای اقتصادی را درافغانستان اعمار خواهد کرد نه تنها افغانستان بلکی چند قاره را باهم وصل میکند وصادرات واردات افغانستان مستقیل خواهد شد( محل سکونتم روسیه است )


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است